تاریخ انتشار: 1396/06/16 20:13
برنامه و ابزار در دسترس می‌باشد؛
کد خبر: 184429

مس و این همه نکته برای خوشبختی/ مس چگونه به صدر رسید!

مس کرمان در این چهار بازی گذشته خود در لیگ یک نکته چشم‌گیر کم نداشته است. نکات مثبتی که می‌شود ساعت‌ها از آن‌ها گفت و نمره قبولی را برایشان در کارنامه ثبت کرد.
مس و این همه نکته برای خوشبختی/ مس چگونه به صدر رسید!

این نکات به صورت دامنه‌دار برای مس در این بازی‌ها تکرار شده است و همه امیدوار به تداوم آن‌ها در بازی‌های بعدی مس نیز هستند.

تیزهوشی برای گلزنی

یکی از معضلات همیشگی مس حتی در زمانی که در لیگ برتر بازی می کرد، عدم استفاده‌ی درست از موقعیت‌های گلش بود که سبب می‌شد در بسیاری از بازی‌هایی که اتفاقا مس نسبت به حریفش برتری داشت، نتواند کار خود را در این بازی‌ها با استفاده از موقعیت‌های گلش در بیاورد.

اما در چهار بازی گذشته مس بیشترین بهره را از موقعیت‌های گل خود برده است... شاید مس خیلی و بی‌مهابا در بازی‌هایش روی دروازه‌ی حریف هجوم نمی‌برد تا از کارهای دفاعی‌اش غافل نماند اما این تیم بهترین وبیشترین ثمره را از حملات خود می‌گیرد.

مثلا در بازی با راه‌آهن و گل‌گهر که مس سه گل را وارد دروازه‌ی حریفانش کرد، شاید مجموع حملاتش در این دو بازی که 6 گل در پس داشت، به ده حمله جدی نرسید اما مهم این بود که مس با تمرکز و دقت بالا از این موقعیت‌ها حداکثر استفاده را کرده است.

این یعنی بازیکنان مس یک سبکی فوق‌العاده و تمرکزی بالا و البته آمادگی بدنی مناسبی دارند که حالا بعد از 4 هفته از بازی‌ها با 9 گلزده بهترین خط حمله‌ی لیگ یک را هم در اختیار دارند.

چک اول در گوش حریفان

گلزنی‌های مس البته طی زمان‌بندی کاملا هماهنگی نیز اتفاق افتاده است...در تمامی چهار بازی قبلی مس تا قبل از رسیدن به دقیقه‌ی 20 بازی، چک اول را در گوش حریفانش خوابنده است... به غیر از بازی با خونه به خونه در سه دیدار دیگر، به خوبی بعد از گلش بازی را کنترل می‌کند، منتظرجلو کشیدن حریفش می‌شود تا ضربات بعدی را هم به نقاط حساسش وارد نماید...

تایمینگ احمد نخعی برای تیمش به خوبی در این بازی‌ها جواب داده است و حتی ضد نقشه‌ی وینگو نیز در بازی با گل‌گهر نتوانست این تایمینگ را خراب کند.

بگوویچ که با آنالیز بازی‌های مس متوجه شده بود این تیم در 20 دقیقه‌ی اول بازی را هجومی آغاز می‌کند و برای زدن گل اول مسابقه تلاش می‌نماید، با وجود انجام بازی در کرمان، با شروع بازی دستور حمله به بازیکنان گل‌گهر داد تا با غافلگیری بازیکنان مس، با حملاتش سبب شود که بازی وبرنامه‌ریزی این تیم تحت تاثیر قرار بگیرد.

اتفاقا با شروع مسابقه، نمایش گل‌گهر در زمین مس بهتر بود و مالکیت بیشتر این تیم کاملا محسوس اما کادر فنی تیم مس آنقدر خوب تایمینگ برنامه‌های فنی خود را با تیم تمرین کرده‌اند که مس بازهم تا قبل از دقیقه‌ی 20 به گل می‌رسد...و بعد از آن با تجربه از بازی خونه به خونه خیلی خوب روی زمین باهنر این بار در کنترل بازی نیز موفق عمل می‌کند...

تعویض‌های کارگشا و دست باز نخعی

شاید در روزهایی که مس در نقل و انتقالات قراردادهای بازیکنانش را امضا می‌کرد، خیلی‌ها به تیم کرمانی خرده می‌گرفتند و بابت عدم جذب بازیکنان سرشناس این تیم را تحت فشار قرار می‌دادند...

اما چه مدیریت باشگاه و چه کادر فنی تاکید داشتند که بازیکنانی با کیفیت بالا را جذب کرده‌اند که مطابق برنامه‌های فنی در زمین مسابقه خود را اثبات می‌کنند... حالا با درآمدن ترکیب تیم مس مشخص می‌شود که برنامه‌های مربوط به نقل و انتقالات که اتفاقا در این فصل کمترین نقش واسطه‌ها را در خود داشته است به خوبی برای مس جواب داده است...

این تیم تقریبا در تمامی خطوطش بازیکنان آماده دارد که در همگی این خطوط یک آلترناتیو مطمئن همروی نیمکت وجود دارد تا هم دست احمد نخعی باز باشد و هم تعویض‌های او با بازیکنان مطمئن نشسته روی نیمکت بار مثبت تیم را افزایش دهد.

مس در خط دفاع وسط چهار بازیکن آماده دارد و جدا از زوج حیات‌منش و سلیمان‌زاده، میلاد باقری آماده و عسگری با انگیزه را دارد. در دفاع راست پورشیخعلی فوق‌العده کار کرده است و نعمت بخشی‌زاده نیز آماده است تا خود را اثبات کند و در دفاع چپ نیز کاپیتان سالاری مایه آرامش تیم است و محمد خلیلی نیز آنقدر خوب بوده که نخعی به نوعی به جای پست تخصصی‌اش در دفاع راست او را یک خط جلو‌تر در هافبک چپ استفاده کند.

زوج دوعلیزاده‌ی مس کاملا در تیم این فصل جواب داده است وبا رسیدن حسین تهامی از هفته‌های آتی، نخعی در این قسمت از زمین نیز دردسر شیرینی برای هافبک‌های میانی خود خواهد داشت. فراموش نکنیم که رضا ستاری را هم در این قسمت زمین داریم که قطعا در هفته‌های آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در سمت راست خط تهاجمی تیکدری در نقش یکی از ستارگان این فصل بوده است و علیرضا قاسمی نیز اماده است تا در این سمت بدرخشد. در پشت تک مهاجم مس نیز میلاد محمدی، محبوب‌مجاز و امین کاظمیان همه نفراتی هستند که مس در ترکیب خود می‌تواند قرار دهد ودر سمت چپ نیز کیانوش میرزایی و همین خلیلی بازیکنانی با قابلیت بسیار بالا می‌باشند.

در نوک حمله نیز علاوه بر غلامرضاپور و اکبرخواه، یاسر فیضی جضور دارد که مس را کاملا در این قسمت بی‌نیاز نگه می‌دارد... تازه در کنار همه‌ی ان‌ها بازیکنان سهمیه امید هم قابلیت بازی در ترکیب مس را دارند... از علیرضا آرتا گرفته تا طاهری، رفیعی، صالحی‌منش و...

همه این نکات و خیلی نکات دیگر سبب می‌شود که به مس این فصل بسیار امیدوار باشیم و استفاده مداوم از همه‌ی این نکات سبب می‌شود که مس در لیگ امسال از همین ابتدا آقایی کند.

نویسنده: سعید قرائی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2agpmg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بهترین شروع مس کرمان در تمامی ادوار لیگ یک؛ کرمانی‌ها امیدوارتر از همیشه به صعود!
با یک مربی بومی به دست آمد؛

پیش بازی راه آهن-مس کرمان؛ جنگ ریل و آهن در اکباتان!
عیار مس در گرو بازی با لوکوموتیورانان؛