تاریخ انتشار: 1395/09/28 20:08
کد خبر: 242091

برتری نزدیک ذوب آهن مقابل گسترش فولاد در آمار و ارقام/ یاران کمالوند انتقام می‌گیرند؟

گسترش فولاد برخلاف شکست‌ناپذیری خود در لیگ برتر مقابل ذوب آهن، در جام حذفی آمار خوبی برابر این تیم نداشته است.
برتری نزدیک ذوب آهن مقابل گسترش فولاد در آمار و ارقام/ یاران کمالوند انتقام می‌گیرند؟

آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور را تیم‌های گسترش فولاد تبریز و ذوب آهن اصفهان  روز چهارشنبه - اول دی ماه - به میزبانی نماینده تبریز برگزار می‌کنند. این دو تیم درحالی در این مرحله از مسابقات رو در روی هم قرار می‌گیرند که در هفته‌های اخیر روند موفقیت‌آمیزی را در لیگ برتر پشت سر گذاشته‌اند و می‌توان گفت در بهترین شرایط به مصاف هم می‌روند، بخصوص ذوب آهن که پس از 5 پیروزی پیاپی به این دیدار رسیده است.

به بهانه دیدار پیش روی گسترش فولاد و ذوب آهن در جام حذفی نگاهی به تقابل‌های پیشین دو تیم در این رقابت‌ها انداخته‌ایم که حکایت از برتری تیم اصفهانی دارد؛ بدین ترتیب که دو تیم پیش از این سه بار در مراحل مختلف جام حذفی رو در روی هم قرار گرفته‌اند و طی این دیدارها گسترش فولاد تنها یک بار موفق به حذف ذوب آهن شده و در دو دیدار دیگر با شکست برابر این تیم اصفهانی از دور مسابقات کنار رفته است.

* فصل 90-1388/مرحله نیمه نهایی: گسترش فولاد 2 - 0 ذوب آهن

نخستین پیکار گسترش فولاد و ذوب آهن در جام حذفی در فصل 89-1388 این رقابت‌ها در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز برگزار شد؛ آبی پوشان تبریز که با هدایت فرهاد کاظمی به عنوان تیم دسته یکی تا مرحله نیمه نهایی بالا آمده بودند، در این دیدار با دو گل از سد ذوب آهن گذشته و با ادامه شگفتی‌سازی خود به دیدار نهایی صعود کردند. 

* فصل 91-1390/مرحله یک شانزدهم نهایی: ذوب آهن 2 - 1 گسترش فولاد

نمایندگان تبریز و اصفهان در مرحله یک شانزدهم نهایی فصل 91-1390 جام حذفی برای دومین بار به یکدیگر رسیدند که این بار قرعه میزبانی به تیم سبزپوش دیار نقش جهان افتاد و آنها با این امتیاز در برابر تیم دسته اولی گسترش فولاد 2 بر یک پیروز شده و جواز حضور در جمع 16 تیم نهایی مسابقات را کسب کردند.

* فصل 95-1394/مرحله یک هشتم نهایی: گسترش فولاد 0 - 1 ذوب آهن

در آخرین رویارویی دو تیم در جام حذفی نیز که در مرحله یک هشتم نهایی فصل گذشته مسابقات در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد برگزار شد، ذوب آهن با هدایت یحیی گل‌محمدی و به لطف تک گل مهدی رجب‌زاده موفق به حذف گسترش فولادِ کمالوند شد که این برتری در نهایت به قهرمانی تیم سبزپوش اصفهانی ختم گردید.

با این اوصاف، چهارمین تقابل گسترش فولاد و ذوب آهن این بار در مرحله یک چهارم نهایی به میزبانی نماینده تبریز برگزار خواهد شد و بایستی منتظر ماند و دید که آیا یاران کمالوند می‌توانند انتقام فصل گذشته را از مدافع عنوان قهرمانی بگیرند یا خیر؟

البته باید به این نکته اشاره کرد که ذوب آهن برخلاف آمار خوبش در جام حذفی، در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال موفق به شکست گسترش فولاد نشده و جالب‌تر اینکه در تمامی دیدارهای لیگ برتری‌اش برابر این تیم در تبریز با شکست به خانه برگشته است.

خاطرنشان می‌شود آخرین رویارویی گسترش فولاد و ذوب آهن در چارچوب هفته چهارم فصل جاری لیگ برتر در اصفهان برگزار شد که دو تیم با گلزنی بازیکنان خارجی خود در پایان به تساوی یک بر یک رسیده و امتیازات را تقسیم کردند؛ در این دیدار گسترش فولاد با گل لوسیانو پریرا نیمه نخست را برنده به رختکن رفت اما در نیمه دوم جری بنگستون گل تساوی را برای میزبان به ثمر رساند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vokjz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تغییر زمان دیدار گسترش و ذوب‌آهن در جام‌حذفی