تاریخ انتشار: 1397/01/31 18:58
کارشناس کشتی در گفت وگو با فرتاک ورزشی
کد خبر: 151187

علی سوری: مدعیان وزن 57 کیلوگرم در حد جهانی نیستند/ بله قبول داریم فرصت کافی برای ریکاوری مرحله دوم کم است

کارشناس کشتی کشور اعتقاد دارد بدلیل برگزاری دو رویداد مهم بین المللی انگیزه کشتی گیران در این مسابقات زیاد است.
علی سوری: مدعیان وزن 57 کیلوگرم در حد جهانی نیستند/ بله قبول داریم  فرصت کافی برای ریکاوری مرحله دوم کم است

علی سوری کارشناس کشتی که در محل برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان در سالن هفتم تیر حضور دارد در گفت وگو با خبرنگار فرتاک ورزشی گفت: خیلی خوشحالم که بار دیگر شاهد برگزاری مسابقات کشتی در سالن هفتم تیر هستیم و این خواست علاقه مندان به این ورزش می باشد و امیدوارم تداوم داشته باشد چون شکتی با این تماشاگران زنده است.

وی افرود: علی رغم این که مرحله اول انتخابی است و خیلی از چهره های شاخص هم حضور ندارند ولی از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. و نفرات دعوت شده کشتی های جذابی را برگزار کردند که نشان می دهد  می توان امیدوار بود که این ورزش به آن جایگاه اصلی خود و جذابیتی که دارد بازگردد.

وی یکی از انگیزه های بالای شرکت کنندگان در مسابقات انتخابی را دو رویداد بزرگ بین المللی در سالجاری دانست و گفت : مسابقات جهانی مجارستان و بازیهای آسیایی جاکارتا دو مسابقه مهمی می باشند که برای کشتی گیران اهمیت دارند و همین توانسته بر جذابیت این مسابقات بیفزاید که مطمئتا دیدار های نهایی بیشتر جذاب خواهد بود.

سوری در پاسخ به این سوال که فاصله اندک مرحله اول و دوم آسیبی به شرکت کنندگان در مرحله اول می زند یا نه، گفت: از نظر علمی شاید قابل قبول نباشد که در این فاصله زمانی بدلیل نبود زمان کافی برای ریکاوری برگزار گردد، اما مسابقه در هر کشوری با توجه به شرایط آن کشور است و من فکر می کنم بیشتر مدعیان در مرحله دوم حضور دارند.

وی افزود: شاید این شانس برای کسانی که سال قبل مدال کسب کرده اند بیشتر باشد. و نمی توان برای کسی مثل حسن یزدانی که رفته مدال کسب کرده با دیگران یکی باشد و بله قبول داریم شاید فرصت کافی برای ریکاوری کسانی که در مرحله اول انتخاب می شوند وجود نداشته باشد.

مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد

وی در خصوص وزن57 کیلو گر و حضور دو مدعی در مرحله اول و این که فشار به آنها میاید و شاید در یک مسابقه درون اردویی تکلیف این وزن مشخص می شذ، گفت:  بله درست است و این دو مدعی اصلی می باشند ولی در مسابقات نهایی باید همه سر وزن قانونی خودشان باشند. و نمی شود از قبل انتخاب کرد و مدعیان این وزن در حد مسابقات جهانی نیستند و باید در مسابقات حضور داشته باشند تا خود را آزمایش کنند.

کارشناس کشتی کشور در پایان سخنان خود گفت: خوشحالم که جامعه کشتی دست به دست هم داده اند و بازگشت آقای خادم انگیزه های بیشتر شده و امیدوارم با حضور منتقدان که لازمه برای هر ورزشی است با نقدهای منصافانه، مسیر برای آینده کشتی کشور روشن تر از قبل شود.

گفت و گو: فرزاد نادی

عکس: مجتبی قادری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oywdd

آخرین اخبار