تاریخ انتشار: 1397/08/11 20:18
مجتبی تقوی در گفت وگوی اختصاصی با فرتاک ورزشی:
کد خبر: 123511

اختصاصی/ عجیب است که در این شرایط پرسپولیس این گونه نتیجه بگیرد/ هشدار مهم به پرسپولیسی ها

پیش کسوت فوتبال کشور گفت: پرسپولیس باید کار بزرگش در لیگ قهرمانان آسیا را تکمیل کند.
اختصاصی/ عجیب است که در این شرایط پرسپولیس این گونه نتیجه بگیرد/ هشدار  مهم به پرسپولیسی ها

مجتبی تقوی پیش کسوت فوتبال کشور که سابقه مربیگری در تیم های سایپا و صنعت نفت آبادان و چندین تیم دیگر را در کارنامه مربیگری خود دارد در گفت وگو با خبرنگار فرتاک ورزشی به شرایط پرسپولیس و کار بزرگ این تیم اشاره نمود که ماحصل این گفت وگو را با هم می خوانیم.

 

کار بزرگ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

با وضعیتی که فوتبال کشور ما دارد و عدم توجه به باشگاه ها که از نظر مالی، برنامه، مدیریتی سال به سال ضعیف تر می شوند، جای تعجب دارد پرسپولیس توانست در این بازار کساد باشگاه های ما به فینال لیگ قهرمانان صعود کند و واقعاً هم جای تقدیر و تشکر دارد.

 

پرسپولیس نباید رضایت به فینال رفتن بدهد

من برخلاف دوستانی که می گویند پرسپولیس تا اینجای کار هم کارش فوق العاده بوده و نتیجه ای که گرفته کافی است، نظرم این است تیمی حالا که توانسته با این وضعیت خودش را به مرحله نهایی برساند حتماً باید در این بازی طرح و برنامه داشته باشد. نباید کادر فنی پرسپولیس و بازیکنان توقع خود را پایین بیاورند و به همین که فینال رفتند بسنده کنند.

حتی اگر شرایط بازی فردا طوری پیش رود که پرسپولیس گلی دریافت کند، باید سعی کنند از خوردن گل های بیشتر جلوگیری و در بازی برگشت جبران کنند و نتیجه راحت تری بگیرند.

 

بازی با کشورهای شرق آسیا متفاوت است

بازی کردن با کشورهای شرق آسیا بسیار متفاوت از بازی مقابل کشورهای غرب آسیا است. شرقی ها صاحب برنامه و تاکتیک، دیسیپلین و استراتژی خاصی هستند و فوتبال با برنامه و با حوصله ای را بازی می کنند.

برانکو مدتی هم در چین مربی گری کردند و با فوتبال کشورهای شرقی آسیا آشنا هستند و قطعاً آنالیزور تیمشون هم بازی های کاشیما را به خوبی آنالیز کرده است و فکر میکنم باخت با اختلاف گل کم، استحکام خط دفاعی تیم، محروم و مصدوم نشدن بازیکنان در موفقیت بازی برگشت خیلی تأثیرگذار است.

 

برانکو یک مربی بابرنامه است

برانکو چهارمین سالی است که در تیم پرسپولیس حضور دارد و یک مربی ای دارای با برنامه، نظم و انضباط است که توانسته تغییر و تحول اساسی در باشگاه ایجاد کند. دیدیم زمان کافی به ایشان داده شد تا بخوبی برنامه های خود را در تیم اجرا کند. حتی توانست بازیکنانی را معرفی کند که درحال تبدیل شدن به یک ستاره هستند.درست است چند بازیکن از این تیم جدا شدند و رفتند اما تغییر و تحول اندکی صورت گرفت.

photo_۲۰۱۸-۱۱-۰۱_۱۲-۳۷-۰۰

شرقی ها از تیم های ایرانی واهمه دارند

بازی فردا مصاف تیم ندار پرسپولیس با تیم دارای کاشیما است. تیم های شرق از تیم های ایرانی واهمه دارند. چون فوتبال ایران را متمایز از فوتبال کشورهای عربی می دانند. می دانند بازیکنان ایران برخلاف بازیکنان عربی خلاق و با قدرت هستند. باید با اعتماد بنفس و با قدرت به میدان بیایند.

خواسته ما باید منطقی باشد. هواداران ما نباید بازیکنان را مجبور و وادار کنند که تحت هر شرایطی پرسپولیس باید قهرمان شود. این باعث می شود تیم با استرس و مشکلات روحی-روانی وارد زمین مسابقه شود.

هواداران مثل همیشه در بازی برگشت تشویق کنند تا تیم بدون استرس بتواند بازی کند و نتیجه لازم را بگیرد.

 

هشدار به پرسپولیسی ها و آرزوی موفقیت

در بازی فردا دروازه بان و خط دفاعی این تیم باید کمتر اشتباه کنند و مراقب ضربات ایستگاهی تیم کاشیما باشند. بهتر است در بازی فردا از دفاع پر فشار و ضدحملات استفاده کنند.

آرزوی موفقیت دارم برای پرسپولیس این نسل با قهرمانی می تواند تاریخ ساز شود، پس باید قدر فرصتی که نصیبشان شده را بدانند و نگذارند به راحتی از چنگ شان بیرون بیاید.

گفت وگو: زهره فلاح زاده


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k7pkx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبر خوب برای سرخپوشان؛ حساب پرسپولیس شارژ شد