تاریخ انتشار: 1400/08/11 23:26
کد خبر: 30922

کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان| یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در ۵ وزن نخست/ تیم ایران فعلا در رده نخست قرار دارد

نمایندگان کشورمان در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال که در شهر بلگراد صربستان برگزار شد صاحب یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز شدند.
کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان| یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در ۵ وزن نخست/ تیم ایران فعلا در رده نخست قرار دارد

در پایان مسابقات پنج وزن نخست این رقابت‌ها، امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، پویا دادمرز و امین کاویانی‌نژاد در اوزان 55 و 77 کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا نجاتی و ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه 6 بر یک اختیار بوتیروف از ازبکستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه یک بر یک از سد نیهاد گولوزاده از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. دادمرز در این مرحله تاراس کروپسکی از اوکراین را با نتیجه 9 بر 3 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تیلور لامونت از آمریکا با نتیجه 5 بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر یک مغلوب ماولود ریزمانوف از روسیه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه 5 بر یک از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار در برابر گئورگی تیبیلوف از روسیه با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر آردیت ندوج از آلبانی را از پیش رو برداشت وی در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر مقابل نیکولوز چیخایدزه از گرجستان پیرورز شد.کاویانی نژاد در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ارکان ارگن از ترکیه را با نتیجه  10 بر 5 مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر سرگئی استپانوف دارنده مدال طلای زیر 23 سال اروپا از روسیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی مقابل تاماس لوای دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از مجارستان با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه 3 بر یک مغلوب الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا با نتیجه 8 بر صفر کومار سونیل از هند را مغلوب کرد و پس از آن مقابل ماکسات سایلایو از قزاقستان با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل تموری چکاسلیدزه از گرجستان با نتیجه 15 بر 7 به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه 6 بر یک نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد وی در دور دوم در یک دیدار نفسگیر با نتیجه 2 بر 1 از سد میخائیل لاپتی اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه 3 بر 1 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 1 فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از ارمنستان با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران با 95 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم روسیه با 90 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. تیم‌های ترکیه و مجارستان نیز با 61 و 60 امتیاز در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yjzrm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پارالمپیک توکیو| کاروان ایران بار دیگر طلایی شد