تاریخ انتشار: 1397/01/31 16:15
دبیر فدراسیون کشتی در گفت و گو با فرتاک ورزشی:
کد خبر: 151211

رضا لایق: کشتی گیران باید برای رسیدن به پیراهن تیم ملی تلاش کنند/ اگر به کشتی گیر باشد که می گوید آب در دل من تکان نخورد و انتخابم کن

دبیر فدارسیون کشتی از مسابقات انتخابی دفاع کرد و آن را برای کشتی مفید دانست.
رضا لایق: کشتی گیران باید برای رسیدن به پیراهن تیم ملی  تلاش کنند/ اگر به کشتی گیر باشد که می گوید آب در دل من تکان نخورد و انتخابم کن

رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی در گفت و گو با خبرنگار فرتاک ورزشی در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی بزرگسالان که طی دو روز در سالن ورزشی هفتم تیر تهران در حال برگزاری و امشب (جمعه) به پایان می رسد، گفت: مسابقات انتخابی که در حال برگزاری می باشد و آن طور که من دیدم در کشتی آزاد بسیار جدی تر نسبت به مسابقات کشتی فرنگی در حال برگزاری است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: مسابقات در سطح بسیار بالای برگزار می شود و به غیر از چند کشتی گیر که مجوز حضور در مرحله نهایی مسابقات انتخابی را دارند، باقی نفرات در این مسابقات حضور دارند و در مجموع مسابقات انتخابی بالا و پایین دارد و آزمونی هست برای نشان دادن و جوانان باید بیشترین بهره را ببرند که خوشبختانه چند نفر از آنها کشتی های خوبی گرفتند.

دبیر فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری مرحله دوم که حدود 20 روز دیگه خواهد بود، آیا سخت نیست برای کسانی که در این مرحله حضور داشته اند، گفت: آنهایی که استراحت کردند و در مرحله دوم حضور خواهند داشت، کشتی گیران بزرگی هستند که سال قبل قهرمان جهان و المپیک شده اند و طبیعی است که در مرحله دوم باشند و دیگران هم وقتی به آن شرایط برسند قطعا برای آنها هم این امتیاز داده خواهد شد .

رصا لایق در ادامه افزود: دنیا در حال برگزاری و حضور در مسابقات مختلف هستند بعنوان مثال امریکایی ها و روس ها، آذربایجانی ها و...از این مسابقه به آن مسابقه شرکت می کنند و مسابقه یعنی حیات کشتی وبعد فاصله ای که بین مسابقات انتخابی مرحله اول  ودوم هست 21 روز است و 3 تا 7 روز می شود و کشتی گیران هنوز بدنشون از آن پیک آمادگی پایین نیامده می توانند تمرینات در سه مرحله انجام دهند و هفته اول ریکاوری در هفته دوم تمرینات بیشتر و در یک هفته به مسابقات تمرینات را کاهش و دوباره ریکاوری کرده و برای مسابقه خود را آماده کنند.

وی افزود: این یک برنامه معقول است و اعتقاد داریم که منطقی و علمی است و نه من و نه مربیان تیم ملی و فدراسیون هم این اعتقاد را نداریم که علمی نیست  و با توجه به رسیدن به ماه مبارک رمضان و چون نمی توانیم در این ماه مسابقه ای برگزار کنیم این تصمیم گرفته شده و  شاید اگر ماه رمضان در پیش نبود مسابقات را می شد بجای بیستم اردیبهشت در بیستم خرداد برگزار نمود ولی همین هم دلیلی بر غیر علمی بودن این مسابقات نیست. و هیچ مشکلی برای کشتی گیر ایجاد نمی کند و باید برای رسیدن به پیراهن تیم ملی  تلاش کنند مثل خیلی ها که این تلاش را داشتند و قهرمان جهان هم شده اند.

photo_۲۰۱۸-۰۴-۲۰_۱۵-۱۶-۴۸

وی در پاسخ به این سوال که در برخی از اوزان چون رقابت وجود نداره و فشار به کشتی گیر منتخب می آید، گفت: مربیان تیم ملی و کمیته فنی حتما نسبت به این گونه موارد توجه دارند ولی اگر به کشتی گیر باشد که می گوید آب در دل من تکان نخورد و انتخابم کن و این راضی اش می کند و این که نمی شود چرا که کشتی گیرانی هستند که زحمت کشیدند و دوست دارند در میدان خودشان را محک  بزنند .

وی افزود: اول این که مسابقات انتخابی در هر شرایطی به نفع کشتی است و دوم این که سری منتقد دارد و حرف هایی دارند که عادی هست ولی سعی شده همه موارد دیده شود اگر چه منکر ایرادت هم نیستیم و شورای فنی با دقت کشتی ها را دارند پیگیری می کنند و نظراتشون را به فدراسیون اعلام میکنند.

دبیر فدراسیون کشتی در ادامه افزود: اگر بخواهیم کشتی به یک موقعیت مناسب برسد باید تلاش کنیم و بدانیداصلا دوست نداریم خودمون مهره هامون را بسوزانیم و اصلا این گونه نیست. و همه تلاش را داریم که عدالت رعایت  و حق کسی پایمال نشود و به کشتی کشور آسیب نرسد.

photo_۲۰۱۸-۰۴-۲۰_۱۵-۱۶-۱۹

وی در پایان نسبت به این سوال که با توجه به برگزاری مسابقه در سالن هفت تیر شاهد استقبال عالی تماشاگران هستیم و آیا در مسابقات آینده نیز رعایت خواهد شد، گفت: ان شالله از این به بعد در مسابقات سالن هفت تیر برگزار خواهد شد تا شاهد حضور علاقه مندان باشیم و این همه استقبال مردم را فدراسیون می بیند و حتما مد نظر قرار می دهد.

گفت و گو: فرزاد نادی

عکس: مجتبی قادری

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kkp58

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عبور فرنگی کاران از فیلتر اول/ از پیروزی ناباورانه نادری خادم تا رفتار غیر منطقی زیدوند!

لایق: افق ما المپیک ۲۰۲۰ است
نباید فقط روی کشتی‌گیران خاصی تمرکز کرد