تاریخ انتشار: 1402/02/28 02:29
روغن زیتون|رابطه جنسی
کد خبر: 6495

در استفاده از روغن زیتون در رابطه جنسی این نکات را رعایت کن

روغن زیتون همیشه به عنوان یک گزینه عالی در طول رابطه جنسی شناخته می شود . اگر به دنبال یک محصول کاملا طبیعی برای ماجراجویی جنسی خود هستید، یا وقت کافی برای رفتن به فروشگاه ندارید، روغن زیتون ممکن است گزینه خوبی به نظر برسد. با این حال نکاتی وجود دارد که باید به آنها قبل از مصرف روغن زیتون به عنوان روان کننده توجه کنید.
در استفاده از روغن زیتون در رابطه جنسی این نکات را رعایت کن

خبر خوب این است که استفاده از روغن زیتون در طول رابطه جنسی بی خطر است. با این حال، مواردی وجود دارد که نمی خواهید از روغن زیتون یا روغن های دیگر به عنوان روان کننده استفاده کنید.

مهمتر از همه، اگر از کاندوم لاتکس برای جلوگیری از بارداری و عفونت های مقاربتی (STIs) استفاده می کنید، نباید از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده کنید. روغن زیتون می تواند باعث شکستن کاندوم شود. در غیر این صورت، می توانید از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده کنید.

آیا استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده بی خطر است؟

سه نوع اصلی روان کننده وجود دارد: پایه آب، روغن پایه و پایه سیلیکونی.

جای تعجب نیست که روغن زیتون در دسته روغن پایه قرار می گیرد. روان کننده های مبتنی بر روغن، مانند روغن زیتون، اغلب غلیظ تر هستند و ممکن است بیشتر از انواع دیگر عمر کنند. روان کننده های مبتنی بر آب زیاد دوام نمی آورند و می توانند به سرعت خشک شوند، اما استفاده از آنها با کاندوم بی خطر است. روان کننده های مبتنی بر سیلیکون بیشتر از روان کننده های مبتنی بر آب دوام می آورند.

مسئله اصلی استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده این است که روغن باعث تجزیه لاتکس می شود. بنابراین، اگر از کاندوم لاتکس (که اکثر کاندوم ها از آن ساخته می شوند) یا مانع لاتکس دیگری استفاده می کنید، روغن ممکن است باعث پاره شدن لاتکس شود و پارگی کاندوم می تواند در کمتر از یک دقیقه رخ دهد. این شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی (STI) یا باردار شدن قرار می دهد.

روغن زیتون

با این حال، شما می توانید از کاندوم های مصنوعی مانند کاندوم های پلی اورتان استفاده کنید.

موضوع دیگر این است که روغن زیتون یک روغن سنگین است و به راحتی جذب پوست نمی شود. اگر مستعد جوش زدن آکنه هستید، ممکن است نخواهید از روغن زیتون در طول رابطه جنسی استفاده کنید. این می تواند منافذ شما را مسدود کند و جوش های شما را بدتر کند، به خصوص اگر بعد ازرابطه جنسی آن را نشویید.

مسدود شدن منافذ می تواند منجر به تحریک شود که سپس عفونت را به همراه دارد. یک مطالعه اخیر نشان داد که روغن زیتون در واقع سد پوستی را ضعیف می کند و باعث تحریک خفیف پوست می شود. روغن ها می توانند باکتری ها را در واژن و مقعد به دام بیندازند و ممکن است منجر به عفونت شوند.

اکثر مردم به روغن زیتون حساسیت ندارند، اما احتمال کمی وجود دارد که شما به روغن زیتون حساسیت داشته باشید. قبل از استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده، با استفاده از مقدار کمی روغن زیتون در ناحیه ای از پوست بازوی خود، پچ تست را انجام دهید. اگر دچار بثورات یا کهیر خارش شدید، به این معنی است که به روغن زیتون حساسیت دارید و نباید از آن به عنوان روان کننده استفاده کنید.

یک مطالعه کوچک همچنین نشان داد که استفاده از روغن در واژن می‌تواند خطر ابتلا به عفونت قارچی را در زنان افزایش دهد، اما در این مطالعه به نوع روغن مورد استفاده اشاره نشد. با این حال، اگر مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستید، ممکن است بخواهید قبل از استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده مجددا فکر کنید.

oil_massage

به جای روغن زیتون از چه چیزی استفاده کنیم؟

در اینجا سه عامل مهمی که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد روان کننده برای رابطه جنسی در نظر بگیرید آورده شده است:

    بررسی کنید که شما و شریک زندگیتان به محصول حساسیت ندارید.

    اطمینان حاصل کنید که محصول حاوی قند یا گلیسیرین نباشد زیرا می تواند خطر ابتلا به عفونت قارچی را در زنان افزایش دهد.

    از محصولات روغنی با کاندوم لاتکس استفاده نکنید.

یک گزینه بهتر این است که برای خرید یک روان کننده ارزان قیمت پایه آب مانند KY Jelly به فروشگاه بروید. با یک گزینه مبتنی بر آب، می توانید اطمینان حاصل کنید که کاندوم لاتکس خراب نمی شود. همچنین برای تمیز کردن آن زمان بسیار آسان تری خواهید داشت. محصولات مبتنی بر آب محلول در آب هستند، بنابراین لباس ها و ملحفه های شما را لکه نمی کنند. ژله KY همچنین حاوی کلرهگزیدین گلوکونات منبع مطمئن است که دارای خواص ضد باکتریایی است.

بسیاری از گزینه های مبتنی بر آب با قیمت کمتر در دسترس هستند، که احتمالاً به هر حال برای یک بطری کوچک روغن زیتون هزینه پرداخت می کنید. روغن زیتون یکی از انواع روغن های گران قیمت موجود در بازار است.

روغن زیتون احتمالاً برای استفاده به عنوان روان کننده در مواقعی که نفوذ در آن دخالتی ندارد، ایمن و مؤثر است. اما اگر با همسرتان رابطه جنسی مقعدی یا واژینال دارید، اگر برای محافظت در برابر بیماری های مقاربتی و بارداری به کاندوم متکی هستید، از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده نکنید.

روغن زیتون می تواند باعث تحریک پوست در برخی افراد شود. اگر در اثر استفاده از روغن زیتون علائمی از راش یا عفونت مشاهده کردید، فوراً مصرف آن را متوقف کنید.

اگر تصمیم دارید از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده کنید، حتما از ملحفه های کهنه استفاده کنید و از قرار دادن آن در تمام لباس هایتان خودداری کنید، زیرا احتمال لکه شدن آنها وجود دارد. حتما بعد از آن دوش بگیرید تا آن را بشویید. اگر چیز دیگری ندارید، احتمالاً بهتر است از یک روغن باکیفیت مبتنی بر آب یا سیلیکون از فروشگاه استفاده کنید که با در نظر گرفتن ایمنی و لذت شما ایجاد شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zzpa3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رضایت زنها در رابطه جنسی| چند نکته کلیدی در راضی کردن زن در رابطه جنسی
به همسر خود عشق بورزید؛

حقایق جالب در مورد مسائل جنسی
رابطه جتسی/ مشکلات جنسی/ دانستنی‌های جنسی

 رابطه جنسی برای این افراد ممنوع!/ علت چیست؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی