تاریخ انتشار: 1396/12/20 16:23
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با فرتاک ورزشی:
کد خبر: 156435

علی اشکانی: منتقدین از شرایط حاکم بر اردو بی خبر بودند/ استعفای خادم تمرکز تیم را به هم زد/ ناجا در مجوز خروج مردانی کم کاری کرد

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی با هدف شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی به میزبانی آبادان در اردو آماده سازی به سر می برند.
علی اشکانی: منتقدین از شرایط حاکم بر اردو بی خبر بودند/ استعفای خادم تمرکز تیم را به هم زد/ ناجا در مجوز خروج مردانی کم کاری کرد

بعد از اعلام اسامی نفرات دعوت شده به اردو تیم ملی کشتی فرنگی دیروز خبری مبنی بر تغییر وزن و انصراف تعدادی از کشتی گیران از اردو اعلام شد، که برای شفاف شدن این خبر به سراغ علی اشکانی سر مربی تیم ملی کشتی فرنگی رفتیم.

علی اشکانی در پاسخ به علت این تغییرات اظهار داشت: در وزن ۶۷ کیلو گرم به دلیل مصدومیت محمد الیاسی در مسابقات آسیایی از ناحیه زانو که منجر به عمل جراحی پای این کشتی گیر شد تصمیم گرفتیم به جای وی از محمد رضا گرایی در این اردو استفاده کنیم .

وی افزود: در وزن ۷۲ کیلو گرم فرشاد بلفکه به دلیل قوانین جدید وزن کشی با سختی های زیاد در وزن کم کردن مواجه شده است به همین خاطر با توافق کادر فنی بلفکه به وزن ۷۷ کیلو گرم خواهد رفت و برای پر شدن جای او علی ارسلان را به اردو دعوت کردیم، همچنین در وزن ۹۸ کیلو گرم به دلیل انصراف سید مصطفی صالحی زاده از اردو به دلیل مشکلات شخصی امیر حسین حسینی جایگزین وی شده است.

علی اشکانی با گله از برخی انتقاد های منتقدین نسبت به نتیجه گیر حاصله در مسابقات آسیایی، گفت: بسیاری از این دوستان اصلا به اردو ها سر نمی زنند و یک طرفه نقد می نویسند. باید عرض کنم مسائل مختلفی در کسب این نتیجه تاثیر داشتند که هیچ یک از منتقدین به آنها توجه ندارند یا بهتر است بگویم از آنها خبر ندارند، از جمله این مسائل استعفای آقای خادم بود که باعث شد روحیه و تمرکز اعضای جوان تیم که اولین رویداد بین المللی خود را در مسابقات بزرگسالان را تجربه می کردند، کاملا از بین برود چرا که این مسئله اتفاق کوچکی نبود . مشکل بعدی که می توان به آن اشاره کرد این بود که نفر اول وزن ۶۰ کیلو گرم ما یعنی مهرداد مردانی به دلیل کم کاری هایی که  از سوی ناجا در بحث خروج او از کشور انجام شد از مسابقات جا ماند و این امر سبب شد یک مدال ما در این وزن که در آسیا رقابت در آن بسیار مشکل است از دست برود.

وی افزود: مصدومیت محمد الیاسی در حین مسابقات هم یکی دیگر از دلالیل ناکامی ما در این مسابقات بود که از نظر ها مخفی ماند .

اشکانی در پایان بیان داشت: اوزان کشتی فرنگی و قوانین آن در وزن کشی و انجام مسابقات تغییر کرده است و این امر سبب شده نه تنها ما بلکه تمام دنیا دست به آزمون خطا در مسابقات مختلف بزنند تا بتوانند تیم اصلی خود را پیدا کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k8xbq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طهماسبی به کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی اضافه شد