تاریخ انتشار: 1402/01/11 18:27
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی
کد خبر: 10175

انواع جاذبه جنسی/ چه چیزی جاذبه جنسی را تعیین می کند؟

جاذبه جنسی به معنای جذابیت فرد برای جذب جنس مقابل است که میتواند عامل مهمی در شروع یک رابطه و ادامه موفقیت آمیز یک رابطه عاطفی و ازدواج داشته باشد.
انواع جاذبه جنسی/ چه چیزی جاذبه جنسی را تعیین می کند؟

جاذبه جنسی به معنای جذابیت فرد برای جذب جنس مقابل است که میتواند عامل مهمی در شروع یک رابطه و ادامه موفقیت آمیز یک رابطه عاطفی و ازدواج داشته باشد. جاذبه جنسی همیشه به معنی زیبایی ظاهری نیست و در بسیاری از موارد شامل نوع و لحن صحبت کردن و رفتارهای فردی است.

جذابیت فردی شامل ویژگی های فیزیکی، صفات فردی، زیبایی ظاهری، حرکات، صدا و نوع صبحت کردن یا رایحه ای است که استفاده می کنید.

جذابیت می تواند تحت تاثیر عوامل ژنتیکی یا روانشناختی یا فرهنگی به صورت ذاتی درون فرد باشد البته شما می توانید جذابیت فردی خود را با طرز لباس پوشیدن و استایل فردی افزایش دهید.

یکی از ابعاد مهم جذابیت فردی را جاذبه جنسی تشکیل می دهد که براساس میل جنسی یا کیفیت تحریک میل جنسی و توانایی در جذب جنسی دیگران سنجیده می شود و یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب همسر می باشد.

جذابیت جنسی تا حد زیادی به معیارهای ذهنی ، ادراک ، علایق و گرایش جنسی وابسته است مثلا یک فرد همجنس گرا معمولا افرد همجنس را جذاب تر از جنس مقابل می بیند و یا یک فرد بی جنس گرا در هیچ فردی جذابیت جنسی نمی بیند.

از سوی دیگر رفتارهای اشتباه بین فردی به خصوص در رابطه جنسی میتواند باعث کاهش جذابیت جنسی فرد شود.

با وجودی که جذابیت فیزیکی مهم و غیرقابل انکار است ولی نیمی از جذابیت ها ارتباطی به ظاهر ندارند و کاملا شخصی هستندو نمیتوان به سادگی برایشان الگویی پیدا کرد.

با گذشت زمان شکل ظاهری افراد ارزش کمتری پدیا می کند و به مرور شوخ طبعی و جذابیتهای اخلاقی و طرز حرف زدن و حرکات بدن است که باعث ایجاد جاذبه جنسی می شود.

بهترین-زمان-برقراری-رابطه-جنسی-660x330

انواع جاذبه جنسی

توانایی ایجاد جاذبه جنسی در دیگران یک مهارت است. البته رسانه ها و تصویری که از زیبایی و جذابیت ارائه می دهند می تواند باعث شکل گیری ویژگیهای خاص ظاهری برای جذابیت جنسی شود و تاثیر بسیار زیادی بر سلایق فردی می گذارد.

نتایج بررسی ها نشان می دهد که ما به صورت ناخوآگاه به کسانی که به خودمان شباهت دارند جذب می شویم مثلا  احتمال این که جاذبه جنسی بیشتری نسبت به فردی که  رنگ چشم و رنگ موهایش مشابه خودمان باشد ، احساس کنیم بیشتر است.

نتیجه ای دیگر نشان میدهد که در صورتی که ارتباط خوبی با والدین خود داشته باشیم احتمال این که ناخودآگاه جذب کسی شویم که شباهت زیادی با والدین جنس مخالفمان داشته باشد ، بیشتر است.

رابطه جاذبه جنسی و ظاهر فیزیکی

همیشه در اولین برخورد با یک فرد چیزی که توجه ما را جلب می کند ظاهر اوست و برداشت اولیه ما از ظاهر طرف مقابل اهمیت بسیار زیادی دارد.

هر چقدر هم بگوییم که شخصیت فرد از ظاهر او اهمیت بیشتری دارد ولی چشمان ما در اولین دیدار ظاهر او را می بیند نه شخصیت او .

اولین برداشتی که نسبت به یک فرد داریم باعث ایجاد تمایل برای نزدیک شدن یا دور شدن به فرد مقابل می شود بنابراین اگر اولین برداشت ما خوب باشد می تواند باعث شود همه چیز خوب پیش برود در غیر اینصورت ممکن است همه چیز بد پیش برود.

مغز شما قبل از این که حتی خودتان متوجه شوید در حال پردازش ظاهر فرد مقابل است و باعث می شود در عرض 2 ثانیه طرف مقابل را قضاوت کنیم و بدون این که حرفی با هم زده باشیم از روز طرز لباس پوشیدن ف رنگ پوست ، شکل بینی و غیره تفسیرهای زیادی در ذهن ما شکل گرفته و طبقه بندی می شود.

در اولین نگاه چیزی که نظر ما را جلب می کند اندام بی نقص فرد نیست بلکه دندان ، طرز بیان و اعتماد به نفس اوست. ولی چرا این ویژگی ها برای ذهن ما اهمیت دارد؟

سلامت دندان نشان دهنده سلامت کلی فرد است. صحبت کردن نشان دهنده سابقه و آگاهی فرد است و اعتماد به نفس نشان دهنده ثبات اجتماعی او است.

ما معمولا جذب افرادی کمی شویم که از نظر موقعیت اجتماعی ، اقتصادی ، تحصیلات، هوش ، فرهنگ در سطحی مشابه یا بالاتر از ما باشند.

بهترین-زمان-برقراری-رابطه-جنسی-کی-است

کیفیت موها در جاذبه جنسی

مو یکی از ویژگی هایی است که به طور غیر مستقیم می تواند نشان دهنده جاذبه جنسی باشد. موها به طور مستقیم جذابیت جنسی ایجاد نمی کنند ولی می توانند نشان دهنده سلامت کلی بدن و ویژگی های مثبت جنسی باشند.  

براساس تحقیقات انجام شده در باره جاذبه جنسی ، موهای ضخیم و براق می توانند جذب کننده باشند.

از سوی دیگر طاسی برخلاف تصور عموم ، نکته ای منفی در جذبه جنسی به نظر نمی رسد.  مهم ترین هورمون ایجاد میل جنسی و جذابیت جنسی هورمون تستوسترون است .  از آن جایی که طاسی به طور مستقیم به میزان بالای تستوسترون در خون مربوط می شود بنابراین به طور غیر مستقیم نشان دهنده جذابیت جنسی فرد است.

خوشبو بودن و جذابیت جنسی

رایحه ای که از شما به مشام می رسد عامل بسیار تعیین کننده ای در جذابیت شما دارد.  بوی ناخوشایند مانند طلسمی است که همه را از شما فراری می دهد بنابراین سعی کنید همیشه خوشبو و معطر باشید به خصوص مراقب بوی زیربغلتان باشید ، بسیاری از افراد بدنشان بویی ندارد ولی زیربغلشان به محض عرق کردن بوی بسیار نامطبوعی ایجاد می کند ، حتما از انواع دئودورانت برای پیشگیری از این بوی بد استفاده کنید.

از سوی دیگر خود بدن افراد رایحه ای منحصر به فرد دارد ، سیستم ایمنی بدن هر فردی موجب ایجاد بوی محصوص در آن فرد میشود ، هر چقدر بوی فرد به نظر ما خوشایند تر باشد احتمال این که از نظر بیولوژیکی با ما سازگارتر باشد بیشتر است. زوجینی که از نظر بیولوژیکی منطبق هستند علاوه بر این که به نظر یکدیگر جذابترند بلکه رابطه جنسی رضایت بخش تری را تجربه کرده و ازدواجشان پایدارتر بوده و باروری بسیار بهتری خواهند داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/489nw2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا برخی از خانم‌ها در رابطه جنسی تظاهر به ارگاسم می‌کنند؟ دلایل را بدانید
رابطه جنسی| رابطه جنسی| دانستنی‌های جنسی

اوج میل جنسی زنان در چه سنی است؟
میل جنسی زنان|رابطه جنسی|دانستنی های جنسی

 رابطه جنسی برای این افراد ممنوع!/ علت چیست؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی