تاریخ انتشار: 1397/01/23 01:42
کد خبر: 152515

اختصاصی/ برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی و ابهاماتش!

اختصاصی/ برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی و ابهاماتش!

فرزاد نادی؛ کشتی ایران که سال ها از نبود انتخابی قانونمند رنج می برد در سال گذشته با نظر رییس فدراسیون و شورای های فنی صاحب فرایند قانونی انتخابی شد. اما نتایج ضعیف حاصله در مسابقات جهانی پاریس مخصوصا در کشتی آزاد فدراسیون را بر این داشت که تغییراتی در فرآیند انتخابی ایجاد کند.

فدراسیون امسال قصد دارد که انتخابی تیم ملی را در دو مرحله انجام دهد اما این انتخابی دو مرحله ای با ابهامات و اشکالاتی همراه است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت .

در انتخابی سال گذشته تعدادی از کشتی گیران عنوان دار  به دلیل مصدومیت فروغی نداشتند و تیم جوانی حاصل انتخابی شد که به دلیل کم تجربه بودن نتوانستند نتایج خوبی به دست بیاورند، به طوری که در 16 وزن آزاد و فرنگی تنها حسن یزدانی در کشتی آزاد راهی فینال شد و طلا گرفت .طبق فرآیند امسال نفرات برتر انتخابی مرحله اول در مرحله دوم با افرادی که از طریق فرآیند سهمیه مرحله دوم را به دست آورده اند دست و پنجه نرم خواهند کرد.

فدراسیون برای تعدادی از کشتی گیران عنوان دار و با تجربه و تعدادی از قهرمانان جوانان جهان امتیازاتی قایل شده و به آنها اجازه داده که در مرحله اول انتخابی استراحت کنند و در مرحله دوم به میدان بیایند.

به این ترتیب حسن رحیمی ، علیرضا کریمی،حسن یزدانی، کمیل قاسمی، عزت الله اکبری در کشتی آزاد و قاسم رضایی، سعید عبدولی، حسین نوری، محمد علی گرایی، بهنام مهدی زاده، کرامت عبد ولی، سید مصطفی صالحی زاده، مهرداد مردانی، امین کاویانی نژاد و پویا داد مرز در کشتی فرنگی سهمیه انتخابی مرحله دوم را خواهند داشت .

ابهامات و مشکلات

ابهام و مشکل این فرآیند این است که با توجه به عوض شدن شرایط وزن کشی مسابقات تمامی کشتی گیران اوزان خود را تغییر داده اند و الان در اطلاعیه های فدارسیون اعلام نشده که کشتی گیران دارای سهمیه در کدام اوزان مدعی خواهند شد که کشتی گیران شرکت کننده در مرحله اول متوجه باشند که در مرحله دوم با چه کسانی باید رقابت کنند .

سوال دیگر اینکه تکلیف انتخابی اوزانی که در مرحله دوم مدعی ندارند چگونه خواهد بود یعنی کشتی گیری که در مرحله اول توانسته سکو اول را تصاحب کند باید در مرحله دوم هم محک بخورد؟

به عبارت دیگر آیا اوزانی که در مرحله دوم مدعی ندارند، مرحله دومی خواهند داشت؟

در حالی که کشتی گیر جدیدی در مرحله دوم منتظر مدعیان این وزن نیست آیا دلیل منطقی وجود دارد که این کشتی گیران دوباره با هم سرشاخ شوند؟

پیشنهاد می شود :

کشتی گیران دارای سهمیه مرحله دوم قبل از شروع انتخابی مرحله اول وزن مد نظر خود را اعلام کنند و در صورتی که هنگام انتخابی مرحله دوم به سر وزن مورد نظر نرسند از انتخابی کنار گذاشته شوند.

اوزانی که در مرحله دوم مدعی ندارند در همان مرحله اول انتخابی آنها به پایان برسد تا کشتی گیران بیهوده خسته نشوند و زودتر تکلیف آنها مشخص شود .

بهتر است قبل از اعزام تیم به مسابقات جهانی نفرات مدعی در یک تورنمنت بین المللی نیز محک بخورند تا عیار نفرات برتر در مقابل کشتی گیران خارجی هم معلوم شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2od8pg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش تند رییس اتحادیه جهانی کشتی به اتفاقات اخیر در کشتی ایران