تاریخ انتشار: 1400/10/25 16:20
حسن یزدانی
کد خبر: 27140

حسن یزدانی اسطوره کشتی خلبان شد + عکس

تصویری از حسن یزدانی در کابین خلبان !!!
حسن یزدانی اسطوره کشتی خلبان شد + عکس

حسن یزدانی کشتی گیر محبوب ایرانی است حسن یزدانی اهل مازندران است. حسن یزدانی یکی از شش کشتی گیر آزاد کار ایرانی است. حسن یزدانی از کودکی به کشتی علاقه داشته و پیگیر بازی ها و مسابقات کشتی بوده است. حسن یزدانی مدال طلا المپیک را در کارنامه خود دارد

یز

بیوگرافی حسن یزدانی 

حسن یزدانی ۷ دی ۱۳۷۳ در روستای لپوصحرا واقع در شهرستان جویبار به دنیا آمده‌است.وی سومین فرزند حسین و حمیرا یزدانی است و سه برادر دارد.

پدرش کشاورز است و در مسابقات کشتی سنتی شرکت می‌کرده و وی هم در دوران کودکی در خانه با برادرهایش کشتی می‌گرفت و یکی دو مرتبه هم در مسابقات سنتی مثل لوچو بازی کرد. در یازده سالگی فعالیت در ورزش کشتی را شروع کرد.

شروع فعالیت حرفه‌ای حسن یزدانی

حسن یزدانی کشتی را از سن ۱۱ سالگی و در سال ۲۰۰۶ میلادی شروع کرد. وی در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت سال ۲۰۱۱ با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست پیدا کرد. نوزده روز بعد از به دست آوردن مدال برنز آسیا، یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد و با به دست آوردن عنوان دوم به مدال نقره وزن ۵۰ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان دست پیدا کرد.

حسن یزدانی در ژوئن سال ۲۰۱۴ به عنوان نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا شرکت کرد و با پیروزی روبروی رقیبان به قهرمانی رسید و مدال طلا کسب کرد. وی دو ماه بعد در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در زاگرب کرواسی در وزن ۶۶ کیلوگرم شرکت کرد و قهرمان جوانان جهان گردید. یزدانی بعد از این قهرمانی به ردهٔ سنی بزرگسالان آمد و در لیگ برتر کشتی ایران توانست ختاگ تسابالوف قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد.

حسن یزدانی

قهرمان جهان در ۲۰۱۵

این کشتی گیر جویباری در شهریور ۱۳۹۴ به عنوان نمایندهٔ ایران در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم شرکت کرد و به مدال نقره جهان قناعت کرد.

المپیک ریو ۲۰۱۶

شادی حسن یزدانی بعد از پیروزی در فینال المپیک ریو مقابل انور گدویف از روسیه با سر باندپیچی شده که نشان از آسیب دیدگی او دارد.

در روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ در مسابقات وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۶ ریو حاضر شد و با به خاک مالیدن پشت حریفانش به مدال طلای المپیک دست پیدا کرد و بعد از ۱۶ سال برای ایران در رشتهٔ کشتی آزاد در المپیک مدال طلا آورد.

قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷

این کشتی گیر در روز ۳ شهریور ۱۳۹۶ در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۷ که در پاریس برگزار می‌شد شرکت کرد. والیف روسی در این کشتی سرش به صورت حسن یزدانی برخورد کرد و آنگاه صورتش دچار خون‌ریزی گردید.

وی در این مسابقات مدال طلا به دست آورد و مدال طلای وی تنها مدال کشتی آزاد ایران در قهرمانی جهان ۲۰۱۷ بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p5q9l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جشن تولد لاکچری حسن یزدانی