تاریخ انتشار: 1395/10/03 16:44
کد خبر: 241043

به بهانه دیدار نفت تهران مقابل تراکتورسازی/ همه تقابل‌های «ژنرال» و «شهریار»

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران تا کنون موفق به کسب پیروزی مقابل تیم‌های تحت هدایت پر افتخارترین مربی لیگ برتر نشده است.
به بهانه دیدار نفت تهران مقابل تراکتورسازی/ همه تقابل‌های «ژنرال» و «شهریار»

دیدار دو تیم فوتبال نفت تهران و تراکتورسازی در هفته پانزدهم لیگ برتر، از طرفی به دلیل جایگاه دومی تراکتورسازی و چهارمی نفت در جدول رده‌بندی لیگ برتر و از طرفی به دلیل حضور دو تن از پر افتخارترین مربیان فوتبال ایران (امیر قلعه‌نویی با 5 قهرمانی در لیگ برتر و 2 قهرمانی در جام حذفی و علی دایی با یک قهرمانی در لیگ برتر و 2 قهرمانی در جام حذفی) از حساسیت بالایی برخوردار است.

این دو سرمربی شاید به نوعی نماد سرمربیان موفق نسل سوم سرخابی‌ها باشند. به این بهانه نگاهی آماری به دیدارهای گذشته این دو مربی در تیم‌های مختلف خواهیم داشت:

قلعه‌نویی 5 - دایی صفر

امیر قلعه‌نویی و علی دایی تا کنون 11 بار در تیم‌های مختلف به عنوان سرمربیان لیگ برتری روبروی هم قرار گرفته‌اند که از این تعداد، 5 برد متعلق به امیر قلعه‌نویی بوده و 6 دیدار به تساوی منجر شده است. علی دایی تا کنون موفق به کسب پیروزی مقابل قلعه‌نویی نشده است و در صورتی که با نفت تهران موفق شود تراکتورسازی را از پیش رو بردارد، اولین پیروزی خودش را بدست خواهد آورد.

2 امتیاز حساسی که «شهریار» از «ژنرال» گرفت!

آخرین رویارویی این 2 سرمربی به هفته 26 لیگ پانزدهم برمی‌گردد که در آن تراکتورسازی با امیر قلعه‌نویی در کورس قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار داشت و بدین منظور نیاز حیاتی به 3 امتیاز دیدارش مقابل صبای قم داشت که در آن زمان هدایتش بر عهده علی دایی بود. اوضاع در آن بازی بر وفق مراد قلعه‌نویی و شاگردانش بود تا اینکه گل دقیقه 89 محمد بائوج‌رضایی، مهاجم جوان صبا همه رشته‌های تراکتورسازی را پنبه کرد و 2 امتیاز حساس را از سرخپوشان تبریزی گرفت.

اولین رویارویی در نبرد نارنجی‌پوشان

اولین دیدار میان این 2 مربی مربوط به زمانی است که قلعه‌نویی در مس کرمان و دایی در سایپا حضور داشت. این دیدار در 10 فروردین 1387 انجام شد که شاگردان قلعه‌نویی موفق شدند 2 بر یک از سد سایپا عبور کنند.

زمانی که دایی 4 تایی شد

سخت‌ترین شکست در تقابل این 2 نفر را دایی متقبل شده است؛ زمانی که او هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت مقابل سپاهان قلعه‌نویی قرار گرفت و با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد.

دربی‌های بدون گل

تقابل قلعه‌نویی و دایی روی نیمکت استقلال و پرسپولیس 2 بار صورت گرفت که دربی‌های رفت و برگشت لیگ سیزدهم بود و هر 2 بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vomnn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



اعلام زمان نشست خبری دایی و قلعه‌نویی