تاریخ انتشار: 1397/02/19 17:19
کد خبر: 148608

پیراهن تیم ملی برزیل به سلطانی‌فر اهدا شد

سفیر برزیل، گروه دوستی ایران و برزیل و عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با وزیر ورزش دیدار و گفت‌وگو کردند.
پیراهن تیم ملی برزیل به سلطانی‌فر اهدا شد

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش، گروه پارلمانی دوستی ایران و برزیل با حضور در وزارت ورزش و جوانان با مسعود سلطانی‌فر دیدار و گفتگو کردند.

سلطانی‌فر در این دیدار با ابراز خوشنودی از حضور هیات برزیلی در ایران اظهار داشت: حدود 120 سال است که دو کشور ایران و برزیل باهم ارتباط و دوستی عمیقی دارند. خیلی خوشحالم که این رابطه بین دو کشور ایجاد شده و حضور این هیات در ایران باعث خواهد شد تحکیم بیشتری بین ایران و برزیل به وجود آید. روابط پارلمانی در ایجاد دوستی کشورها بسیار تاثیرگذار است و پیوند عمیقی را ایجاد خواهد کرد. 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هیات برزیلی در قلب تپنده ورزش ایران حضور پیدا کرده‌اند افزود: ورزش برزیل در بسیاری از رشته‌ها در جهان سرآمد است بخصوص در فوتبال که همین امر باعث شده مردم ایران علاقه زیادی به این کشور داشته باشند. عمیقا اعتقاد داریم بیشتر شدن این روابط می‌تواند به تحکیم دو کشور کمک کند. ما نیز در ایران در برخی از رشته‌ها مانند فوتسال و والیبال همچون برزیل به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کرده‌ایم و این آمادگی را داریم که اردوهای مشترک درخصوص این رشته‌ها برگزار کنیم و بازی‌های دوستانه‌ای برپا شود.برگزاری دوره‌های مربیگری و تدریس نیز می‌تواند به صورت متقابل بین دو کشور برگزار شود. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ذهنیت مردم ایران به کشور برزیل بسیار خوب و مثبت است و این موضوع را سفیر برزیل و هیات همراه در سفری که به آبادان داشتند کامل حس کردند. مردم آبادان عشق و علاقه زیادی به برزیل دارند و به خاطر عشقی که به فوتبال دارند و رنگ پیراهن صنعت نفت آبادان را برزیل کوچک در ایران می‌دانند. 

سلطانی‌فر همچنین با اشاره به خارج  شدن آمریکا از برجام اظهار داشت: حدود سه سال پیش که معاهده برجام بین ایران و جامعه بین‌الملل امضا شد تعاملات کشور ما در بسیاری از حوزه‌ها از جمله ورزش گسترش یافت. امروز که آمریکا با عهدشکنی از برجام خارج شد ما روابط خود را با دیگر کشورها ادامه خواهیم داد. با امضای برجام خیلی از کشورهای دنیا ابراز خوشحالی کردند و در هر صورت فکر می‌کنیم باید در برجام باقی بمانیم چون دیگر اعضای برجام نیز بر پابرجا ماندن این معاهده تاکید دارند. از زمانی که معاهده برجام امضا شد آرامش در جامعه جهانی ایجاد شده و ما نیز می‌خواهیم به روابط خوبمان با دیگر کشورها ادامه دهیم. ما در چارچوب منافع ملی کشور باید تعامل خود را با جامعه بین‌الملل حفظ کنیم و تا جایی که منافع ما در خطر نباشد به همه تعهدات خود پایبند هستیم به شرط اینکه طرف مقابل نیز به تعهدات خود عمل کند. 

وی ادامه داد: به هیات عالی رتبه کشور برزیل که به کشورمان سفر کرده‌اند خوشامد می‌گویم و امیدوارم این نوع روابط به تحکیم دو کشور کمک کند. خیلی خوشحالم که دکتر عزیزی رییس پارلمان دوستی ایران و برزیل هستند و به آینده این گروه امیدوار هستم. دکتر عزیزی جزو مدیران خوب کشور ما است که همواره حامی ورزش بوده‌ است. همه صحبت‌هایی که دوستان درخصوص احداث آکادمی فوتبال در آبادان کرده‌اند ما نیز با آن موافق هستیم و مورد پذیرش و استقبال ما نیز هست. همانطور که در برزیل میلیون‌ها نفر عاشق فوتبال هستند در ایران نیز میلیون‌ها نفر به فوتبال عشق می‌ورزند. 

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان این است که از همه ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش استفاده کند. دکتر روحانی و دولت اعتقاد دارند ورزش ارزان‌ترین راه برای پر کردن اوقات فراغت مردم است. دعوت می‌کنیم از وزیر ورزش برزیل که در اولین فرصت به کشورمان سفر کند که بحث‌های جدی‌تری داشته باشیم و از دستاوردهای ما بازدید داشته باشند.

***

رودریگو دی آزردوسانتوس، سفیر برزیل در ایران درخصوص نشست با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: تشکر می‌کنم از دکتر سلطانی‌فر که ما را پذیرفت. باعث افتخار است که در خدمت جامعه ورزش ایران هستم و به این اعتقاد داریم که ورزش ابزار خوبی است که تعامل بین کشورها ایجاد شود. در این مدت که که اینجا بودم با بعضی فدراسیون‌ها از جمله فوتبال صحبت‌هایی داشتیم و در سفر به آبادان لطف مردم ایران را به برزیل دیدیم. در آنجا بود که معنی آبادان برزیلته را حس کردم.

وی در ادامه با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام و صحبت‌های شب گذشته ترامپ خاطرنشان ساخت: دولت برزیل حمایت کامل از برجام دارد و از رابطه با ایران بسیار خوشحال خواهد شد همانطور که قبلا نیز با کشور ایران رابطه داشته‌ایم. در هیاتی که سال 2010 به ایران آمده بودند من نیز در آن هیات بودم و از همان موقع کشور من دوست داشت که این مسئله به صورت مسالمت‌آمیز حل شود. برجام برای همه جهان خوب است و انتظار داریم که همه کشورها به آن پایبند باشند. ایران می‌تواند روی دولت برزیل حساب کند و ما می‌خواهیم که روابطمان را به ایران گسترش دهیم.

**

رییس پارلمان دوستی برزیل و ایران در این جلسه اظهار داشت: تشکر می‌کنم از دکتر سلطانی‌فر که ما را به حضور پذیرفت. باعث افتخار من است که بگویم رشته تحصیلی من ورزش بوده و زندگی من با ورزش عجین شده است. در این چند روزی که در ایران حضور داشتم مهمان‌نوازی مردم شما را دیدم. از آقای عزیزی و سفیر برزیل تشکر می‌کنیم که موجبات این دیدار را فراهم کردند و با کمک همه دوستان روابط خوبی بین ایران و برزیل ایجاد شده است.   

وی در ادامه افزود: بسیار خوشحالم که دو رشته فوتسال و والیبال کشور ایران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و در سطح بالای جهان قرار گرفته است. مطمئن هستم که با حضور ما در ایران و همچنین سفر هیات ایرانی به برزیل تعاملات بیشتری میان دو کشور در بحث ورزش ایجاد خواهد شد.دو کشور ایران و برزیل می‌توانند در بسیاری از حوزه‌های ورزشی باهمدگیر تعامل و همکاری داشته باشند. یکی از اقدامات ما در ایران این است که در آبادان آکادمی فوتبال را احداث کنیم. 

وی همچنین درخصوص خارج شدن آمریکا از برجام خاطرنشان کرد: فقط یک کشور از برجام خارج شده و بقیه کشورها می‌توانند روابط را نزدیک‌تر کنند. مردم ایران بسیار دوست داشتنی هستند و برعکس چیزی که آمریکا می‌خواهد نشان دهد شرایط زندگی در ایران خوب است. ما با ایرانی در تعامل هستیم که تاریخ هفت هزار ساله دارد و برزیل می‌تواند از فرهنگ کهن و غنی ایران استفاده ببرد.

فیلیپ مایا، نماینده کنگره برزیل به عنوان یکی از اعضای هیات برزیلی در این جلسه اظهار داشت: دیدار با وزیر ورزش و جوانان ایران برای کشور ما بسیار مهم و حائز اهمیت است چون در جامعه‌ای که ورزش باشد روابط خوبی نیز ایجاد خواهد شد. دو کشور حدود 120 سال است که با هم روابط مستحکمی را ایجاد کرده‌اند

وی افزود: ایران جزو اولین کشورهایی بود که در برزیل سفارت خود را دایر کرد. در سفر قبلی به ایران تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که برزیل در آبادان و چند شهر دیگر مدرسه‌های فوتبال را دایر کند و این موضوع می‌تواند کمک کند که استعدادهای فوتبالی را در ایران شناسایی کنیم و در تعلیم مربیان فوتبال
نقش داشته باشیم.

مایا خاطرنشان کرد: از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها تشکر و این را اعلام می‌کنم که در جام جهانی روسیه در روزهایی که برزیل بازی نداشته باشد ما طرفدار ایران خواهیم بود. در جام جهانی قبلی نیز که در برزیل برگزار شد در بازی ایران مقابل آرژانتین همه برزیلی‌هایی که در استادیوم بودند ایران را تشویق کردند.

در این دیدار پیراهن تیم ملی برزیل به وزیر ورزش اهدا شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3edbyy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره اتلتیکو به طرز شگفت انگیزی از بند مصدومیت خلاص شد!