تاریخ انتشار: 1397/12/18 13:00
کد خبر: 107285

آنالیز فنی؛هفته به هفته بهتر!

در یک نود دقیقه بارانی و جذاب، پرسپولیس مقابل میزبانش نساجی با تساوی یک بر یک متوقف شد و دو امتیاز حساس را در راه قهرمانی از دست داد.
آنالیز فنی؛هفته به هفته بهتر!

به پرسپولیس در هفته‌ای که پدیده نتیجه را واگذار کرده بود، برای کسب پیروزی در قائم‌شهر تلاش می‌کرد تا فاصله امتیازی خود را با یکی از مدعیان قهرمانی بیشتر کند ، اما یک شوک در دقیقه 21 کافی بود که این تفکر خیلی زود خنثی شده و روند بازی را به طور کلی تغییر دهد  .

 

انقلاب بزرگ در ترکیب اصلی!

سرخپوشان در این دیدار با آرایش 2-4-4 لوزی به مصاف حریف مازندرانی رفتند. بیرانوند باز هم مرد شماره یک پرسپولیس بود و شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی دو مدافع میانی تیم برانکو بودند. نادری در جناح چپ باردیگر در پست مورد علاقه اش برای پرسپولیس بازی کرد و در سمت راست مهدی شیری باز هم نمایش استاندارد خود در بازی های قبل را تکرار کرد. در خط میانی؛ شاهد تغییرات مهمی بودیم . مهدی ترابی ، کمال کامیابی‌نیا ، ماریو بودیمیر و سیامک نعمتی در این دیدار نیمکت نشین بودند و به جای آن ها ، نورالهی به عنوان هافبک دفاعی ، شریفی و رفیعی در جناح راست و چپ خط میانی و بشار رسن هم در راس جلوی لوزی وظیفه طراحی حملات را بر عهده داشتند. در خط حمله هم برانکو از حضور کریمی که اولین بازی رسمی او در لیگ بود ، به عنوان زوج علیپور سود برد . آنچه که از دیدار روز گذشته نیز مشخص بود تیم های مجید جلالی مقابل پرسپولیس فوتبال واکنش گرا ارائه کرده و با تجمع در یک سوم دفاعی و فوتبال تحت فشار به دنبال امتیاز گرفتن هستند. شاگردان برانکو پس از بازی بسیار پر انتقاد در مقابل پاختاکور خصوصا در نیمه دوم آن بازی ، دست به تغییرات گسترده ای زده بود و شاهد حضور همزمان رسن و سروش و آمدن کریمی و شریفی در ترکیب اصلی بودیم . در چنین شرایطی شاگردان برانکو به خوبی توانستند برتری فنی خود را به حریف دیکته کرده و با استفاده مناسب از کانال‌های کناری موقعیت گل فراوانی روی دروازه حریف ایجاد کنند. حال آنکه با حضور احمد نورالهی در پست هافبک دفاعی و استفاده همزمان از سروش رفیعی و بشار رسن در میانه میدان شاهد یک بازی تهاجمی و زیبا از جانب تیم برانکو بودیم. اما نکته حائز اهمیت این بازی عملکرد قابل قبول محمد نادری و مهدی شیری است که در کنار عملکرد خوبشان در دفاع در زمان حمله هم به خوبی از کنارها اضافه شده و برای مهاجمان ایجاد موقعیت می کردند و در نهایت بسیاری از توپ دوم ها را از آن خود و به سمت دروازه حریف شوتزنی می کردند .

 

بدشانس و ناهماهنگ!

بازی در دقایق ابتدایی متعادل بود، اما کم کم پرسپولیسی ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند و دروازه‌ی نساجی را مورد هدف قرار دادند . مثلث علیپور ، شریفی و کریمی ، در این دیدار مهمترین ابزار پروفسور کروات در رسیدن به گل بودند . این 3 بازیکن در فرآیند هجومی تیم پرسپولیس حضور فعالی داشتند و تلاش می کردند تا با حرکات ترکیبی سریع، به تیم حریف ضربه بزنند. بازی در بیشتر دقایق در دست سرخپوشان بود ولی برخلاف جریان بازی ، نساجی موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند، در دقیقه 20 ، ارسال بدون نقص و دقیق فرشاد فرجی از جناح راست به محوطه 6 قدم پرسپولیس رسید و نظری با یک پرش بلند و ضربه سر دقیق تبدیل به گل کرد. مهم‌ترین و جنجالی ترین صحنه‌ی بازی اما در دقیقه 31 ثبت شد. درست بعد از توپی که علیپور از کنار دروازه به بیرون زد. پاس در عرض سعید کریمی و شوت سروش رفیعی بعد از برخورد به دست گولسیانی دفع شد و بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور با آنها موافق نبود. با نزدیک شدن به دقایق پایانی ، سرخ ها  فشار خود را بر روی دروازه حریف بیشتر کردند و از سمت راست و چپ به دروازه حریف مازندرانی خود یورش بردند . بی دقتی در اتمام ضربات نهایی باعث شد که نیمه اول با تک گل نظری به پایان برسد .

 

ستاره سروش درخشید!

با شروع نیمه دوم برانکو دست به تغییراتی در ترکیب خود زد و با آوردن ترابی و سپس بودیمیر خط حمله ی سرخ ها را تقویت کرد . پرسپولیسی ها در نیمه دوم کاملا توپ و میدان را در اختیار داشتند و بازیکنان نساجی را تحت فشار قرار دادند. سرانجام حملات پرسپولیس جواب داد و گل تساوی را به ثمر رساندند، دقیقه 62 پاس در عمق مهدی ترابی در گوشه محوطه جریمه به علی علیپور رسید که پاس در عرض این بازیکن در موقعیتی دروازه خالی به سروش رفیعی رسید که توانست به راحتی دروازه امین رضایی را باز کند. پس از گل پرسپولیس بازی متعادل شد و از فشار حملات این تیم کم شد. مهمترین صحنه نیمه دوم در دقیقه 77 رخ داد .

مهدی ترابی پس از عبور از چند بازیکن نساجی ، با امین رضایی تک به تک شد و با تعلل و برخورد با رضایی موقعیت بسیار خوبی را از دست داد تا در نهایت بازی با تساوی تک گله به پایان برسد

 

سخن پایانی / هفته به هفته بهتر!

پرسپولیس به لحاظ عملکرد هجومی و موقعیت‌سازی در دیدار روز گذشته، بهتر از همیشه ظاهر شد و یک بازی تماما هجومی و جذاب از شاگردان برانکو شاهد بودیم ، همان مشکل همیشگی اما باز هم ، بلای جان آنها در این دیدار هم شده بود تا فرصت‌سوزی‌های مهاجمان موجب آن شود که نساجی ضربه محکم خود را با گشودن دروازه آنها بر پیکر سرخ‌ها وارد کند . در اغلب دقایق ، مردان برانکو سراسیمه به دنبال به ثمر رساندن گل تساوی بخش باشند . همین مسئله باعث شد که انرژی روحی و بدنی آنها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و پسران برانکو خسته به نظر بیایند . آن ها روز سه شنبه یک بازی سخت با پاختاکور داشتند و در فاصله 72 ساعت پس از آن یک بازی مهم در زمین چمن مصنوعی! آن هم در یک شرایط کاملا غیر آرمانی ؛ برانکو و مردانش بسیار خوش‌شانس بودند که توانستند از جهنم وطنی، با 1 امتیاز خارج شوند، چرا که این اتفاق باعث شد تا آنها در صورت کسب هر نتیجه‌ای از سوی سپاهان، بازهم در صدر باقی بمانند، در مجموع پیشرفت فنی در تیم برانکو کاملا مشهود است و این تیم بازی به بازی کیفیت فنی بهتری پیدا می کند .

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mpnx5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کولاک؛آخرین اپیزود سفر مشقت بار سرخ ها!