تاریخ انتشار: 1397/08/05 14:35
یوزهای ایرانی در پی شکار گوزن‌های سریع
کد خبر: 124460

برگ برنده‌ها و نقاط ضعف حریف پرسپولیس در فینال آسیا

دیدارنهایی لیگ قهرمانان آسیا با حضور پرسپولیس و کاشیمای ژاپن برگزار می شود .
برگ برنده‌ها و نقاط ضعف حریف پرسپولیس در فینال آسیا

حریف تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، نماینده کشور ژاپن است، تیمی که مانند نماینده ایران مسیری سخت و تقریبا غیر ممکن را طی کرد و به ممکن‌های زیبای فوتبال رسید. بازیکنانی شیفته فوتبال برزیل با مکتبی نیم قرنی از فوتبال آغشته به تلاش و همت مضاعف که در وب سایت رسمی خود از برگ برنده تیم فوتبال باشگاهش اینچنین می‌نویسد: کاشیما در عرصه بازی های قاره ای کوچکترین فرقی با تیم ملی ژاپن ندارد و بازیکنان غیر بومی این تیم نیز به خوبی بر این نکته مهم واقف هستند که پرچم کاشیما آنتلرز، پرچم تیم ملی ژاپن است.

باید به خوبی این نکته مهم زیر ذره بین اهالی رسانه قرار بگیرد، فرصت زیاد نیست و قرار هم بر فرهنگ سازی دو هفته ای نیست، این فرهنگ در میان مردم ایران نهادینه شده و امید این می‌رود که در دو بازی رفت و برگشت، تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس تهران، نماینده واقعی ایران باشد، بازیکنانش، مربیانش و مدیرانش همه و همه سربازان یک تیم ملی باشند و حتی بازیکنان مهم غیر بومی این تیم خود را زیر سایه یک پرچم مقدس و مهم بدانند.

به تماشای نماینده ژاپن برگردیم، تیمی که به سال 1947 تاسیس شده و قدمت 71 ساله آن توان زیادی برای طعنه زدن به نماینده سرخ و ریشه‌دار غرب آسیا ندارد، استادیوم 40 هزار نفری آن نیز به فرض رعایت همه نکات استاندارد و در نظر گرفته شده برای بازی فینال در جهنم آزادی، هیچ توانی برای رویارویی احساسی با کاسه معماری شده و زیبای غرب تهران نداشته و ندارد.

این تیم در آخرین نمایش قابل رویت و دارای ارزش تاکتیکی، برابر سوون سامسونگ کره جنوبی تن به تساوی 3 بر 3 داد و در نهایت راهی فینال شد، آنها قطعا از محدودیت‌های پیش آمده برای طرف ایرانی آگاه هستند اما این را هم خوب می‌دانند که مربی پرسپولیس مدتهاست که دیگر نگران کمبود بازیکن نیست و این مشکل را با سلاح مهی به نام غیرت بازیکنان و هم قسم شدن آنها برای تلاش در راه قهرمانی حل کرده است، در هر حال سرعت کاشیما یک نکته مهم است، چیزی که فاکس نیوز آسیا در اولین مورد آن را ذکر می کند و می نویسد: کاشیما آنتلرز تیم کاملی است و یکی از فاکتورهای مهم این تیم، سرعت است.

آنها نیمه اول بازی رفت فینال را برای خود به عنوان آخرین فرصت قهرمانی توصیف کرده اند و در وب سایت رسمی این تیم در گزارش پایانی به عنوان پیش بازی فینال نوشته شده است: اگر در نیمه اول کار را تمام نکنیم، باید تن به عذابی سخت در استادیوم آزادی تهران بدهیم، کار نباید به نیمه دوم بازی رفت بکشد!

این یعنی دو بازی نود دقیقه ای که هیچ تفاوتی بین اولین دقیقه بازی رفت و آخرین دقیقه بازی برگشت وجود ندارد و مردان برانکو باید ثانیه به ثانیه برای قهرمانی در قاره کهن بجنگند و هرگز حتی در صورت تحمیل گل، میدان را خالی نکنند و ناامید نشوند.

کاشیما در گروه هشتم رقابتها، با سوون سامسونگ، سیدنی اف سی و شانگهای گرینلند همگروه شد و مقتدرانه کار را به سود خود به پایان رساند. در مرحله یک هشتم از سد تیم شانگهای SIPG گذشت در یک چهارم نیز توانست در مجموع دو بازی رفت و برگشت بر تیم تیانجین غلبه کرده و راهی مرحله نیمه نهایی شود. ژاپنی ها در این مرحله نیز از سد سوون سامسونگ گذشته تا به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.

یوما سوزوکی مهاجم ۲۲ ساله این تیم که با پیراهن شماره ۹ بدون شک بهترین بازیکن و مهره ای کلیدی برای این تیم محسوب می شود. مشخص است که برانکو برای مهار این ستاره تاثیرگذار برنامه ریزی کرده و قرار نیست مهار او را به دست سرنوشت بسپاریم.

وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در گزارش خود در بخش بررسی تاکتیکی دو تیم راه یافته به فینال لیگ قهرمانان آسیا نوشته است: خصیصه مهم نماینده ژاپن تعداد بالای پاسهای صحیح است، این تیم در ارایه پاس و موقعیت سازی بسیار مقتدر و با برنامه دیده می شود و بسیاری از پاسکاری ها در این تیم کاملا تمرین شده و مدرسه ای به نظر می رسد.

گوزن مقدس معبد کاشیما شکار خوبی برای یوزهای ایرانی خواهد بود اگر همه چیز روی ریل منطق، همت و امید پیش برود، در این دو بازی رفت و برگشت، مردان برانکو سربازان ایران هستند و ایرانیان به داشتن چنین مردانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به خود می‌بالند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lj75e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 شکست یا توقف مقابل سایپا جایگاه پرسپولیس را به خطر خواهد انداخت!