تاریخ انتشار: 1401/12/07 11:28
کد خبر: 10214

چطور به خواستگارم بگویم قبلا به من تجاوز شده؟

دختری 20 ساله هستم. در 18 سالگی، قربانی تعرض جنسی شدم. حالا خواستگاری دارم که هم او مرا دوست دارد و هم من او را. نمی‌دانم خودم این مسئله را به او بگویم یا خانواده‌ام؟ اصلا باید چطور بگویم که شوکه نشود؟ لطفا راهنمایی‌ام کنید
چطور به خواستگارم بگویم قبلا به من تجاوز شده؟

دختری 20 ساله هستم. در 18 سالگی، قربانی تعرض جنسی شدم. راننده یک خودرو ، مرا به زور به خارج از شهر برد و در یک ویلا، آن اتفاق تلخ و لعنتی برایم افتاد. تا یک سال هر شب کابوس می‌دیدم. حالا خواستگاری دارم که هم او مرا دوست دارد و هم من او را. نمی‌دانم خودم این مسئله را به او بگویم یا خانواده‌ام؟ اصلا باید چطور بگویم که شوکه نشود؟ لطفا راهنمایی‌ام کنید.

دوراهی آزار دهنده‌ای که بسیاری از افراد در ابتدای‌ ازدواج یا قبل از آن، با آن مواجه می‌شوند این است که آیا درباره اتفاقات قبلی خود یا مشکلاتی که در گذشته با آن مواجه شده‌اند با خواستگار خود صحبت کنند یا خیر؟ به‌طور کلی بهتر است بگوییم صداقت داشتن با کسی که می‌خواهید با او یک عمر زندگی مشترک را شروع کنید بسیار مهم است زیرا اعتماد بنای اصلی یک رابطه موفق است اما این را در نظر داشته باشید که گفتن تمام حقیقت و تمام زوایای آن باعث از بین رفتن اعتماد و ایجاد یک سری از حساسیت‌ها می‌شود. این که بتوانید تصمیم بگیرید کدام مسائل را چگونه و با چه جزئیاتی به طرف مقابل‌تان بگویید کمی پیچیده است اما باید به شما هشدار دهیم که نیازی نیست درباره مشکلات و خاطرات گذشته تمام جزئیات را فاش کنید، در واقع بهتر است خواستگارتان فقط  از بعضی مسائل باخبر شود و اما چند توصیه به شما:

تمام جزئیات را بازگو نکنید

لازم نیست تمام جزئیات را با خواستگار خود در میان بگذارید. در قالب این که در گذشته اتفاق غیرمنتظره و بسیار تلخی برای شما رخ داده و حتی نیاز دارید که او در خودآگاهی و توانمندسازی برای حذف کردن گذشته به شما کمک کند، تنها‌ به گفتن کلیاتی از ماجرا بسنده کنید به طوری که هم جای سوال و شک و شبهه در ذهن خواستگارتان نماند و هم شما درباره ریز و درشت خاطره گذشته صحبت نکرده باشید. باتوجه به این‌که صحبت درباره حادثه گذشته شما را آزار می‌دهد و شاید هم اکنون نخواهید درباره آن صحبت کنید و هنوز برای خودسازی نیاز به زمان داشته باشید، هیچ اجباری برای فاش کردن تمام گذشته‌تان احساس نکنید.

حرف دل‌تان را برای او بنویسید

توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز، حرف‌های‌تان را بنویسید. هر آن چه در دلتان هست و شما را نگران کرده، بنویسید و خودتان را سبک کنید. نوشتن ، شما را آرام و کمک می‌کند که خودتان را با افکارتان رودررو کنید و تصمیم بگیرید که کدام بخش از گذشته را با او در میان بگذارید. پس سعی کنید تمام حس و حال تلخ بابت گذشته و شیرین برای آینده را برای خودتان بنویسید. سپس می توانید در یک جلسه، این دست نوشته‌ها را به خواستگارتان بدهید یا خودتان، آن‌ها را برایش بگویید، اما مهم است که دقیقا بدانید کدام بخش‌ها را لازم است با او در میان بگذارید.

با آگاهی کامل تصمیم درست بگیرید

دقت داشته باشید اگر با ناآگاهی وارد عمل شوید، ممکن است تاثیر منفی در دیدگاه طرف مقابلتان بگذارید. در زمان و مکان مناسبی این موضوع را درمیان بگذارید و حتی با بزرگ تر ها و اطرافیان تان که  از گذشته شما آگاه هستند و می‌توانند در بیان درست به شما کمک کنند، مشورت کنید. همچنین با راهنمایی یک مشاور دلسوز، اطلاعات واقعه گذشته را طبقه‌بندی کنید و فقط قسمت‌های لازم را در زمان مناسب  و حتی اگر گفتن  آن برایتان بسیار سخت است در حضور مشاور با خواستگارتان مطرح کنید.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nddg2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرونده تجاوز دنی آلوس به کجا رسید؟