تاریخ انتشار: 1401/07/12 19:58
کد خبر: 15682

ظاهر ورزشکار، نشانگر باطن اوست!

ظاهر ورزشکار، نشانگر باطن اوست!

در روانشناسی و علوم رفتاری چنین می گویند که نمی شود از روی ظاهر افراد؛ به باطن آنها پی برد، اما در ورزش چنین نیست.

ورزشکار برای مردم به عنوان یک الگوی عمومی، قابل دسترس و ارزشمند محسوب می شود. جوانان با نگاه کردن به ظاهر ورزشکاران؛ تلاش می‌کنند خودشان را به شکل و قیافه آن ها در آورند و با مطالعه زندگی و رفتار آنها، نوع رفتار و زندگی آن ها را در پیش بگیرند.

همانطور که بسیاری از نوجوانان و جوانان این مرز و بوم، به هنرپیشه های زن و مرد تحت عنوان یک نمونه و الگوی موفق زندگی و هنر و پیشرفت و مشهور شدن نگاه می کنند؛ به همان ترتیب به ورزشکاران نیز چنین نگاهی دارند.

مثلاً یک فوتبالیست برجسته و مشهور؛ یک کشتی‌گیر، والیبالیست، وزنه‌بردار، رزمی¬کار یا شناگر و غیره، وقتی که موی سرش را چنان بلند می کند، آن را می بافند، اطراف سرش را می تراشد و روی دست ها و بازوهایش تتو میزند، در هنگام ورزش از الفاظ رکیک استفاده می کند و یا در روابط اجتماعی، خطا می کند مرتکب لغزش می‌شود، این اخلاق و رفتار را که همه ظاهری است و مردم هم به شکل ظاهر و هم باطن به او نگاه می‌کنند و برداشت شان این است که "از کوزه همان برون تراود که در اوست"!

پس ظاهر ورزشکار را باطن او به حساب می آورند و آنچه را که با چشم سر می بینند، ممکن است در مخیله و ذهن خود به پردازش برسانند و طور دیگری بر روی ورزشکار؛ حساب کنند.

بنابراین کسی که مشهور است و نوجوان و جوان تنها می‌تواند ظاهری از او را ببیند؛ قطعاً این ظاهر را در ظاهر خود، تکرار و در باطن نیز همان کار را می‌کند که تصور می‌کند ورزشکار انجام می دهد.

الگو پذیری، تقلید و رهروی از ظاهر و باطن و کردار و رفتار ورزشکاران توسط گروه عمده ای از نوجوانان و جوانان؛ نقش و جایگاه نوع ورزشکار را حساس و مسئولیت آن را بسیار بالاتر می برد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5mdl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 حکم جدید کمیته اخلاق برای لیدر پرسپولیس


از فرجی و باشگاه سایپا شکایت می‌کنیم
مدیر عامل آرمان گهر سیرجان: