تاریخ انتشار: 1395/11/30 11:09
کد خبر: 228378

شکستن طلسم 43 ساله توسط پرسپولیس!

پرسپولیس با پیروزی مقابل سپاهان، طلسمی ۴۳ ساله را در تاریخ رویارویی های دو تیم شکست.
شکستن طلسم 43 ساله توسط پرسپولیس!

پرسپولیس با پیروزی مقابل سپاهان، طلسمی ۴۳ ساله را در تاریخ رویارویی های دو تیم شکست. سرخپوشان پایتخت در حالی با پیروزی دو بر یک برابر زردپوشان اصفهانی موفق شدند، حریف خود را در دو بازی رفت و برگشت شکست دهند که سال ها بود که موفق به کسب دو پیروزی در یک فصل برابر این تیم نشده بودند!
در دومین دوره جام تخت جمشید که از اسفند سال 52 آغاز و در آذر ماه سال ۵۳ با قهرمانی تاج سابق و نایب قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید، سرخ ها آلن راجرز را به عنوان سرمربی روی نیمکت داشتند، در اصفهان با تک گل علی پروین و در سوم آبان ماه 53 در تهران با نتیجه سه بر صفر سپاهان شکست دادند که در آن مسابقه، زنده یاد صفر ایرانپاک و محمد دستجردی، دو بار برای پرسپولیس گلزنی کردند و حالا پرسپولیسی ها در تاریخ 28 بهمن 95 پس از 42 سال و سه ماه و 25 روز موفق شد، برای دومین بار در یک فصل سپاهان را شکست دهد.

آمار اشتباره برانکو
البته برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس با تبریک این برد به هواداران پرسپولیس آماری داده بود که اشتباه است: «شما خودتان می‌دانید که ما بعد از حدود ۳۰ سال توانستیم رفت و برگشت سپاهان را شکست دهیم اما آن چیزی که به من بیشتر از همه شادی و خوشحالی به من تزریق می‌کند این است که هواداران از ما خیلی خوب حمایت کردند و من به آنها افتخار می‌کنم.»

 

دبل های سپاهان در لیگ برتر
در تاریخ لیگ برتر اما سپاهان دو بار موفق به دبل پرسپولیس شده است. آن ها در لیگ پنجم دیداری حساس در آزادی پرسپولیس را با مربیگری پروین سه بر دو از پیش رو برداشتند و در هفته پایانی لیگ در خانه با دو گل سرخ های تهران را مغلوب کرد تا شاگردان آری هان فصل را با رده نهمی به پایان برسانند!
در لیگ چهاردهم هم پرسپولیس در بازی رفت با مربیگری حمید درخشان یک بر صفر بازی را در ورزشگاه فولادشهر به سپاهان واگذار کرد و در بازی برگشت هم تیم حسین فرکی در تهران دو بر یک تیم برانکو را شکست داد.
 
دبل طارمی
علاوه بر پرسپولیس، مهدی طارمی نیز این فصل مقابل تیم سپاهان در گلزنی دبل کرد؛ دو گل در اصفهان و یک گل در تهران. پیش از او، علی انصاریان نیز در دومین دوره لیگ برتر با به ثمر رساندن دو گل در مقابل سپاهان، موفق به دبل شده بود.

 

پرسپولیس 22 سال نباخت
البته تقابل های پرسپولیس و سپاهان آمارهای جالب دیگری هم دارد. از اولین دیدار دو تیم که 22 بهمن 1350 برگزار شده تا پانزدهمین بازی که در سال 1372 برگزار شد، پرسپولیس در 15 بازی پیاپی یا سپاهان را برد و یا با این تیم مساوی کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که دو تیم از سال 56 تا 68 به مدت 12 سال با هم بازی نکردند.

 

پرسپولیس رکوردار پیروزی
رکورد پنج پیروزی پیاپی از بازی اول تا پنجم طی سال های 50 تا 54 رکوردی است که دست پرسپولیسی هاست و سپاهانی ها تاکنون از سه پیروزی پیاپی، بیشتر عبور نکرده اند.


سپاهان جلوتر در بردهای پی در پی
در تقابل های دو تیم سپاهان سه بار یعنی در سال های 84 و 85، سه پیروزی پیاپی، سال 86 دو پیروزی پیاپی و سال 92 دو پیروزی پیاپی به دست آورده اند و در این میان پرسپولیس تنها در سال 87 دو پیروزی پیاپی مقابل سپاهان به دست آورده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b6wa8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اتفاق عجیب و قابل پیش بینی در مورد طارمی
طارمی مدعی شده!