تاریخ انتشار: 1397/09/14 23:11
کد خبر: 118875

مقایسه گرو و منشا؛ گل نزن‌های تاریخ

گادوین منشا در فصل جاری به دلیل ناکامی در زمینه گلزنی، از سوی هواداران پرسپولیس مودر انتقاد قرار داشته است، شرایط او تا حدودی در ظاهر شبیه به شرایط الحاجی گرو است، اما...
مقایسه گرو و منشا؛ گل نزن‌های تاریخ

 الحاجی گرو به قدری بد بود و صدای اعتراض هواداران خودی را بلند کرد که در آخر وینفرید شفر مجبور شد از موضع خود در حمایت از او کوتاه بیاید و رسما وی را نیمکت نشین کند؛ گرو در چند روز اخیر در تمرینات استقلال غایب بود تا سیل حواشی علیه او به راه بیفتد و برخی مدعی شوند که باشگاه استقلال قرارداد خود را با این مهاجم ناموفق فسخ کرده است!

متاسفانه فوتبال ایران در سال‌های اخیر مهاجمان خارجی بسیار بی‌کیفیتی را به خود دیده است که اگر بزرگ‌نمایی نکرده باشیم، گرو در لیست 10 نفره بدترین‌های آن قرار خواهد گرفت! صرفا این ماجرا به دلیل عملکرد به دور از حد انتظارش در پیراهن استقلال و ناکامی در گلزنی نبوده است، چرا که گرو اصلا در شأن فوتبال ایران نیست و سطح بازیش حتی از لیگ‌های استانی ضعیف‌تر به نظر می‌آید.

به طور مثال گادوین منشا، یکی دیگر از خارجی‌های لیگ برتر که دست  برقضا در زمینه گلزنی ناکام بوده است، متحمل انتقادات بسیاری در ارتباط با عملکرد خود شده است، او در پیکان شخصیتی کاملا قدرتمند را از خود ارائه داده بود و در پرسپولیس سایه‌ای از آن شخصیت خاص را به مخاطبین ارائه داد و این مسئله کلیدی‌ترین نکته تقابل او با افکار عمومی بود.

در این ماجرا اما یک نکته کاملا مهم وجود دارد و آن این است که اگر منشا در ترکیب سرخ‌ها نتوانسته چیزی در حدود هزار روز گلزنی کند، نقش موثرش برای پرسپولیسی‌ها انکار نشدنی است، او به هیچ عنوان با گرو در یک شرایط و در یک سطح از کفه ترازو نمی‌تواند قرار بگیرد، چرا که منشا بیش از هرچیز در خدمت تیم بوده و به دلیل اوضاع نامناسب ترکیب سر‌خ‌ها خود را خارج از محدوده محوطه شش قدم قرار داده تا در نقش یک گل‌ساز ظاهر شود! اما گرو در 6 قدم حتی بر روی خط دروازه هیچ حرفی را برای گفتن نداشت، او هنوز هم از سوی کادر فنی آبی‌ها طرد نشده و هنوز هم امید بسیاری برای بازگشت او به ترکیب اصلی وجود دارد که در نوع خود باورنکردنی است، زیرا بازیکنی با شاخصه‌های گرو که هنوز  با توپ میانه خوبی ندارد، می‌تواند در تیمی بزرگ چون استقلال همواره شانس بازی کردن داشته باشد!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48rvbl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حسرت گلزنی مهاجم پرسپولیس به عدد بزرگ ۱۰۱۵ دقیقه رسید!