تاریخ انتشار: 1397/02/22 09:22
کد خبر: 148287

این کار برادران عبدولی بی پاسخ نمی ماند

پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در حالی به پایان رسید که درگیری برادران عبدولی با رقبای خود از نکات تاسف‌بار و قابل تامل این رقابتها بود.
این کار برادران عبدولی بی پاسخ نمی ماند

مرحله نهایی رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد که در نهایت نفرات برتر اوزان دهگانه، یک گام دیگر به ترکیب اعزامی به بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی نزدیکتر شدند.

یکی از نکات قابل تامل و تاسف آور در این رقابتها، درگیری برادران عبدولی با حریفان و حتی تیم داوری مسابقات بود. سعید، سامان و کرامت عبدولی به عنوان مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی در سه وزن مختلف، در دیدارهای انتخابی خود حاشیه ساز بودند. از اعتراض به داوری و رفتارهای غیرورزشی هنگام مبارزات گرفته تا درگیری و کتک‌کاری با حریف در داخل و خارج از تشک و حتی بیرون از سالن مسابقات، کلکسیونی از رفتارهای زشت و ناپسند را برای این سه برادر ثبت کرد.

«رحیم علی آبادی» عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی که از نزدیک شاهد این درگیری ها و حواشی برادران عبدولی بود به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه در حاشیه رقابتهای انتخابی تیم ملی شاهد اتفاقاتی بودیم که واقعا در کشتی ما بی سابقه بود. البته کشتی همواره با چنین درگیری هایی همراه بوده و شاید ماهیت این ورزش به دلیل فشار روانی و مصاف تن به تن باعث چنین اتفاقاتی می شود، اما اینکه سه برادر مدعی تیم ملی در حین دیدارهای انتخابی، حاشیه ساز شوند واقعا بی سابقه بود.

دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ افزود: فدراسیون کشتی باید برخورد قاطعانه ای با این قبیل بی اخلاقی ها داشته باشد و مطمئنا ما نیز در شورای فنی با جدیت با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

وی به ریشه این رفتارها اشاره کرد و گفت: اینگونه رفتارهای عجیب و غیرورزشی ریشه های مختلفی دارد. چند عامل در شکل گیری رفتار و منش یک ورزشکار و قهرمان دخیل است. در ابتدا باید به تربیت و فرهنگ خانوادگی اشاره کرد و سپس مربی سازنده و باشگاه آن ورزشکار که همگی در شکل گیری اخلاقی ورزشکار نقش دارند.

علی آبادی با اشاره به برد و باخت های حساس در رقابتهای انتخابی گفت: تاریخ کشتی ایران همواره با برد و باخت های حساس انتخابی همراه بوده اما اگر قرار بود تمام دیدارهای انتخابی با درگیری و کتک کاری همراه می شد، دیگر چیزی از کشتی باقی نمی ماند! سالیان پیش من و مرادعلی شیرانی هم دیدارهای حساس انتخابی را با هم برگزار کردیم. در یکی از این مسابقات که حساسیت بالایی داشت، شیرانی توانست من را شکست دهد، ولی خبری از دعوا و درگیری و کتک کاری نبود.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی در پایان گفت: به هر حال نباید اجازه داد تا این رفتارهای زشت و غیرورزشی تکرار شود و از این پس هر کشتی گیری به خود اجازه دهد تا اگر شکست خورد، به حریف یا داور توهین کند و باعث درگیری شود.

در دومین روز از رقابتهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی فرنگی ، سعید عبدولی و ایمان انصاری در دور دوم وزن ۸۷ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که این دیدار از ابتدا با ضربات سر عبدولی به صورت حریف همراه بود. این روند تا جایی ادامه یافت که دو فرنگی کار، کشتی را کنار گذاشته و به زد و خورد با یکدیگر پرداختند. درگیری تا حدی بود که ماموران انتظامی وارد عمل شدند و این دو رقیب را از تشک خارج کردند، اما این پایان کار نبود و درگیری این دو کشتی گیر در کنار تشک و سالن گرم سالن شهدای هفتم تیر و حتی خیابان مجاور سالن هم ادامه داشت. با توجه به این حواشی، کشتی نیمه کاره ماند و هر دو کشتی‌گیر با رأی کمیته داوران دیسکالیفه و از ادامه مسابقات اخراج شدند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oyeyv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ بی تفاوتی مهدی بالی در فینال 87 کیلوگرم کشتی فرنگی