تاریخ انتشار: 1397/09/09 23:16
کد خبر: 119589

امشب خواب به چشمان گرشاسبی نمی رود!

مجمع سالیانه باشگاه پرسپولیس فردا در محل وزارت ورزش در شرایط برگزار می‌شود که اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان احتمالا آینده این باشگاه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
امشب خواب به چشمان گرشاسبی نمی رود!

فردا مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و رییس مجمع بر صندلی‌ای خواهد نشست که در کنارش باید چهار وزیر دیگر به عنوان اعضای مجمع باشگاه پرسپولیس حاضر باشند. وزرایی که شامل وزارت‌های ارشاد، صنعت و معدن و البته سازمان برنامه و بودجه خواهند بود که البته با توجه به مشغله این افراد نمایندگان آنها به مجمع خواهند آمد.

این مجمع سالانه درست پنج روز مانده به پایان مهلت قانونی بازنشستگان در پست‌های اجرایی برگزار خواهد شد؛ محدوده زمانی کوتاهی که احتمالا سرنوشت دو نهاد مهم فوتبال ایران را دستخوش تغییر خواهد کرد. در فدراسیون فوتبال جنگی طولانی برای بقای مهدی تاج و هیات مدیره برپاست اما در باشگاه پرسپولیس هنوز همه چیز مبهم است.

حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه که امروز در تمرین این تیم حضور پیدا کرد در دوران مدیریتش در باشگاه پرسپولیس و جانشینی علی اکبر طاهری برخلاف انتظارات اولیه سرشته کار را در دست گرفت و حالا پس از دوره نه چندان طولانی‌اش به دلیل شاخصه های فنی و نتایجی که باشگاه زیر نظر برانکو به دست آورده مورد تایید هواداران است، اما از سویی قانون بازنشستگی با جدیت در سایر نهادها در حال اجرا شدن است و حتی افراد بسیار نزدیک به عالی ترین مقامات جمهوری اسلامی نیز موفق به کسب مجوز برای ادامه کار نشده‌اند.

در اینباره یکی از مسوولان وزارت ورزش به خبرنگار ما می‌گوید: با توجه به اهمیت پست مدیریت باشگاه پرسپولیس و توقعی که از وزارت ورزش می‌رود بعید است که راهی برای ادامه کار گرشاسبی پیش بینی شده باشد اما در هر صورت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس امیدوار است با توجه به بحث خصوصی شدن باشگاه، پرسپولیس از شمول این قانون بیرون بیاید و به کار خود ادامه دهد. در روزهای گذشته بحث جدی برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس بر سر زبان هاست اما فعلا تا اجرایی شدن این موضوع زمان بیشتری نیاز است و همین مساله ادامه حضور گرشاسبی را در هاله ای از ابهام قرار می دهد.

در مجمع روز شنبه باشگاه پرسپولیس در اینباره صحبت خواهد شد و بعید نیست وزیر همان قول همیشگی مبنی بر تلاش برای ادامه کار گرشاسبی را بر زبان بیاورد اما در عین حال در لایه های دوم بحث های جدی دیگری درباره تغییرات در سطح مدیریت پرسپولیس مطرح است و می شود اینطور پیش بینی کرد که در پایان مدت قانونی که کمتر از یک هفته به آن باقی مانده سرپرست جدیدی برای این باشگاه انتخاب شود.

پرسپولیسی ها که با بیم و امید نگران آینده و عدم ثبات مدیریتی باشگاه خود هستند در نهایت باید قانون را تمکین کنند اما اگر بشود تا انتهای این هفته راهی برای متقاعد کردن قانونگذاران برای ادامه کار گرشاسبی در پرسپولیس پیدا کرد، قطعا این مساله از سوی وزارت ورزش انجام خواهد شد.

در آخرین مجمع سالانه پرسپولیس حمیدرضا گرشاسبی، جعفر کاشانی، محمد حاجی بیگی، علی اکبر طاهری و ابوافضل روغنی گلپایگانی به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شده بودند و اکنون با رفتن علی اکبر طاهری که جای خود را در سمت مدیرعامل به گرشاسبی داده، همه در انتظار مشخص شدن آخرین وضعیت هیات مدیره باشگاه هستند. باید دید این اعضای هیات مدیره چهارنفره اکنون ترمیم و تکمیل خواهند شد و با تغییراتی همراه می‌شوند تا تصمیماتی دیگری در این خصوص گرفته خواهد شد. در صورت ایجاد هر تغییر یا تصمیمی در خصوص هیات مدیره می‌توان به آینده کاری حمیدرضا گرشاسبی در این باشگاه نیز پی برد.

در هفته‌های گذشته یکی از پیشکسوتان مشهور باشگاه پرسپولیس تلاش زیادی داشته تا موفق شود در مجمع فردا وارد باشگاه پرسپولیس شود و باید دید اکنون وزارت ورزش تسلیم این فشار خواهد شد یا خیر.

پرسپولیس بعد از اینکه تغییرات پیاپی در صندلی مدیریت و اعضای هیات مدیره خود را با نتایج ضعیف و ناکامی در تقابل با رقبای داخلی پشت سر گذاشت، طی چهار سال اخیر با مدیریت فنی برانکو و ثبات مدیریتی حتی در آستانه دستیابی به عنوان قهرمانی آسیا نیز قرار داشت و اکنون خواسته هواداران به عنوان رکن اصلی بقای باشگاه این است که مجمع و وزارت ورزش با تصمیمی مناسب آنها را از مسیری که در پیش گرفته‌اند دور نکند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qqzl8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بررسی تمام گزینه‌های جانشینی مدیرعامل پرسپولیس؛ شانس کدامیک بیشتر است؟!