تاریخ انتشار: 1397/03/03 03:24
کد خبر: 146738

اختصاصی/ مسیر دشوار در پیش روی رسول/ آغاز جنگ سرد با خادم کشتی ایران!

بودجه فدراسیون کشتی با کاهش شدیدی روبرو شده است که می تواند بر عملکرد این ورزش بسیار تاثیر بگذارد.
اختصاصی/ مسیر دشوار در پیش روی رسول/ آغاز جنگ سرد با خادم کشتی ایران!

فرزاد نادی؛ بعد از نتایج خوب کشتی آزاد ایران در المپیک ریو به خاطر روند پوست اندازی تیم و نیز تغییرات اساسی که فدراسیون رسول خادم برای بهتر شدن روند رشد کشتی ایران در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها می توان به  قانونی شدن روند فرایند انتخابی های تیم های ملی اشاره کرد شاهد رکودی گذرا در کشتی آزاد هستیم.

مشکلاتی که سال گذشته در باب مسئله عدم رویایی کشتی گیران ایرانی با کشتی گیران رژیم صهیونیستی برای کشتی ایران بوجود آمد و در حالی که هنوز این مشکل حل نشده است، خبر دار شدیم کمیته ملی المپیک بودجه فدراسیون موفق کشتی را به نصف کاهش داده است و این موضوع مطمئنا در روزهای پیش رو به مشکلات فدراسیون رسول خادم خواهد افزود.

با بررسی که از اردو در حال برگزاری تیم ملی کشتی آزاد توسط خبرنگار فرتاک ورزشی به عمل آمد به راحتی می توان گفت که رسول خادم و کادر مربیان همکار او در مسیر بسیار سختی قرار گرفته اند چرا که در حال حاضر چهره های شاخص در کشتی آزاد ایران بسیار کم شده است.

یکی از مشکلات کادر تیم ملی کشتی آزاد ناکارآمدی بسیاری از هیئت های کشتی استان ها در بحث سازندگی است چرا که این امر مهم در استان ها بسیار ضعیف دنبال می شود و این موضوع به معضلی برای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان تبدیل شده است به این ترتیب که کادر فنی باید در اردوها وقت زیادی را صرف آموزش و رفع اشکال کشتی گیران کنند.

همه میدانیم این امر فرایندی بسیار سخت و دشوار است چرا که کشتی گیری که به مرحله بزرگسالان رسیده است شاکله اصلی او شکل گرفته و به سختی می توان در او تغییراتی ایجاد کرد.

با مقایسه سر انگشتی بین تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی به راحتی به بازتر بودن دست مربیان کشتی فرنگی پی می بریم چرا که در کشتی فرنگی در هر وزن دو الی سه مدعی خوب حضور دارند ولی در مقابل در کشتی آزاد در بسیاری از اوزان حتی نفر اول هم در حد میادین بین المللی نیست چه رسد به نفرات دوم و سوم.

حال با این معضلات و مشکلاتی که فدراسیون کشتی در بحث مالی و تامین بودجه دارد و نیز موضوع عدم رویایی با رژیم صهیونیستی که از طرف مراجع ذیصلاح با بی تفاوتی روبرو شده است باید دید که رسول خادم چه تدابیری در برای پشت سر گذاشتن این مشکلات خواهد اندیشید.

طبق اخبار شنیده شده بسیاری از رقبای آسیایی ایران در بازی های آسیایی اقدام به استخدام کشتی گیران قدرتمندی از روسیه و گرجستان و سایر کشور های عضو شوروی سابق کرده اند و قصد دارند در بازی های آسیایی با قدرت هرچه تمام حاضر شوند.

 اما در ایران وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک مانند ادوار گذشته نه تنها باری از روی دوش فدراسیون کشتی که جزو امید های اصلی برای کسب مدال در این مسابقات است بر نمی دارند بلکه هر روز مشکل جدیدی به مشکلات فدراسیون اضافه می کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nkgor

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بالاخره رییس فدراسیون کشتی در محل کارش آفتابی شد!