تاریخ انتشار: 1397/08/03 17:14
کد خبر: 124754

طوفان فرنگی کار ایرانی در مسابقات جهانی

سعید عبدولی با نمایشی تحسین برانگیز و اجرای فنون دیدنی به نیمه نهایی راه یافت؛ اما 3 فرنگی کار دیگر متوقف شدند.
طوفان فرنگی کار ایرانی در مسابقات جهانی

رقابت های جهانی کشتی فرنگی 2018 از امروز به میزبانی بوداپست آغاز شده و 4 فرنگی کار ایرانی با هدایت علی اشکانی به مصاف حریفان خود رفتند.

در این میان سعید عبدولی با درخشش خیره کننده و ضربه فنی کردن 2 حریف خود به نیمه نهایی رسید تا شاید عصر امروز بتواند طلسم فینالیست نشدن ایرانی ها را بشکند.

البته 3 فرنگی کار ایرانی دیگر در مراحل مختلف شکست خوردند و منتظر حضور حریفشان در فینال هستند.

* در وزن 55 کیلوگرم مسلم نادری خادم در دور نخست مقابل نوگزاری تسوروتسومیا دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان با نتیجه 6 بر یک شکست خورد و باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود در گروه بازنده ها ادامه دهد.

* در وزن 63 کیلوگرم محسن حاجی پور در مبارزه نخست مقابل جرمن دیاز از پورتوریکو با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد. وی در دور دوم مقابل دانیر اسماعیل اف دارنده مدال برنز اروپا از مولداوی با نتیجه 7 بر 6 مغلوب شد و باید منتظر راه یابی این کشتی گیر به دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند برای کسب مدال برنز به کار خود ادامه دهد.

* در وزن 72 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دیدار نخست دائه کیون پارک از کره جنوبی را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 2 مقابل مورات داگ از ترکیه به پیروزی رسید.

او در دور سوم و در مرحله یک چهام نهایی به دیدار رسول چونایف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان رفت. این فرنگی کار ایرانی که مدال برنز سال گذشته جهان را در کارنامه دارد، بعد از اینکه در ابتدای کشتی حریف خود را خاک کرد، یک فن 4 امتیازی خورد و عقب افتاد. در وقت دوم داور به گرایی یک اخطار و یک امتیاز به حریف داد. در ادامه یک بار دیگر گرایی حریفش را خاک کرد و 4 امتیازی شد؛ اما تلاش او برای بردن این کشتی بی فایده بود. در نهایت فرنگی کار ایرانی 5 بر 4 شکست خورد تا از رسیدن به نیمه نهایی بازبماند. او حالا باید در انتظار فینالیست شدن حریفش باشد تا فردا در شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند.

* در وزن 82 کیلوگرم سعید عبدولی در دور اول ادگار بابایان دارنده مدال نقره اروپا از لهستان را با نتیجه 5 بر 3 و ضربه فنی مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل لاشا گوبادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان با نتیجه 6 بر 2 و ضربه فنی پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. عبدولی در این مرحله به مصاف رفیق حسین اف قهرمان اروپا از آذربایجان رفت. عبدولی دراین کشتی هم با ارائه نمایشی منطقی 3 بر صفر حریفش را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

بدین ترتیب عبدولی عصر امروز به عنوان تنها نماینده ایران در 4 وزن در نیمه نهایی به روی تشک می رود و در صورت برتری به فینال راه خواهد یافت.

دیدارهای رده بندی، فینال و شانس مجدد این 4 وزن فردا برگزار خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bq7ve

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سعید عبدولی در راه بازگشت به تیم ملی کشتی فرنگی