تاریخ انتشار: 1397/08/08 20:45
حاج رضایی: نباید حرمت علی دایی شکسته شود
کد خبر: 123965

اختصاصی/ پرسپولیس کار سختی در فینال دارد/ به استقلالی ها خرده نمی گیرم

امیر حاج رضایی: پرسپولیس با کشوری در فینال لیگ قهرمانان بازی دارد که فوتبالش سازمان یافته است
اختصاصی/ پرسپولیس کار سختی در فینال دارد/ به استقلالی ها خرده نمی گیرم

امیر حاج رضایی کارشناس مطرح فوتبال در گفت و گوی اختصاصی با فرتاک ورزشی در پاسخ به این سؤال که فکر می کردید پرسپولیس از سد السد بگذرد و فینالیست شود، اظهار داشت: هیچوقت به یک مسابقه فوتبال نه مثبت و نه منفی نگاه نمی کنم. چون فوتبال را نمی شود حدس زد. بازی در برابر السد بسیار دشوار بود. همان طور که پیش بینی نمی کردم پرسپولیس صعود کند، پیش بینی هم نمی کردم از گردونه رقابت ها حذف شود.

وی ادامه داد: سال هاست به پیش بینی اعتقاد ندارم. چون فوتبال خلاف تصور ما حرکت می کند. نه با منطق سروکار دارد و نه با عدالت. اصلاً فوتبال بازی عدالت نیست. به دفعات دیدیم تیم برتر شکست خورده یا داور علیه تیم به اشتباه سوت زده است. در کل این بازی را سخت و دشواری می دانستم و خیلی خوشحالم که تیم ما به فینال صعود کرد

کارشناس فوتبال ایران درخصوص شرایط بازی شنبه پرسپولیس با تیم کاشیما گفت: بازی فوق العاده سختی است. با تیمی بازی داریم که نشات گرفته از فوتبال ژاپن است. اگر سند ۱۰۰ ساله فوتبال ژاپن را می خواندید، می دانستید که این تیم چقدر سازمان یافته است. بنابراین ما با کشور سازمان یافته ای روبرو هستیم که جلوه ای از آن را در جام جهانی روسیه به ویژه مقابل بلژیک مشاهده کردیم. آن ها صاحب تکنولوژی و برنامه ریزی پیشرفته هستند. چیزهایی که ما در ایران حسرتش را می خوریم. طبیعتاً این بازی هم با توجه به تنگدستی های پرسپولیس بسیار دشوار است.

وی افزود: تو فوتبال همه چیز امکان دارد. مرگ قطعیت دارد و زندگی احتمالات است. فوتبال هم جزیی از زندگی است و احتمال همه چیز است

حاج رضایی ادامه داد: یک تیمی از ایران بعد سال ها به فینال این رقابت ها صعود کرده است. همین که پرسپولیس به فینال رسید، دیدید چه نشاط در جامعه ایجاد شد.

وی درخصوص کری استقلالی ها بعد از صعود پرسپولیس به فینال گفت: خرده ای به استقلالی ها نمی گیرم، در همه جای دنیا بین رقبا این قضیه وجود دارد که دلشان می خواهد رقیبشان در هر بازی ای چه داخلی و چه خارجی ببازند. از یک جهت این نظریه خوب است چون با صداقت هستند. اما برخی ها می گویند در مصاف با تیم های عربی از تیم های ایرانی حمایت کنیم ولی در دلشان آرزوی باخت می کنند که این شعار دادن ها خوب نیست

حاج رضایی در پایان درخصوص حواشی بازی سایپا و پرسپولیس که منجر به اهانت به علی دایی در جامعه شد تصریح کرد: متأسفانه کار خوبی نبوده است. شخصاً اعتقاد دارم نباید حرمت یکی از مفاخر فوتبال ایران شکسته شود. این مشکل فرهنگی کشور ما است که درست رعایت نمی شود. این چالش ها همیشه وجود داشته منتهی نوع و محتواش متفاوت است.

وی افزوذ: به نظر می رسد گل دقیقه ۸۸ تیم سایپا، طاقت هواداران پرسپولیس را کم کرده و حواشی به وجود آمده است. ولی فوتبال همین است و این امکان وجود دارد یک تیم در ثانیه های پایانی گلی را دریافت کند. در کل اهانت به اسطوره ایران درست نیست همان طور که نمی توان تنها مقصر را هواداران پرسپولیس دانست.

گفت وگو: زهره فلاح زاده


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qqv99

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شجاع! نام بازیکن ما تا آخر عمر در ذهنتان می‌ماند