تاریخ انتشار: 1397/07/29 23:35
کد خبر: 125344

پرویز هادی موفق به کسب مدال برنز شد

پرویز هادی نماینده سنگین وزن ایران با برتری مقابل کشتی‌گیر روس به مدال برنز جهان رسید تا تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۲ برنز یزدانی و هادی،پنجمی یخکشی و حذف حسین‌خانی در ۴ وزن نخست به کار خود پایان دهد.
پرویز هادی موفق به کسب مدال برنز شد

در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست پایتخت مجارستان، پرویز هادی نماینده سنگین وزن ایران و دارنده ۲ مدال طلای بازی های آسیایی در دیدار رده‌بندی به مصاف آنزور خزریف از روسیه رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و مدال برنز جهان را بر گردن آویخت.

هادی در حالی این مبارزه را با پیروزی پشت سر گذاشت که با جنگندگی و تلاش زیاد کشتی‌گیر روس را از نفس انداخت و بارها با زیرگیری از حریف موفق شد وی را در خاک خود بنشاند و در نهایت به این پیروزی ارزشمند برسد.

*غول کشی هادی در بوداپست!

هادی که در گروه بسیار سختی قرار گرفته بود، پیش از این در مبارزه نخست روبرت باران از لهستان و دارنده مدال برنز اروپا را مقتدرانه و با نتیجه یازده به صفر شکست داد.وی در ادامه در کشتی دوم برابر ابراهیم سعیدوف دارنده مدال برنز المپیک ریو از بلاروس ۱۱ بر ۲ پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. هادی در یک چهارم نهایی نیز در مصافی نفسگیر دست به کار بزرگی زد و به عنوان اولین ایرانی توانست طاها آکگول قهرمان المپیک ریو و دارنده دو طلای جهان را ۳ بر ۲ شکست دهد و با این برد ارزشمند به نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم برسد اما در نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک با نتیجه ۱۳ بر ۶ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

*حسن یزدانی دیگر برنزی ایران

پیش از این حسن یزدانی دارنده ۲ طلای جهان و المپیک نیز با شکست ۱۱ بر ۵ کوروگلیف قهرمان اروپا از روسیه به مدال برنز جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم رسید. یزدانی پیش از این در دور نخست ناباورانه و برای دومین مرتبه طی دو سال اخیر برابر دیوید تیلور آمریکایی با نتیجه ۱۱ بر ۶ شکست خورد و به گروه بازنده ها رفت. وی در این مرحله نیز به ترتیب برابر  حاجی رجب‌اف از بلاروس و کوئرالتا از کوبا و دارنده مدال نقره پان آمریکن با نتیجه مشابه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی رسید.

*یخکشی در نخستین تجربه جهانی به پنجمی بسنده کرد

اما محمد باقر یخکشی دیگر نماینده ایران در ۴ وزن دوم بود که در وزن ۶۱ کیلوگرم در دیدار رده‌بندی برابر جوزف کولون از آمریکا ۱۳ بر ۲ شکست خورد و به عنوان پنجمی رسید.یخکشی نیز در دور اول مقابل عباس رحمان اف از ازبکستان با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید اما در دومین مبارزه مقابل بونه رودریگز نفر سوم جهان از کوبا ۱۰ بر ۸ شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت.وی در این مرحله نیز ایوان گایدا از رومانی را ۱۱ بر یک برد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

*حسین‌خانی باز هم بی‌تجربگی کرد و حذف شد

مصطفی حسین‌خانی دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم به روی تشک رفت.وی پس از پیروزی ۱۱ بر صفر مقابل دی لومائو از جزایر پالائو در دومین مبارزه ۳ بر ۲ مقابل جردن باروز دارنده ۵ طلای جهان و المپیک از آمریکا شکست خورد و حذف شد.حسین‌خانی اینبار نیز علی رغم تجربه بالا همانند رقابت‌های جهانی سال گذشته و بازی‌های آسیایی در ثانیه‌های پایانی شکست خورد و حذف شد.

*۲ برنز یزدانی و هادی در ۴ وزن نخست

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در ۴ وزن نخست با ۲ مدال برنز حسن یزدانی در وزن ۸۶ و پرویز هادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم،پنجمی محمد باقر یخکشی در وزن ۶۱ و حذف مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

*شانس ۲ برنز ایران در ۴ وزن دوم

اما در جریان رقابت‌های ۴ وزن دوم نیز عزت‌الله اکبری در وزن ۷۹ و علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شدند و فردا شب(دوشنبه) برای کسب مدال برنز به مصاف حریفانشان می‌روند.

رضا اطری در وزن ۵۷ و امیر حسین مقصودی نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در ۴ وزن دوم بودند که حذف شدند.

*امامی و گلیج آخرین نمایندگان ایران

در ادامه این رقابت‌ها یونس امامی در ۷۰ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم از ظهر فردا(دوشنبه) مبارزات خود را در این رقابت‌ها آغاز می‌کنند.

*ایران در ۸ وزن هیچ فینالیستی نداشت!

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در ۸ وزن برگزار شده هیچ فینالیستی نداشت و نتوانست علاقمندان به کشتی در ایران را راضی کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wwo9r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



حسن یزدانی مدال برنز جهان را بر گردن آویخت