تاریخ انتشار: 1402/03/05 18:00
کد خبر: 5559

گلدان دراسنا رو چه زمان و چجوری عوض میکنن؟

دراسنا به دلیل وفق سریع با هر شرایطی جزء گیاهان محبوب آپارتمانی قرار گرفته است اما مانند تمام گیاهان به تعویض گلدان احتیاج دارد که فوت و فن خاصی دارد.
گلدان دراسنا رو چه زمان و چجوری عوض میکنن؟

دراسنا یکی از ساده‌ترین گیاهانی است که می‌ توانید به راحتی آن را در منزل نگهداری کنید؛ مخصوصا اگر در زمینه باغبانی تازه‌کار باشید؛ زیرا نیاز به توجه و مراقبت خیلی سخت و زیادی ندارد و می توانید آن را در داخل خانه یا حتی بیرون از خانه نگهداری کنید؛ البته که باید مانند هر گیاه دیگری چند وقت یکبار گلدانش را تعویض کنید تا سالم بماند و بهتر رشد کند.

اگر گلدان گیاه دراسنا را عوض نکنید، ممکن است با کمبود مواد مغذی مواجه شود و به خاطر همین باید آن را به یک گلدان بزرگتر انتقال دهید تا به اندازه کافی فضا برای رشد داشته باشد.

چه زمانی گلدان گیاه دراسنا را عوض کنیم؟

همه چیز بستگی به این دارد که کجا زندگی می کنید. این گیاه می‌ تواند دمای سرد را هم تحمل کند؛ اما پیشنهاد می کنیم که آن را در محیط گرم نگهدارید. متخصصان در این زمینه احتمالاً پیشنهاد دهند که در اوایل فصل پاییز یا ماه های بهار یا حتی تابستان گلدان گیاه را عوض کنید.

این گیاهان نیاز به مراقبت خیلی زیادی ندارند و باید هر سه یا پنج ماه یکبار گلدان آن ها را تعویض کنید، مگر این که زودتر از این ها رشد کرده باشند و نیاز به گلدان بزرگتری باشد.

تعویض گلدان دراسنا

چگونه گلدان دراسنا را تعویض کنیم؟

قبل از تعویض گلدان باید به آن آب بدهید که معمولاً باید یک یا دو روز قبل باشد. گلدان جدیدی که انتخاب کرده اید، باید حداقل یک سایز بزرگ‌تر از گلدان اصلی در نظر بگیرید. گلدان جدید باید سوراخ زهکشی در قسمت کف داشته باشد.

کمبود سوراخ زهکشی عامل ایجاد مشکلاتی مانند بیماری، حشره، آفت و پوسیدگی ریشه خواهد بود؛‌ همچنین باید از خاک گلدان مناسب و با زهکشی خوب استفاده کنید.

در نهایت برای عوض کردن گلدان مراحل زیر را طی کنید:

گلدان جدید را به اندازه یک سوم با خاک مناسب پر کنید و به خاک آب بدهید. کمی صبر کنید تا آب داخل زمین یا خاک فرو برود؛ سپس گیاه تان را از گلدان قبلی بیرون بیاورید و آن را داخل گلدان جدید بگذارید و دقیقاً وسط قرار دهید؛ سپس یک لایه خاک روی ریشه های این گیاه بریزید و دوباره به آن آب بدهید.

آب دادن را تا جایی ادامه دهید که ببینید سوراخ زهکشی خیس شده است یا خیر و از آن چند قطره آب بیرون بریزد. در نهایت گیاه دراسنا را از هر گونه نور مستقیم دور کنید؛ اما حتما نور جانبی به آن برسانید.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kyvv2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این گیاهان آپارتمانی رو هیچ وقت جابجا نکنید