تاریخ انتشار: 1395/11/16 12:49
کد خبر: 231491

ایران در آستانه از دست دادن میزبانی مسابقات جهانی کشتی آزاد

باتصویب قانون جنجالی ترامپ و اقدام متقابل دولت ایران مقابل این کشور ورزش جهان تحت تاثیر قرار گرفته است.
ایران در آستانه از دست دادن میزبانی مسابقات جهانی کشتی آزاد

به گزارش فرتاک ورزشی، با توجه به بیانیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور دولت آمریکا مبنی بر عدم حضور ایرانی‌ها و 6 کشور مسلمان به خاک این کشور و اقدام متقابل کشور ایران مقابل دستور ترامپ ورزش جهان هم تحت ثاثیر این دستور جنجالی قرار گرفته است.

هم اکنون مسابقات جام جهانی کشتی آزاد سال 2017 در روزهای 28 و 29 بهمن ماه جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود اما با توجه به تصویب قانون جنجالی ترامپ، کشور ایران از صدور روادید کشتی گیران آمریکایی خودداری کرد.طبق قانون فدراسیون جهانی کشتی هر کشوری که میزبانی مسابقات را برعهده می‌گیرد موظف است روادید تمامی شرکت کنندگان را صادر کند و حالا عدم صدور روادید برای کشتی گیران آمریکایی از سوی ایران این موضوع را به میان کشیده است که اتحادیه جهانی کشتی تصمیم دارد میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی آزاد را از ایران بگیرد.

از سوی دیگر مسابقات جهانی فینال فینالیست‌ها رشته تیراندازی با کمتن هم از 22 بهمن ماه به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود و تیم ملی تیراندازی با کمان ایران قرار بود در این مسابقات شرکت کند اما هنوز روادیدی از سوی کشور آمریکا برای کمانداران ایرانی صادر نشده است و طبق صحبت‌های شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان بعید است که روادید ملی پوشان ایرانی صادر شود و به احتمال زیاد سفر کمانداران به امریکا لغو خواهد شد.

به هر حال قانون جنجالی ترامپ ورزش جهان را تحت تاثیر قرار داده است. ملی پوشان کماندار که نمی توانند به امریکا سفر کنند و در مسابقات جهانی فیال فینالیست ها شرکت کنند از طرفی عدم صدور روادید از سوی ایران برای کشتی گیران امریکایی جهت حضور در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد میزبانی را از ایران خواهد گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vwoen

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فدراسیون ایران اجازه حضور کشتی گیران آمریکایی را نداد

توافق پنهانی باشگاه داخلی با یک فوتبالیست بزرگ بین المللی؛