تاریخ انتشار: 1396/05/03 17:47
کد خبر: 193519

خیز کشتی برای جذب 161 میلیارد تومان بودجه غیر دولتی

منابع خبری از تلاش فدراسیون کشتی برای جذب بالغ بر 150 میلیارد تومان اعتبارات نقدی و غیر نقدی از طریق اسپانسرها و نهادهای عمومی خبر می دهند.
خیز کشتی برای جذب 161 میلیارد تومان بودجه غیر دولتی

به گزارش فرتاک ورزشی،دغدغه مالی در حالی در سال های اخیر به بخش جدایی ناپذیر ورزش و فدراسیون های ورزشی تبدیل شده است که شاید قریب به دو دهه است سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش زیر مجموعه خود را به جذب اسپانسر و منابع غیر دولتی تشویق می کنند. در این رابطه به لطف پخش تلویزیونی و توجه رسانه ها به ورزش، فدراسیون هایی چون فوتبال ، کشتی و والیبال توانسته اند بخش اعظم هزینه های خود را از این طریق جذب کنند.

در این رابطه موفقیت های مالی فدراسیون های والبیال و کشتی در سال های اخیر در نوع خود جالب توجه است. اولی به واسطه حضور در لیگ جهانی و توجه ویژه رسانه ها و مردم از اسپانسرها به خوبی بهره برداری کرد و دومی هم با برنامه ها و رایزنی های مختلف در این مسیر تلاش می کند.

فدراسیون کشتی در حالی سال 95 را پشت سر گذاشت که به گفته منابع خبری آگاه در این فدراسیون، از هزینه حدودا 110 میلیارد تومانی این فدراسیون در سال گذشته فقط حدود 10 میلیارد تومان از منابع مستقیم دولتی جذب شده است.

با وجود این رقم بودجه سال 96 فدراسیون کشتی بالغ بر 175 میلیارد تومان است رقمی که بنا بر اعلام رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی قرار است در مجموع حدود 14 میلیارد تومان آن از منابع مستقیم دولتی یعنی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جذب شود و 161 میلیارد تومان باقی مانده از طریق دیگر منابع جذب شود.

فدراسیون کشتی که در سال های گذشته سالانه حدود 100 میلیارد تومان درآمدزایی و جذب منابع نقدی و غیر نقدی داشته است امسال می خواهد 154 میلیارد جذب منابع داشته باشد. به گفته یک منبع اگاه در فدراسیون کشتی در بودجه فدراسیون علاوه بر جذب منابع نقدی از طریق اسپانسرها و برخی رقم های محدود از طرف استانداری ها، حساب ویژه ای روی منابع غیر نقدی شده است. منابعی نظیر بر عهده گرفتن هزینه میزبانی مسابقات مختلف در شهرستان ها .

همواره در طول سال رقابت های مختلف کشتی در شهرستان ها با هزینه خود میزبان برگزار می شود و چنانچه این هزینه را میزبان رقابت ها تقبل نکند، فدراسیون کشتی باید دست به جیب شده و منابع نقد و محدود دولتی را هزینه کند که طبیتا نشدنی است و کشتی به گل بی پولی می نشیند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v9bbj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماندگاری خفیف کشتی در المپیک