تاریخ انتشار: 1396/12/20 15:44
کد خبر: 156439

10 نکته روشن و تاریک از پیروزی هفته پیش پرسپولیس

10 نکته روشن و تاریک از پیروزی هفته پیش پرسپولیس

پیروزی پرسپولیس برابر الوصل امارات در هفته گذشته تا حدی شرایط تلخ به‌وجود آمده بعد از شکست سرخپوشان در داربی تهران را بهبود بخشید. این بازی اما نکات روشن و تاریکی داشت که مرور آنها خالی از لطف نیست.

    اتفاقات روشن

هیچ چیز بیشتر از کسب یک پیروزی آسیایی نمی‌توانست ملال باخت در داربی را رفع کند. به‌ویژه که پرسپولیس در نیمه‌دوم برای دقایقی در قالب هجومی و شناور مخصوص خودش فرو رفت.

بازگشت صادق محرمی به ترکیب اصلی اتفاق خوبی بود. او که در فرم مطلوبی به سر می‌برد، در این بازی جناح راست پرسپولیس را فعال کرد و بارها با دریبل دوطرفه که مهارت عجیبی در آن دارد، بلای جان مدافعان حریف شد.

نیمکت‌نشینی ربیع‌خواه، آشکارا موتور حرکتی پرسپولیس را تندتر کرده بود، هرچند هنوز گزینه مطلوب هواداران برای جانشینی او، یک هافبک تهاجمی و یا حداقل نوراللهی است. حالا باید دید برانکو که سخت از ربیع‌خواه دل کند، چه زمانی از ماهینی دست می‌کشد؟

در فلسفه برانکو، اولین بازیکن تعویضی نزدیک‌ترین مهره به ترکیب اصلی است. اینکه محسن مسلمان برابر الوصل به‌عنوان نخستین بازیکن ذخیره به میدان رفت، نشانه‌ای بسیار روشن از بهبود رابطه او با بهترین پاسور لیگ هفدهم است. به‌نظر می‌رسد چیزی تا بازگشت مسلمان به ترکیب اصلی نمانده؛ اتفاقی که شاید در همین بازی برگشت با الوصل رخ بدهد.

هواداران پرسپولیس بعد از باخت در داربی، در یک روز وسط هفته و ساعت نامناسب حداقل نیمی از ورزشگاه آزادی را پر کردند تا هم وفاداری‌شان را نشان بدهند و هم اختلافات و دلخوری‌های اخیر را کمرنگ کنند.

    اتفاقات تاریک

شادی گل احمدزاده اصلا قشنگ نبود. ظاهرا در پرسپولیس «هیس» از بین نمی‌رود، بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود. احمدزاده که 3سال با شعار «فرشاد حمله حمله» در اوج آسمان بود، 3روز انتقاد را تحمل نکرد و بعد از گلی که یک متر هم آفساید بود، به نشانه اعتراض گوش‌هایش را جلوی ملت گرفت.

آیا این احساس به شما هم دست داده که علیپور کمی خودخواه‌تر از قبل شده؟ او بعد از افزایش آمار گل‌هایش بیشتر ترجیح می‌دهد خودش به‌سمت دروازه شلیک کند. به علاوه علیپور پنالتی‌زن خوبی هم نیست و شاید این اصرارش به پنالتی زدن، یک جای مهم کار دست تیم بدهد. به هر حال او برابر استقلال با استوک جدید کاری از پیش نبرد، اما مقابل الوصل با مدل ریش جدید یک گل زد که غنیمت است!

 منشا قشنگ مهاجم فرصت‌طلب پارسال پیکان را از یاد برده و تبدیل به همان مهاجم دوسال پیش شده که در لیگ مالت فقط 10گل زد.

علیرضا بیرانوند احتمالا دلش نمی‌آمد نقشی در هایلات بازی نداشته باشد. گاف وحشتناک او در دقیقه 90، از آن کارهایی بود که کاملا استاندارد یک گلر ملی را پایین می‌آورد. یکی از این حرکت‌ها در جام‌جهانی، آواری خواهد بود روی سر یک ملت.

پرسپولیس پارسال تیمی بود که بیشترین زیان را از داوری‌ها در لیگ قهرمانان دید. بازی مرحله گروهی با الهلال و هر دو مسابقه رفت و برگشت نیمه‌‎نهایی بااین تیم از جمله مثال‌های خوب است. سرخپوشان اما برابر الوصل به شکل چشمگیری از داوری سود بردند. قاضی عراقی یک گل آفساید پرسپولیس را پذیرفت و از اعلام یک ضربه پنالتی برای الوصل چشم‌پوشی کرد. بهتر بود پرسپولیس حرف دست‌وپا بسته اماراتی را به شکل آبرومندانه‌تری شکست می‌داد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2odljl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان نشست هماهنگی و کنفرانس‌ خبری مربیان پرسپولیس و الوصل مشخص شد