تاریخ انتشار: 1397/08/04 15:12
کد خبر: 124652

اختصاصی/ پرسپولیس؛ از استانکو تا برانکو

پرسپولیس تهران در طی سه دهه گذشته دارای فراز و نشیب های بسیاری بوده است که به بخشی از آنها می پردازیم.
اختصاصی/ پرسپولیس؛ از استانکو تا برانکو

روزهای حضور استانکو درپرسپولیس مصادف بود با ناکامی های پرسپولیس  و نقره داغ شدن توسط فدراسیون وقت  فوتبال  در دربی و محرومیت بازیکنان کلیدی  وپرآوازه  ای چون  پیوس  کرمانی  عابدزاده  شاهرودی  محرمی و ترک تیم  توسط بازیکنان متعدد که بسیار شرایط را برای سرخ پوشان پایتخت سخت کرده بود.

در آن سال  پرسپولیس  با تلاشی وصف ناپذیر و بازگشت بازیکنان محروم قهرمانی شکوهمند لیگ را بعداز یک نیم فصل بد(یورگن گده ) بدست آورد.

سالهای طلایی  دهه 70 با حضور استانکو شروع  شد  که دوقهرمانی لیگ  و دوحضور درنیمه نهایی  آسیا را بدست آورد و ادامه  آن توسط سلطان علی پروین  با کسب 2قهرمانی لیگ   یک جام  لیگ برتر و یک جام حذفی  که  باشکست  استقلال درفینال حدفی همراه بود و حضور در دونیمه نهایی آسیا  که  اگربخت با پروین یار بود میتوانست باشکست سامسونگ  فینالیست  شود.

پرسپولیس در سال های74،75،77،78،80

درمجموع  6قهرمانی لیگ  وحذفی و حضور در 4نیمه نهایی آسیا  که سه عنوان سومی آسیا ویک چهارمی آسیا را به دنبال داشت، دستآورد حضور استانکو  مدیریت امیرعابدینی وادامه راه توسط  علی پروین بود.

اما این بار دهه 90 وتیم بحران زده پرسپولیس به  برانکو رسید، تیمی که درسه سال گذشته درگیرمشکلات فراوانی ازجمله  پرونده های فیفا، محروم از نقل وانتقلات  بود. اما برانکو اجازه نداد این حواشی  در روند تیم  تاثیری بگذارد.

آیا برانکو  با دوقهرمانی لیگ برتر  دونیمه نهایی آسیا  و رفتن  به فینال ، میتواند با کسب جام لیگ قهرمانان آسیا،  قهرمان  ابدی   هواداران  پرشمار  پرسپولیس باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39dwdq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ برانکو در اندیشه ورق زدن تاریخ/ پرفسور مراقب آمار و ارقام گذشته باشد

پرسپولیس با ۱۲ امتیاز صعود نمی‌کند!
برانکو و نگرانی قانون AFC