تاریخ انتشار: 1402/02/26 20:00
کد خبر: 6088

غذا خوردن قبل از ورزش و بلایی که سرمون میاد

برخی افراد پیش از ورزش کردن اقدام به خوردن غذا می کنند در حالی که انجام این کار فرد را با عوارض جدی مواجه می کند، البته راه حلی هم برای این موضوع وجود دارد.
غذا خوردن قبل از ورزش و بلایی که سرمون میاد

آیا تا بحال که بعد از غذا خوردن، ورزش کرده اید، احساس بدی داشته اید؟ این یک اتفاق رایج است که بسیاری از علاقه مندان به تناسب اندام با آن رو به رو می شوند و این مشکل به خوردن وعده های غذایی اشتباه پیش از تمرین بازمی گردد.

بسیاری از متخصصان تغذیه و بدنسازی می گویند که خوردن یک وعده غذایی پیش از تمرین برای سلامتی بدن شما مفید است. اما نوع غذایی که انتخاب می کنید بسیار مهم تر است. اگر وعده غذایی درستی انتخاب نکنید یا با فاصله ی کمی قبل ورزش چیزی بخورید، احتمالا بدترین عوارض جانبی از جمله حالت تهوع و مشکلات دستگاه گوارش را تجربه خواهید کرد پس هرگز 2 ساعت قبل از ورزش، یک وعده غذایی کامل و اصلی را میل نکنید.

تهدید سلامت گوارش با خوردن غذا قبل از ورزش

زیاد غذاخوردن باعث مشکلات گوارشی در طول تمرین میشود. با صرف نظر کردن از آنچه که می خورید، اینکه یک وعده سبک را به عنوان میان وعده قبل تمرین خود استفاده کنید، بسیار مهم است چراکه این گونه دچار حالت تهوع یا معده درد نمی شوید.

خوردن غذای بیش از حد قبل از جلسه تمرین می تواند منجر به مشکلات دستگاه گوارش شود، البته افراد از نظر ظرفیت معده و تحمل پذیری شان متفاوت هستند پس مطمئن شوید که وعده غذایی خود را در زمان مناسبی می خورید.

این کار باعث می شود که افراد با آزمون و خطا، بهترین زمان برای میل کردن غذای خود را که با سیستم بدنی شان نیز سازگار باشد، پیدا کنند . " نهار را سبک بخورید و چند ساعت قبل تمرین یک میان وعده مغذی داشته باشید."

ضرر غذا قبل ورزش

پیشنهادی به عنوان راه حل

افراد باید "از خوردن غذاهای سرخ شده یا چرب، سس های خامه ای یا کره ای، گوشت های پر چرب، حبوبات یا غلات کامل حاوی فیبر بالا قبل از ورزش اجتناب کنند، به خصوص اگر فرد مستعد مشکلات گوارشی باشد."

گوشت قبل ورزش

غذاهای زیر را جایگزین کنید

متخصصان همچنان توصیه می کنند که اگر لازم دیدید قبل از تمرین غذا بخورید، غذایی را انتخاب کنید که سبک و علی رغم آن پر انرژی باشد. "قبل از ورزش، بهتر است غذاهایی را انتخاب کنید که منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند و فیبر و چربی کمی دارند به عنوان مثال، پاستیل، میوه های خشک، یک تکه نان یا موز همه گزینه های خوبی برای تغذیه یک یا دو ساعت قبل از تمرین هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pmno4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آیا ورزش از زوال عقل جلوگیری می‌کند؟