تاریخ انتشار: 1396/01/15 11:46
کد خبر: 219474

نگاهی به داوران هفته بیست‌وششم

بعد از قضاوت نسبتا خوب داوران جوان در هفته گذشته این‌بار هم شاهد استفاده از داوران به نسبت جوان در بازی های حساس هفته بیست‌وششم خواهید بود.
نگاهی به داوران هفته بیست‌وششم

 رقابت‌های لیگ برتر از عصر فردا در حالی وارد هفته بیست‌وششم می‌شود که کمیته داوران و دپارتمان داوری بعد از قضاوت‌های خوب هفته گذشته این‌بار هم در ادامه پوست‌اندازی خود در سال جدید دیدارهای مهم هفته را به داوران نسبتا جوان سپرد. در آستانه این بازی‌ها مرتضی کریمی کمک داور بازنشسته فوتبال ایران نگاهی به داوران و توانایی‌هایشان در قضاوت بازی‌های مهم هفته انداخته است. 


پرسپولیس ـ پیکان؛ داور: سیدمهدی سیدعلی
داوری جوان و به نسبت باتجربه قضاوت یکی از دشوارترین بازی‌های هفته را برعهده گرفته است. پرسپولیس بعد از باخت هفته گذشته به آبادانی‌ها مسلما در بازی فردا به دنبال جبران مافات و اعاده حیثیت خواهد بود. از سوی دیگر پیکان هم باتوجه به شرایطی که دارد امیدوار است در این بازی همچنان روی نوار موفقیت گام بردارد. از همین رو کار سیدعلی بخصوص در محوطه جریمه دو تیم با وجود مهاجمان خطرناک دشوار خواهد بود چون بیشتر صحنه های اصلی بازی در 18 قدم هر دو تیم رخ خواهد داد. 


سیاه جامگان ـ استقلال خوزستان؛ داور: موعود بنیادی‌فر
از جمله داوران بین‌المللی ایران که در بیشتر کلاس‌های آموزشی ای اف سی حضور داشته امسال بیشترین قضاوت‌ها را در لیگ برتر انجام داده، آن هم با کمترین اشتباه ممکن. مصاف تیم مشهدی که اوضاع چندان مساعدی در انتهای جدول ندارد با یکی از نماینده‌های آسیایی ایران و مدافع عنوان قهرمانی مسلما چالش هیجان برانگیزی برای این داور بین‌المللی خواهد بود. 


گسترش فولاد ـ استقلال تهران؛ داور: رضا کرمانشاهی
داور 37 ساله فوتبال ایران بعد از چند فصل حضور در بالاترین سطح باشگاهی یک بار دیگر فرصت قضاوت مصاف دو تیم را در تبریز به دست آورده است. باتوجه به مقبولیتی که کرمانشاهی نزد کمیته داوران پیدا کرده قضاوت این دیدار که به صورت زنده هم به روی آنتن می‌رود قطعا برای این داور از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود چون مورد نقدهای بسیاری قرار خواهد گرفت.


ذوب آهن ـ صنعت نفت؛ داور: حسن اکرمی
داور گلستانی از جمله داورانی است که هرساله کمترین قضاوت‌ها را در بازی‌های مهم لیگ برعهده می‌گیرد آن هم در شرایطی که انتظار می‌رود بین‌المللی بودن اکرمی باعث شود تا این داور بازی‌های مهمتری را قضاوت کند. باتوجه به شرایط جدول و جایگاه هر دو تیم قضاوت این مصاف برای اکرمی می‌تواند موقعیت خوبی را خلق کند تا توانایی‌هایش را نشان دهد.


صبا ـ تراکتورسازی؛ داور: محمدرضا اکبریان
در دو سال اخیر دیدارهای حساس و مهمی را قضاوت کرده که از اهمیت بالایی برای فوتبال ایران برخوردار بوده است. انتخاب او برای قضاوت این مسابقه تصمیمی مهم و سرنوشت‌ساز برای هر دو طرف خواهد بود چون تراکتوری‌ها معمولا خاطرات خوبی از سوت زدن اکبریان ندارند و قمی‌ها نیز به دنبال این هستند که با برتری در این دیدار از سقوط فرار کنند. 


سایپا ـ نفت تهران؛ داور: سیدرضا مهدوی
داور تحصیلکرده کرمانی با کمترین قضاوت در فصل جاری لیگ برتر بیشتر تجارب خود را از قضاوت در رقابت‌های دسته اول به دست آورده است. مهدوی باتوجه به شرایط نیمکت نفت که معمولا نکته بین و زودرنج هستند! و همچنین اشتباهاتی که در بازی رفت دو تیم از سوی داور رخ داد، در این مصاف کار سختی را پیش رو خواهد داشت. 


ماشین سازی ـ پدیده؛ داور: وحید کاظمی
بعد از قضاوت خوب در هفته گذشته دپارتمان داوری مجاب شد تا قضاوت این مسابقه حساس در تبریز را به این داور با آتیه بسپارد. کاظمی با هوش بالای خود معمولا در تمامی صحنه‌ها حضور به موقع دارد و در این مصاف هم می‌تواند به بهترین شکل ممکن اتفاقات داوری را مدیریت کند. بخصوص که نتیجه بازی برای میزبان از اهمیت بالایی برخوردار است. 


فولادخوزستان ـ سپاهان؛ داور: اشکان خورشیدی
این داور جزو داوران بدشانس فوتبال ایران بود که در آخرین لحظه از لیست الیت بخاطر اشتباهات کمک داوران بازماند.  او یکی از 5 داور برتر ایران در دو سال گذشته است که معمولا در مسابقات بزرگ از او استفاده نمی‌شود. امسال هم دپارتمان داوری از خورشیدی در بازی‌های زیادی بهره برده اما نه بازی‌های مهم و حساس.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27myln

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طارمی از برانکو یاد بگیرد