تاریخ انتشار: 1395/05/21 13:43
کد خبر: 268449

پایان کار اسکواش‌ ایران در رقابت‌های جهانی/ نارضایتی زارعیان از داوری مسابقات

رقابت‌های اسکواش قهرمانی جوانان جهان لهستان امروز 21 مرداد ماه به اتمام رسید و نمایندگان ایران با کسب چند پیروزی و شکست به ایران باز می‌گردند
پایان کار اسکواش‌ ایران در رقابت‌های جهانی/ نارضایتی زارعیان از داوری مسابقات

به گزارش فرتاک ورزشی، تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات اسکواش قهرمانی جوانان جهان 12 مردادماه به لهستان سفر کرد. این رقابت‌ها به میزبانی شهر بیلسکوبیالا لهستان از 17 تا 21 مردادماه و با حضور برترین اسکواش‌بازان دختر و پسر دنیا برگزار شد. 

حضور دختران ایرانی به رقابت‌های جهانی برای اولین بار اتفاق افتاد و آیلی نیری و فرشته اقتداری، نمایندگان ایران در بخش بانوان بودند. همچنین پس از گذشت 16 سال نیز پسران در این رقابت ها حضور یافتند که سجاد زارعیان و علیرضا شاملی نمایندگان پسر ایران در این رقابت ها بودند.

در پایان این رقابت‌ها نتایج زیر توسط نمایندگان ایران بدست آمد:

فرشته اقتداری در روز اول به مصاف حریف استرالیایی خود رفت و با نتیجه 3 بر 2 پیروز میدان شد. در روز دوم و سوم در مصاف با هر دو رقیب مصری و انگلیسی خود با نتیجه سه بر صفر بازی را واگذار کرد. در روز بعد در مقابل حریف چک خود با نتیجه 3 بر صفر پیروز میدان شد. در دیدار بعدی  به مصاف حریف سوییسی رفت که با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد و در آخرین دیدار برای کسب مقام 27 یا 28 به مصاف حریف پاکستانی خود رفت.

آیلی نیری دومین نماینده دختر ایران نیز در دیدار اول خود در مصاف با حریف آمریکایی با نتیجه سه بر صفر شکست خورد ولی در دیدار دوم در برابر حریف زیمباوه خود با نتیجه سه بر صفر پیروز شد. در روز سوم در مقابل حریف هنگ کنگی خود با نتیجه 3 بر 2 بازی را واگذار و در روز بعد در مصاف با رقیب کره‌ای با نتیجه سه بر یک پیروز میدان بود. او در دیگر دیدار به مصاف حریف دیگری از کره رفت که با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد و در آخر برای کسب جایگاه 43 یا 44 به مصاف حریف آفریقای جنوبی رفت.

همچنین سجاد زارعیان دیدار اول و دوم خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشت و حریفان نیوزلندی و استرالیایی را با نتیجه سه بر یک و سه بر صفر شکست داد. او که توانسته بود به جمع ١٦ نفر برتر جهان برسد، با شکست حریف مصری خود به جمع ٨ نفر برتر جهان می رسید اما در دیدار سوم خود در مقابل حریف مصری با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و از دور مسابقات خارج شد. او اشتباهات داوری را عامل اصلی شکست خود دانست. مسعود سلیمانی رییس فدراسیون ایران نیز به طور رسمی از این داور به فدراسیون جهانی شکایت کرد.

علیرضا شاملی دیگر نماینده ایران نیز در اولین و دومین دیدار خود در مصاف با حریف نیوزلندی و استرالیایی با نتیجه سه بر یک و سه بر صفر پیروز شد اما در دیدار بعدی خود در یک سی‌ و دوم در مقابل حریف مصری با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و از دور مسابقات خارج شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36g5e9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 رقابت‌های کلوز ست لایت اسکواش بانوان آغاز شد
به میزبانی ساری؛

اسکواش بازان جوان ایران در راه مسابقات جهانی
مسابقات اسکواش قهرمانی جوانان جهان- لهستان؛