تاریخ انتشار: 1396/10/26 19:15
کد خبر: 164490

شش راز موفقیت پرسپولیس؛ از سبک بازی تا ستاره‌ها

پرسپولیس در این فصل شایسته قهرمانی می‌باشد.
شش راز موفقیت پرسپولیس؛ از سبک بازی تا ستاره‌ها

 پرسپولیس تهران با قدرت به صدر جدول لیگ پانزدهم تکیه زده و با توجه به شرایط شاگردان برانکو بعید است تیمی بتواند سد راه قهرمانی مجدد سرخپوشان تهرانی شود اما دلایل این موفقیت باصلابت چیست؟

۱- خریدن بازیکنان مورد نیاز: شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن، سیامک نعمتی و گادوین منشا خریدهایی بودند که بر اساس نیاز و نه چشم و هم‌چشمی پرسپولیس خرید. بازیکنانی که هریک به فراخور مسابقات پرسپولیس به کار آمدند. به طور مثال همین سیامک نعمتی به عنوان بازیکن ذخیره پنالتی گرفته، خوب بازی کرده و برابر سیاه‌جامگان نیز با تعقیب توپ شرایط را برای زدن گل ۳ امتیازی علی علیپور فراهم کرد.

۲- تقویت سیدجلال حسینی: اعتماد و اعتقاد برانکو به سیدجلال حسینی کاملاً جواب داده است. سیدجلال دفاع پرسپولیس را از زمانی که به ترکیب اصلی برگشت، مستحکم‌تر کرد و اجازه نداد تیمش گل‌های مفت بخورد. حسینی کاپیتان پرسپولیس است که برانکو اختیاراتی به او داده و حتی در حین بازی هم یک مربی داخل زمین است. مرد کروات پس از خرید مدافع مورد علاقه‌اش شجاع خلیل‌زاده هم دست از سر سیدجلال برنداشت.

3- راه انداختن علی علیپور: تأثیر برانکو روی فوتبال علی علیپور کاملاً مشهود و هویداست. سرمربی پرسپولیس که خوب می‌دانست مهدی طارمی اشباع شده و دیگر نمی‌توان رویش حساب باز کرد، به علیپور نگاه خریدارانه‌تری انداخت. برانکو از همان ابتدای فصل علیپور را در خط حمله گمارد و به تناوب از طارمی و منشا به عنوان زوج او بازی گرفت. حالا شماره 70 صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر است و شکی نیست یکی از مهره‌‌های کلیدی پازل تکرار قهرمانی پرسپولیس خواهد بود!

4- حمایت از انگولو کانته: برانکو از محسن ربیع‌خواه به عنوان انگولو کانته تیم خود یاد می‌کند. هافبکی تدافعی که دوندگی‌های بی‌امان در زمین دارد و با تکل‌های خود برای بازیکنان حریف دردسرساز می‌شود. ربیع‌خواه ساده فوتبال بازی می‌کند و محبوب سرمربی کروات است. به همین خاطر و برای حفظ ربیع‌خواه در ترکیب اصلی، سیستم بازی پرسپولیس از 4-4-2 به 2-3-1-4 تغییر پیدا کرد. شماره ۱۸ هم هر روز بهتر می‌شود و غیبت او در بازی آینده پرسپولیس برابر گسترش فولاد تبریز می‌تواند دردسرساز شود.

5- تغییر سیستم پرسپولیس؛ همان‌طور که در سطور قبلی نوشتیم، مهم‌ترین تغییر برانکو کنار گذاشتن روش 2-4-4 و استفاده از سیستم 2-3-1-4 بود. استفاده از این سیستم کمک بسیار زیادی کرد که پرسپولیس کمتر گل بخورد و از لحاظ دفاعی موفق باشد. بهره گرفتن توأمان از محسن ربیع‌خواه و کمال کامیابی‌نیا در ترکیب اصلی هم در همین راستا بود.

6- محبوبیت برانکو نزد هواداران، پیشکسوتان و بازیکنان؛ اما شاید مهم‌ترین دلیل موفقیت پرسپولیس برانکو میزان محبوبیت او باشد. مرد کروات نزد هواداران، پیشکسوتان و شاگردانش از محبوبیت خاصی برخوردار است. برانکو در اوج پختگی به سر می‌برد و به خوبی توانسته است این ارتباط مطلوب را ایجاد کند. ضمن آنکه انگیزه، شوق و شخصیت تیمی پرسپولیس ناشی از درایت فنی، تاکتیکی و روحی و روانی مرد کروات است.

برانکو پس از سال‌ها فترت و نزول پرسپولیس کاری غیرممکن را ممکن ساخته و بهترین تیم ایران را به هواداران تیمش معرفی کرد تا حسابی سکه محبوبیت ضرب کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rj95y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منشا: پایان فصل در مورد پرسپولیس تصمیم می گیرم