تاریخ انتشار: 1397/07/19 10:07
کد خبر: 126747

برانکو بیشتر از آنکه غصه نداشته‌ها را بخورد، روی داشته‌ها برنامه‌ریزی کرد!

پرسپولیس روزهای سختی را می‌گذراند. مشکلات مالی و محرومیت از نقل و انتقالات دو معضل بزرگی است که پرسپولیس را برای نتیجه‌گیری در منگنه قرار داده، با این حال تیم توانسته همچنان روی دور موفقیت باقی بماند و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان نتایج خوبی بگیرد.
برانکو بیشتر از آنکه غصه نداشته‌ها را بخورد، روی داشته‌ها برنامه‌ریزی کرد!

درباره ویژگی‌های فنی پرسپولیس بارها صحبت شده، ولی روحیه بالای بازیکنان دلیل مهم دیگری است که اجازه نداده تیم در این روزهای سخت افت کند. این روحیه برتری‌جویی را برانکو به تیمش تزریق کرده و بازیکنان تحت هیچ شرایطی حاضر به تسلیم شدن نیستند. در بازی رفت با السد نه مصدومیت و محرومیت چند بازیکن و نه آسیب‌دیدگی عالیشاه در جریان بازی نتوانست روی عملکرد تیم تاثیر بگذارد و بازیکنان با اراده و جنگندگی بالا توانستند از دوحه با برتری برگردند.

برانکو

سرمربی پرسپولیس چطور توانسته بازیکنانش را متقاعد کند که تنها روی شرح وظایف‌شان و موفقیت تیم تمرکز کنند؟ چطور آنها در دوحه با وجود مشکلات بعضا غیرمنتظره نود دقیقه با تمرکز بالا و بدون اشتباه بازی کردند؟ برانکو برای تغییر نگاه بازیکنان بیش از آنکه به شعار متوسل شود با رفتارش روی آنها تاثیر گذاشته. موانعی که در ماه‌های اخیر در مسیر پرسپولیس به‌وجود آمده، برای این مربی هرگز بهانه‌ای برای توجیه نبوده و تلاش کرده در هر شرایطی تیمش را آماده بازی نگه دارد. او بیشتر از آنکه غصه نداشته‌ها را بخورد، روی داشته‌ها برنامه‌ریزی کرده. با جدا شدن هرکدام از ستارگان تیمش تلاش کرده بازیکن جدیدی را جایگزین او کند و اجازه نداده کیفیت تیمش افت کند. بسته شدن دو پنجره پرسپولیس بهترین بهانه برای برانکو بود که ناکامی احتمالی‌ را توجیه کند، ولی با وجود جدایی چهار بازیکن با حداقل نفرات کارش را جلو برد و حالا در آستانه فینال لیگ قهرمانان قرار دارد.

نگاه واقع‌گرایانه برانکو در مصاحبه اخیرش کاملا ملموس است و همین روحیه با گذشت زمان به بازیکنان هم منتقل شده. او درباره مشکلات مالی باشگاه می‌گوید: «من فقط روی دیدار برگشت نیمه‌نهایی تمرکز کردم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.» درباره تاثیر دعوت نشدن بازیکنان تیمش به تیم ملی اضافه می‌کند: «آنها از لحاظ ذهنی افت نمی‌کنند چون وظیفه دارند روز به روز، بهتر و بهتر شوند و عدم دعوت این بازیکنان به تیم ملی، باید انگیزه مضاعفی برای آنها ایجاد کند که بیشتر کار کنند.» و مهم‌تر از همه بابت برد بازی رفت مغرور نشده و به بازیکنانش هشدار می‌دهد که در آزادی هم باید با تمرکز بالا بازی کنند: «شاید این جوگیری نزد هواداران دیده شود، ولی برای بازیکنان صدق نمی‌کند. آنها می‌دانند به هر چه که رسیده‌اند، از طریق کار و کار بوده است. آنها می‌دانند که هنوز هیچ کاری نکرده‌اند اما شانسی تاریخی داریم.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z5o9b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو آب پاکی را روی دست رضاییان ریخت