تاریخ انتشار: 1402/03/03 01:16
کنترل ارگاسم|ارگاسم|رابطه جنسی|مشکل جنسی
کد خبر: 5753

میل جنسی قوی در ابتدای رابطه | دلیل میل جنسی قوی در ابتدای روابط چیست؟

راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند میل جنسی را در یک رابطه طولانی‌مدت برانگیخته کند و یکی از این روش‌ها درک دلیل قوی بودن میل جنسی در شروع رابطه است.
میل جنسی قوی در ابتدای رابطه | دلیل میل جنسی قوی در ابتدای روابط چیست؟

راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند میل جنسی را در یک رابطه طولانی‌مدت برانگیخته کند و یکی از این روش‌ها  درک دلیل قوی بودن میل جنسی در شروع رابطه است. زیرا این باور که کاهش میل جنسی یعنی دیگر عاشق نیستید یا محکوم به فنا هستید ، در واقع افسانه‌هایی است که راجع به کاهش میل جنسی و نداشتن رابطه جنسی گفته می شود .

بیشتر بخوانید:

راز ارگاسم‌های قوی‌تر و طولانی‌تر در مردان| بیا تا رازهای نگفته را بهت بگم!

فواید رابطه جنسی در حمام؛ سرگرم کننده و آرامش دهنده

 

شروع روابط اغلب به عنوان بهترین در نظر گرفته می شود. رابطه جنسی، صحبت کردن و معاشقه بسیار زیاد است. این یک دوره زمانی بسیار لذت بخشی است که وقتی در عمق آن هستیم بسیار لذت بخش به نظر می رسد که ماهیت اعتیادآور آن توضیح می دهد که چرا میل جنسی در ابتدای روابط قوی است.

این احساسات با میل جنسی ارتباط مستقیم دارد. و گذر زمان که با عموما باعث کاهش این احساسات می شوند باعث کاهش میل جنسی نیز خواهند. برای بسیاری از افراد این مطلب می تواند گیج کننده باشد که اگر عاشق هستید و واقعاً یکدیگر را دوست دارید چرا میل جنسی از بین می رود یا کاهش می یابد و مهمتر از آن، آیا میل جنسی کم به این معنی است که رابطه به پایان رسیده است؟ اما خوب است بدانید میل جنسی که با گذشت زمان ضعیف می شود و این یک علامت هشدار دهنده نیست.

آنچه شما باید در مورد سه مرحله عشق بدانید

به گفته هلن فیشر انسان شناس، عاشق شدن سه مرحله دارد که احتمالا هر مرحله توسط هورمون های خاص و واکنش های عصبی شیمیایی در مغز هدایت می شود.

مرحله اول عشق – شوق جنسی

چرا همه پسرها رابطه جنسی میخواهند؟

این احساس، میل جنسی و تمایل زیاد برای برقراری رابطه جنسی است . این مرحله به هورمون های تستوسترون و استروژن مربوط می شود.

معمولاً تستوسترون به عنوان هورمون عامل تاثیر گذار در تحریک میل جنسی مردان در نظر گرفته می شود. اما تستوسترون در واقع میل جنسی را هم در آقایان و هم در خانم ها افزایش می دهد. و حتی اعتقاد بر این است که روی میل جنسی زنان موثرتر از مردان است.

مرحله دوم عشق - جاذبه

احساس جذابیت در مرکز پاداش مغز قرار دارد. وقتی فرد این احساس را داشته باشد، مغز دائما در حال دریافت پاداش است و همین موضوع توضیح می دهد که چرا اوایل روابط افراد از عشق و شیفتگی سرشار هستند. مرحله جذب عشق توسط دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین کنترل می شود. دوپامین زمانی در مغز ترشح می‌شود که ما کارهایی را انجام می‌دهیم که حس خوبی به ما می‌دهد. که یکی از این کارها رابطه جنسی است. هم دوپامین و هم نوراپی نفرین می توانند باعث شوند که ما احساس بالا بودن انرژی داشته باشیم. وقتی این هورمون ها آزاد می ما احساس سرخوشی می کنیم.

گاهی فعالیت های ساده و روتین مانند خوردن و خوابیدن می توانند ناگهان سخت شوند. در این مرحله است که ما کاهش سروتونین را نیز تجربه می کنیم، هورمونی که مواردی مانند خلق و خو و اشتها را تنظیم می کند.

جالب اینجاست که کسانی که از اختلال وسواس فکری جبری (OCD) رنج می برند، سطح سروتونین کمتری دارند. این موضوع باعث شد به تحقیق در خصوص افرادی که برای برقراری ارتباط وسواس به خرج می دهند بپردازند و بررسی کنند که این وسواس در برقراری ارتباط نیز به هورمون های سروتونین مربوط است یا خیر؟

برای عده بسیار کمی از افراد ، این دو مرحله آغازین، هرگز تمام نمی شوند و به همین دلیل است که میل جنسی در طول رابطه آنها قوی است. اما به طور معمول، دو مرحله شوق جنسی و جاذبه بین شش ماه تا دو سال و نیم طول می کشد و ما را به مرحله سوم و آخرین عشق هدایت می کند.

مرحله سوم عشق – دلبستگی

تنوع در رابطه زناشویی

هورمون های مسئول این مرحله سوم ، اکسی توسین و وازوپرسین هستند.

اکسی توسین در طول رابطه جنسی – اغلب پس از ارگاسم – ترشح می شود. نام مستعار آن "هورمون پیوند" یا "هورمون نوازش" است، زیرا اعتقاد بر این است که وقتی آزاد می شود، وابستگی افراد به یکدیگر را تقویت می کند. در آغوش گرفتن بعد از رابطه جنسی می تواند این وابستگی و رضایت از رابطه را بیشتر تقویت کند.

واضح است که در این آخرین مرحله بیشتر از روابط جنسی، عمیق تر شدن یک پیوند عاطفی مطرح است. این موضوع تا حدی توضیح می دهد که چرا میل جنسی در ابتدای روابط قوی است و هر چه بیشتر وارد روابط می شویم روابط جنسی ضعیف تر می شود.

در صورت کاهش میل جنسی این امکان وجود دارد آن را بازیابی کنید. برای بهبود میل جنسی بهتر است ابتدا دلیل کاهش آن را بشناسید. علاوه بر تغیرات در ترشح هورمون ها فعالیت ها و اعمال شما در تقویت یا تضعیف میل جنسی موثر است.

میل جنسی نتیجه افکار و اعمال ما است و به همین دلیل است که درمان اعمال و افکار در زمینه جنسی اغلب راه حلی برای درمان کاهش میل جنسی است زیرا به شما کمک می کند تا از طریق رفتارها و الگوهای فکری خود باعث بهبود شرایط شوید. میل جنسی مانند یک نوجوان تأثیرپذیر است و می توان آن را به جهات مختلفی سوق داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aljk4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رضایت بیشتر از رابطه با کنترل ارگاسم/ چهار مرحله‌ای که بهتر است بدانید
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

نکات طلایی برای بالا بردن لذت جنسی/مرحله اوج لذت جنسی را بدانید
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

 رابطه جنسی برای این افراد ممنوع!/ علت چیست؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی