تاریخ انتشار: 1402/03/22 12:00
کد خبر: 4567

آلرژی به اسپرم چیست؟

دلیل حساسیت مردان به مایع منی مشخص شد.
آلرژی به اسپرم چیست؟

آلرژی به اسپرم (Sperm allergy) یا حساسیت به مایع منی (Semen allergy) یک واکنش آلرژیک نادر به پروتئین‌های موجود در اسپرم و مایع منی مردان است. نشانه‌های حساسیت زنان به اسپرم یا منی ممکن است اولین باری که یک زن رابطه جنسی برقرار می‌کند بروز کنند. البته بعضی از خانم‌ها به محض برقراری رابطه جنسی با یک شریک جنسی جدید، این علائم را تجربه می‌کنند. بنابراین مسئله قابل پیش‌بینی نیست.

جالب است بدانید که برخی از مردان نیز دچار حساسیت به اسپرم می‌شوند و علائم آلرژی مانند قرمزی، تورم، خارش و بثورات پوستی را در ناحیه پوست بالای اندام تناسلی خود نشان می‌دهند.

متاسفانه گاهی خانم‌ها آلرژی به منی مرد را به‌عنوان واژینیت (التهاب واژن)، عفونت قارچی یا یک بیماری مقاربتی (STD) مانند تبخال تناسلی محسوب می‌کنند. درحالی‌که مراجعه به موقع به پزشک و درمان صحیح با راهکارهایی مانند استفاده از کاندوم می‌تواند به‌ راحتی مشکل را حل کند. اگر آلرژی به اسپرم وجود داشته باشد، زن نباید هیچ علامتی در هنگام استفاده از کاندوم داشته باشد.

در ادامه این مطلب می‌توانید پاسخ سوالاتی مانند علائم و عوارض آلرژی به اسپرم چیست؟ و درمان حساسیت به اسپرم چیست؟ را دریافت کنید.

علائم و نشانه‌های حساسیت به اسپرم

برخی از علائم شایع آن شامل موارد زیر است:

  • قرمزی
  • تورم
  • درد
  • خارش و احساس سوزش
  • بثورات ریز پوستی

این علائم معمولاً حدود ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پس از تماس با مایع منی بروز می‌کنند و ممکن است حتی محدود به ناحیه واژن نباشند و در هر ناحیه‌ای که ممکن است با مایع منی تماس پیدا کند مانند آلت تناسلی، قفسه سینه، مقعد و دهان نیز ایجاد شوند.

اگرچه در اغلب زنان علائم موضعی هستند اما در برخی از خانم‌ها این علائم می‌توانند کل بدن آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهند و دچار کهیر، تورم زبان یا گلو، افزایش ضربان قلب، مشکل تنفسی یا شوک آنافیلاکسی (به‌عنوان یک واکنش آلرژیک تهدیدکننده زندگی) شوند. علائم آنافیلاکسی معمولاً در عرض چند دقیقه ظاهر می‌شوند و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

مردانی که به مایع منی خود حساسیت دارند، ممکن است بلافاصله پس از انزال دچار خستگی شدید، احساس گرمای شدید و حالتی شبیه آنفولانزا شوند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vjaj4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 چه مشکلات جنسی نیاز به مشاوره دارد؟