تاریخ انتشار: 1398/02/02 17:12
عملکرد زوج های دفاعی الاهلی و پرسپولیس؛
کد خبر: 102524

سیدجلال و شجاع فاتح آسمان؛ مانور زمینی سعودی ها در آسیا!

بررسی عملکرد زوج های دفاعی دو تیم پرسپولیس و الاهلی نشان می دهد که شجاع خلیل زاده و سید جلال حسینی در نبردهای هوایی از دو زوج دفاعی سعودی ها برتری دارند.
سیدجلال و شجاع فاتح آسمان؛ مانور زمینی سعودی ها در آسیا!

پرسپولیس یکی از تیم های ایرانی می باشد که سخت به رقبا اجازه گلزنی می دهد و خیلی از آن ها را در حسرت شادی بعد از گل نگه می‌دارد. از دلایل مستحکم بودن خط دفاعی این تیم می توان به حضور شجاع خلیل زاده در کنار سیدجلال حسینی در قلب دفاع سرخپوشان دانست. در سه دیدار اخیر پرسپولیس در لیگ قهرمانان این دو مدافع عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته اند.

شجاع خلیل زاده 74 درصد و سیدجلال حسینی 82 درصد دقت پاس در این سه بازی به ثبت رسانده اند و سرجمع 23 تکل، 14 قطع توپ، 25 دفع توپ داشته اند. اما ابن دو زوج دفاعی پرسپولیس هر کدام در 12 نبرد هوایی موفق شدند تا در مجموع 24 نبرد هوایی را از آن خودشان کنند‌.

اگر نگاهی به خط دفاعی الاهلی بیاندازیم نام عبدالباسط و سانتوس به چشم می خورد‌. این دو زوج دفاعی بر خلاف شجاع و سیدجلال در زمین موفق تر ظاهر شده اند ولی در هوا به پای دو مدافع میانی پرسپولیس نمی‌رسند‌. عبدالباسط 87 درصد و سانتوس 85 درصد دقت پاس به ثبت رسانده اند که نشان از برتری آن ها از دو مدافع پرسپولیس دارد. 

دو مدافع میانی سعودی ها علاوه بر برتری در دقت پاس در تکل زدن نیز موفق تر ظاهر شده اند آن ها در مجموع 24 تکل به ثبت رسانده اند. اما در نبرد هوایی تنها 18 بار پیروز شده اند که اختلاف چشمگیری با حسینی و خلیل زاده دارند.

نویسنده: اسماعیل بابائی دوست


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4578nm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



گل شجاع برترین گل هفته لیگ قهرمانان (عکس)