تاریخ انتشار: 1397/02/08 07:57
کد خبر: 150177

کاپیتان تیم ملی در آستانه بازگشت

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ پس از مدت‌ها دوری از میادین به دلیل مصدومیت و جراحی، در آستانه بازگشت قرار دارد.
کاپیتان تیم ملی در آستانه بازگشت

 اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در نشست اخیر خود تصمیم گرفتند با توجه به شرایط آسیب دیدگی رضا یزدانی و ضرورت طی کردن دوران نقاهت و توانبخشی، مجوز حضور در مرحله نهایی رقابتهای انتخابی را به وی بدهند تا او بتواند شانس خود را برای بازگشت به تیم ملی محک بزند.

گفته می شود یزدانی که عزم خود را برای بازگشت جزم کرده چندی پیش مدارک پزشکی و درخواست خود برای حضور در انتخابی تیم ملی را به هیات کشتی استان مازندران و سپس فدراسیون ارسال کرده و اعضای شورای فنی هم با بررسی مدارک و مستندات، با درخواست وی موافقت کردند.

هر چند رضا یزدانی از  دو سه ماه قبل تمرینات سبک و مرور فن خود را زیر نظر محمود اسماعیل پور، مربی سازنده اش در شهرستان جویبار آغاز و اعلام کرد قصد بازگشت به میادین را دارد، اما با این وجود همچنان ترجیح داد در مرحله اول رقابتهای انتخابی به میدان نرود تا روند درمان و تمرین خود را کامل کند.

البته کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو قصد دارد با بهترین شرایط روحی و جسمی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی وارد گود شده و بار دیگر برای کسب دوبنده تیم ملی و بازگشت به عرصه قهرمانی با مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم سرشاخ شود.

محمود اسماعیل پور، مربی سازنده کشتی مازندران و مربی اصلی یزدانی نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: رضا با تمام توان تمرین می کند تا بتواند دوباره در وزن ۹۷ کیلوگرم به تیم ملی راه یابد. البته او از چند ماه قبل تمرینات سبک و مرور فن را زیر نظر من در شهرستان جویبار اغاز کرده و قصد دارد دوباره به اوج بازگردد. با این وجود او شرایط خوبی برای حضور در مرحله اول انتخابی تیم ملی را نداشت که خوشبختانه شورای فنی و فدراسیون وضعیت او را درک کرده و به فرصت حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را دادند.

«مجید خدایی» سخنگوی فدراسیون کشتی نیز در تشریح وضعیت رضا یزدانی و دادن مجوز مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به او اعلام کرد: آسیب دیدگی یزدانی پس از انجام عمل جراحی به گونه‌ای بود که نمی‌توانست در مرحله نخست به روی تشک برود. همچنین یزدانی به علت درگذشت مادربزرگش شرایط روحی مناسبی نداشت. به همین خاطر تصمیم گرفته شد وی در مرحله نهایی حضور یابد.

اهالی و صاحب نظران کشتی نیز معتقدند حضور یزدانی در مرحله نهایی رقابتهای انتخابی تیم ملی ضمن ارتقای سطح کیفی پیکارهای وزن ۹۷ کیلوگرم و جذابیت هرچه بیشتر مسابقات، باعث ایجاد انگیزه و جنگندگی مدعیان جوانتر این وزن خواهد شد که با تمام توان در پی کسب دوبنده تیم ملی هستند. البته نباید فراموش کرد جدال دستیابی به دوبنده تیم ملی با حضور رضا یزدانی برای دیگر مدعیان هم وزن او بسیار سخت و نفس‌گیر خواهد شد.

مرحله نهایی رقابتهای انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a8qkl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حضور رضا یزدانی در المپیک قطعی شد