تاریخ انتشار: 1396/11/07 11:55
کد خبر: 162769

قوانین جدید وزن کشی،نارضایتی اهالی کشتی را در بر داشت

پرونده رقابتهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی با کسب ۱۲ مدال و عنوان قهرمانی برای تیم ملی ایران بسته شد، اما قوانین جدید همچنان برای بسیاری از تیمها مشکل‌ساز بود.
 قوانین جدید وزن کشی،نارضایتی اهالی کشتی را در بر داشت

رقابتهای بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در حالی شب گذشته در بندر ماهشهر استان خوزستان به پایان رسید که در این مسابقات به عنوان نخستین میدان بین‌المللی سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد اجرای قوانین جدید در قالب سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی بودیم.

فارغ از جزئیات قوانین جدید کشتی فرنگی، یکی از بحث برانگیزترین قسمت‌های این تغییرات، بحث وزن کشی در دو روز و آن هم صبح زود بود که به واقع تمامی تیمها با این مساله مشکل داشتند. طبیعتا فرایند کاهش وزن و همچنین استرس فراوانی که کشتی گیران و مربیان را از بامداد روز مسابقات با خود درگیر می کرد به وضوح در عملکرد برخی از فرنگی کاران مشخص و قابل تشخیص بود.

علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران هم بعد از قهرمانی تیمش در این دوره از رقابتهای جام تختی به رغم اظهار رضایت از عملکرد ملی پوشان، صراحتا از قوانین جدید وزن کشی انتقاد کرد.

اشکانی در خصوص اجرای رسمی قوانین جدید در جام تختی گفت: بحث قوانین جدید برای تمامی تیمهاست و نمی تون ایراد خاصی در این مورد گرفت، اما وزن کشی در دو روز و آن هم صبح روز مسابقات به هیچ عنوان منطقی و قابل قبول نیست.این مساله بر عملکرد کشتی‌گیران ما تأثیر منفی داشت و آنها را با مشکل مواجه کرد. هر چند که هیچ بعید نیست در آینده ای نزدیک با تداوم انتقاد کشورها از قوانین وزن کشی با تغییراتی مواجعه شویم.

به گفته سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، قوانین جدید در بخش های دیگر در حین برگزاری جام تختی اجرایی شد که این مساله نیز به مرور جا خواهد افتاد و هر چه بیشتر از زمان اجرای آن بگذرد خودمان را بیشتر با آن تطبیق خواهیم کرد.

سی و هشتمین دوره رقابتهای بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی محسوب می شود طی روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه در بندر ماهشهر برگزار شد. در پایان تیم ایران با کسب ۳ مدال طلا، یک مدال نقره و ۸ مدال برنز و کسب ۱۹۲ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم های ترکیه و قزاقستان پس از تیم ایران به ترتیب با ۱۷۱ و ۱۴۵ امتیاز دوم و سوم شدند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xnyaq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ایران قهرمان کشتی فرنگی جام تختی شد + نتایج کامل