تاریخ انتشار: 1395/10/09 19:39
کد خبر: 239455

کاهش چشمگیر تماشاگران در سری آ ایتالیا

آمار تعداد تماشاگران در نیم فصل اول رقابت های فوتبال سری آ ایتالیا نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
کاهش چشمگیر تماشاگران در سری آ ایتالیا

 ارقام منتشر شده برای تعداد تماشاگرانی که نیم فصل اول رقابت های فصل جاری سری آ ایتالیا را تماشا کرده اند، نشان می دهد که تعداد تماشاگران فوتبال در این کشور بار دیگر دچار افت شده است.

بنا بر آمار منتشر شده از سوی Messaggero، میانگین حضور تماشاگران در نیم فصل اول سری آ ایتالیا برای فصل جاری معادل ۲۱۸۳۳ نفر بوده است که این رقم کاهش ۱/۷ درصدی تماشاگران نسبت به سال گذشته را نشان می دهد؛ این تعداد تماشاگر کمترین میزان استقبال هواداران از مسابقات فوتبال ایتالیا طی پنج فصل گذشته بوده و حتی برخی از پرهوادارترین تیمها نیز با کاهش استقبال از سوی تماشاگران روبرو شده اند.

در رقابت های این فصل رکورد جدیدی برای کمترین حضور تماشاگر در یک مسابقه برای تیم کروتونه ثبت شد؛ در دیدار این تیم برابر پالرمو، تنها ۵۱۰ نفر برای تماشای بازی به ورزشگاه رفتند. این مسابقه در پسکارا انجام شد تا تیم کروتونه اقدامات لازم جهت ارتقاء استانداردهای مورد نیاز برای شرکت در رقابت های سری آ را انجام دهد. در دو مسابقه دیگر کروتونه که در پسکارا انجام شد، به ترتیب ۸۲۱ و ۵۲۲ نفر برای تماشای بازی به ورزشگاه رفته بودند.  

اما رکورد بیشترین تعداد تماشاچی برای رقابت های این فصل به دربی میلان مربوط می شود که ۷۷۸۸۲ نفر برای تماشای دیدار دو تیم میلانی به ورزشگاه سن سیرو رفتند. پس از این دیدار، بازی تیم های اینتر و یوونتوس (۷۶۴۸۴ نفر) و میلان و یوونتوس (۷۵۸۲۹ نفر) در رده های بعدی پرتماشاگرترین دیدارهای نیم فصل اول سری آ قرار دارند. اما به غیر از بازی هایی که در شهر میلان برگزار شد، رکورد بیشترین تعداد حضور تماشاگر به دیدار ناپولی و ساسولو در استادیوم سن پائولو در ماه دسامبر مربوط می شود که تعداد ۴۹۴۹۰ نفر برای تماشای این دیدار به ورزشگاه رفتند.

البته بر خلاف روند کلی کاهش تماشاگران در فوتبال ایتالیا، تعداد تماشاگران تیم های فوتبال یوونتوس و میلان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. میانگین تماشاگران تیم ناپولی با کاهش ۲۲/۳ درصدی روبرو شد که دلیل عمده آن فروش گونزالو هیگواین به یوونتوس بوده است؛ این در حالیست که هواداران جالوروسی (آ اس رم) هم در این فصل به میزان ۱۷/۸ درصد افت کرده اند.

در این فصل با توجه به حضور مونتلا روی نیمکت مربیگری میلان و پیشرفت خیره کننده روسونری، میانگین تعداد تماشاگران این تیم به ۴۳۵۹۵ نفر رسیده که حاکی از افزایش ۱۲/۸ درصدی هواداران این تیم نسبت به فصل گذشته می باشد. علاوه بر میلان، تعداد تماشاگران بازی های یوونتوس در استادیوم اختصاصی این تیم به میزان ۳/۸ درصد افزایش داشت؛ البته در اکثر بازی های یوونتوس جایگاه های مخصوص هواداران میزبان یعنی یوونتوس تکمیل شده بود، اما تعداد تماشاگران تیم های میهمان در استادیوم اختصاصی یوونتوس دچار نوسان بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dnwnw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آلگری از یوونتوس می رود؟!

لاتزیو در برابر اینتر زانو زد
درخشش ایکاردی اینترمیلان را پیروز میدان کرد