تاریخ انتشار: 1402/03/15 12:52
کد خبر: 4986

منهای ورزش| در حوادث ورزشی بکارتم را از دست دادم/آیا می‌توانم ثابت کنم که اتفاق بوده و رابطه جنسی نداشته‌ام؟

در این مقاله ابتدا بررسی می‌کنیم که چرا برخی از افراد چنین درخواستی را از دختر و خانواده‌اش دارند و در برابر این درخواست، دختر چه واکنشی باید نشان بدهد و آیا باید قبول کند یا خیر؟
منهای ورزش| در حوادث ورزشی بکارتم را از دست دادم/آیا می‌توانم ثابت کنم که اتفاق بوده و رابطه جنسی نداشته‌ام؟

منهای ورزش؛ در برخی از خانواده‌ها هنوز این رسم وجود دارد که باید دختر قبل از عقد و ازدواج، گواهی سلامت پرده بکارت بگیرد تا مرد و خانواده‌اش مطمئن شوند که خانم باکره است و قبلا رابطه جنسی نداشته است. عده ای از افراد، مخصوصا زنان، این رسم و قانون فرهنگی و خانوادگی را اشتباه می‌دانند و آن را بی‌احترامی به دختر محسوب می‌کنند. در این مقاله ابتدا بررسی می‌کنیم که چرا برخی از افراد چنین درخواستی را از دختر و خانواده‌اش دارند و در برابر این درخواست، دختر چه واکنشی باید نشان بدهد و آیا باید قبول کند یا خیر؟

آیا داشتن گواهی سلامت پرده بکارت برای عقد الزامی است؟

در قانون کشور ما هیچ گونه اجبار و الزام جهت دریافت گواهی سلامت پرده بکارت وجود ندارد و بدون داشتن این گواهی نیز عقد و ازدواج انجام می‌شود. داشتن این گواهی، جزء شروط عقد و ازدواج نیست. برخی از خانواده‌ها به دلیل فرهنگ و اعتقادات‌شان، خواهان دریافت این گواهی هستند.

نکاتی درباره گواهی سلامت پرده بکارت

  • اگر خانمی برای دریافت گواهی سلامت پرده بکارت به پزشک مراجعه کند، ابتدا باید احراز هویت انجام شود، اما در صورتی که فقط برای معاینه به پزشک مراجعه شود، نیازی به احراز هویت نیست.
  • انجام این کار فقط با رضایت خود فرد است، یعنی اگر خانواده آن فرد یا افراد دیگر و یا حتی مراجع قضایی از خانم خواسته‌اند که این گواهی را دریافت نماید اما خودِ شانم به انجام آن رضایت نداشته باشد، معاینه انجام نمی‌شود. حتی اگر برای مراجع قضایی باشد، پزشک اعلام می‌کند که به دلیل عدم رضایت و همکاری مراجعه‌کننده، این معاینه انجام نمی‌شود.
  • حتما باید روز و ساعت دقیق مراجعه به پزشک در گواهی سلامت پرده بکارت نوشته شود تا از بروز هرگونه سوءاستفاده جلوگیری شود.
  • این گواهی در دو نسخه آماده می‌شود که یکی از آن را به خودِ شخص یا خانواده‌اش می‌دهند و دیگری را در پرونده پزشکی فرد نگه می‌دارند.
  • این گواهی حتما باید دارای مهر پزشکی باشد تا معتبر باشد.
  • بر روی برگه معاینه حتما باید عکس تمام رخ فرد نصب شود.
  • گواهی سلامت پرده بکارت فقط برای دخول‌های واژینال صادر می‌شود و برای دخول مقعد، باید به پزشکی قانونی مراجعه شود. البته معاینه مقعد فقط در شرایط خاص انجام می‌شود (به عنوان مثال برای تشخیص شدت آسیب تجاوز و نوع دخول شخص متجاوز).
  • به دلیل اینکه این معاینه بسیار حساس است، بهتر است به چند پزشک متخصص مراجعه کرد تا تشخیص همه بررسی شود و فرد مطمئن شود.

آیا با اجبار، می‌توان خانم را مجبور به گرفتن این گواهی کرد؟

در صورتی که خانم با اجبار و یا تهدید یک فرد برای دریافت این گواهی مراجعه کرده باشد، می‌تواند عدم رضایت خود را اعلام کند و از فردی که او را مجبور کرده است شکایت کند.

چرا خانواده نامزدم از من گواهی سلامت پرده بکارت می‌خواهد؟

برای برخی از افراد مهم است که دختر باکره باشد یا خیر و این موضوع، به دلیل شک کردن به شما و یا بی‌احترامی به شما نیست. در برخی از فرهنگ‌ها در کشورمان، این آداب و رسوم وجود دارد که خانم باید باکره باشد و این را ثابت کند. البته گاهی به دلیل شک و تردید نیز می‌تواند باشد، یعنی اگر شما قبلا به نامزدتان گفته‌اید که تا به حال رابطه نداشتید اما او همچنان اصرار می‌کند که باید این گواهی را بگیرید، ممکن است به دلیل بی‌اعتماد و شک کردن به شما باشد و یا آن قدر تحت تاثیر فریب‌کاری‌های جامعه قرار گرفته است که فکر می‌کند شاید شما هم او را فریب می‌دهید یا دروغ می‌گویید.

بکارتم را در حوادث ورزشی از دست داده‌ام. آیا من باکره به حساب می‌آیم؟

طبق قوانین کشورمان، فردی که در حوادت ورزشی بکارتش را از دست داده باشد، باکره محسوب می‌شود و برای ازدواج، نیاز به اجازه پدر دارد. در کل به افراد می‌گویند باکره نیستند که از طریق دخول پرده بکارت‌شان را از دست داده باشند.

آیا گواهی سلامت پرده بکارت را می‌توان جعل کرد؟

پزشکی که مجوز پزشکی داشته باشد و متخصص باشد، هرگز گواهی پزشکی را جعل نخواهد کرد اما در هر شغلی هستند افرادی که وجدان کاری ندارند یا متخصص نیستند و دست به کارهای جعلی می‌زنند و پول بسیار زیادی هم بابت آن دریافت می‌کنند. اگر نگران هستید که گواهی خانم‌تان شاید جعلی باشد، باید درباره پزشکی که نزد او رفته است تحقیق کنید و ببینید آیا مجوز دارد یا خیر. البته شاید برخی از متخصصان نیز در مقابل پول زیاد، این کار را انجام دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nayo2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منهای ورزش| سالم یا پاره بودن پرده بکارت از روی ظاهر دختر| آیا می‌توان از روی ظاهر تشخیص داد؟
پرده بکارت|ترمیم پرده بکارت