تاریخ انتشار: 1402/02/20 21:03
حقوق بازنشستگان
کد خبر: 6497

جدیدترین خبر مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان افزایش یافت

وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری مرمت شد. هم به نحوی حق مسکن و حق اولاد آنها اضافه شد و ابلاغ شد.
جدیدترین خبر مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان افزایش یافت

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود:  برای مستمری بگیران تامین اجتماعی با احتساب فروردین ماه آنان، از دیروز پرداخت‌های اردیبهشت شروع شد. ان‌شاءالله حقوق همه بازنشستگان تامین اجتماعی با احتساب تمام مطالبات آنها تا ۲۹ اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تقریبا شب گذشته که محاسبه کردیم ۵۰ همت سازمان تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت پرداختی خواهد داشت. ان‌شاءالله مبارک همه عزیزان باشد.

مرتضوی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون بحث‌های مطروحه در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی، بیان کرد: در بحث بیمه کارگران ساختمانی تقریبا بهمن ماه سال گذشته بود که مجلس طرحی را تصویب کرد و به دولت نیز ابلاغ شد. ضوابط و مقرراتی را خود مجلس تحت عنوان طرحی در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی پیش بینی کرد. اکنون متوجه شدیم خود نمایندگان طرح اصلاحی دادند. امیدوار هستیم آنچه که خیر و مصلحت است به تصویب برسد. هرچه قانون شود ما اجرایی خواهیم کرد.گاهی زمانی که صحبت از بیمه می شود مردم فکر می کنند دولت خودش قانون وضع می کند یا آئین نامه دولت است در حالی که همه این ها بر اساس مقررات و مصوبات مجلس شورای اسلامی است که تشریفات قانونی آن طی شده و به دولت ابلاغ شده است. رئیس جمهور نیز به دستگاه های اجرایی برای اجرا ابلاغ کرده است. حال اگر اصلاحاتی را مجلس با طرحی که در دستور کار دارد در بحث بیمه کارگران ساختمانی  اعمال کند ما نیز آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی درباره  آخرین وضعیت کالابرگ، بیان کرد: در خصوص کالابرگ آنچه که وظیفه وزارتخانه ما است راه‌اندازی سامانه است. ما نیز سامانه  کالابرگ را در سراسر کشور از دورترین نقاط تا کلانشهرها راه اندازی کردیم. تقریبا حدود ۵۰ هزار واحد صنفی متصل شدند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که پیش بینی ما این است که اگر بخواهیم این طرح را اجرایی کنیم به هر فروشگاه در روز در یک بازه زمانی ۲۰ الی ۲۵ روزه شاید ۲۰ تراکنش برسد، گفت: بستر کاملا از منظر وزارت تعاون برای اجرای کالابرگ فراهم است. رئیس جمهور نیز تاکیدات فراوانی  برای اجرای موضوع کالابرگ داشتند. معاون اول رئیس جمهور نیز جلسات را در این زمینه تشکیل می دهند. ان شاءالله به محض اینکه منابع تامین و ابلاغ شود، بستر برای اجرای کالابرگ در سراسر کشور فراهم است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36rw73

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


افزایش حقوق بازنشستگان نهایی شد + جزئیات
افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان