تاریخ انتشار: 1395/04/28 12:25
آمادگی برای المپیک ریو 2016؛
کد خبر: 273319

علی مرادی: امیدواریم تیم ملی وزنه‌برداری یکی از شگفتی‌سازهای المپیک شود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ابراز امیدواری کرد وزنه‌برداران کشورمان در المپیک ریو ۲۰۱۶ شگفتی‌ساز شوند.
 علی مرادی: امیدواریم تیم ملی وزنه‌برداری یکی از شگفتی‌سازهای المپیک شود.

به گزارش فرتاک ورزشی، علی مرادی، در خصوص ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری جهت حضور در المپیک اظهار داشت: سه نفر از نفرات اعزامی به المپیک معرفی شده‌اند و اسامی آنها اعلام شد. دو نفر دیگر را نیز باید تا امروز مشخص می‌کردیم، اما با توجه به اینکه یک رکوردگیری و جمع‌بندی در روز چهارشنبه داریم، مقرر شد در روز چهارشنبه یک وزنه‌بردار از اردو کنار گذاشته شود.

وی افزود: سه نفری که برای کسب دو جای خالی باقیمانده در المپیک تلاش می‌کنند، هر روز بهتر از قبل می‌شوند و خیلی جدی رقابت دارند تا بتوانند راهی مسابقات شوند. جالب است که این رقابت باعث شده تا رکوردها رشد چشم‌گیری داشته باشد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: امیدوارم پنج نفری که در لیست نهایی قرار می‌گیرند با تمام توان در المپیک شرکت کنند. البته شورای فنی برای انتخاب نفرات موارد خاصی را در نظر می‌گیرد و در خصوص تمامی موارد بحث و بررسی انجام می‌دهد. شورای عالی فنی رکوردهای سایر وزنه‌برداران دنیا و رنکینگ انفرادی را نیز بررسی می‌کند و با توجه به رکود وزنه‌برداران، دو نفر باقیمانده انتخاب خواهند شد. وزنه‌برداران انتخابی براساس اینکه دسترسی بهتری به عناوین داشته باشند، انتخاب می‌شوند.

مرادی با اشاره به اعزام تیم ملی وزنه‌برداری در سه نوبت به محل برگزاری بازی‌های المپیک 2016 گفت: تیم ما در سه نوبت راهی ریو 2016 خواهد شد. ابتدا گروه سرپرستی قبل از افتتاحیه، راهی ریو خواهد شد، پس از آن وزنه‌برداران اوزان 85 و 94 کیلوگرم روز 15 مرداد به ریو می‌روند و در نهایت وزنه‌برداران دسته‌های 105 و 105+ در روز 18 مرداد به محل برگزاری مسابقات اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به پشتیبانی که از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش صورت گرفت و تمرینات خوبی که وزنه‌بردارن انجام دادند، اکنون تیم مملو از انگیزه است و ملی‌پوشان لحظه‌شماری می‌کنند تا در المپیک ریو روی تخته بروند. من با این تمرینات و پشتکار که از سوی وزنه‌برداران می‌بینم، خیلی خوش‌بین هستم که تیم ایران بتواند به‌صورتی شایسته یک شگفتی بزرگ ایجاد کند.

مرادی در پاسخ به این سؤال که «آیا امیدوار به کسب سه مدال طلا در المپیک هستید یا خیر؟»، تصریح کرد: ما به این شکل نگاه نمی‌کنیم و امیدواریم که تیم بتواند با این انگیزه یکی از شگفتی‌سازهای المپیک شود.

وی در ارتباط با شرایط آمادگی کیانوش رستمی، بهداد سلیمی و سهراب مرادی عنوان کرد: رستمی تمرینات خوبی انجام داده و سلیمی هم خدا را شکر به مسابقات رسید و نام او در کاروان قرار گرفته است. سهراب مرادی نیز با رکوردشکنی به اثبات رسیده و می‌تواند شرایط بهتری به‌دست آورد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vpykj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستارگان وزنه برداری ایران در المپیک

سلیمی، در فکر جا به جایی رکورد
مصدومیت سلیمی راز است؛