تاریخ انتشار: 1396/06/04 23:35
کد خبر: 186526

شباهت های جالب ایران و کره جنوبی از 2014 تا 2018

نتایج کره جنوبی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه کار آنها را برای صعود سخت کرده است. آنها آخرین بازی خود را مقابل قطر حذف شده 3-2 باختند تا در بدترین شرایط خود در چند دهه اخیر قرار بگیرند.
شباهت های جالب ایران و کره جنوبی از 2014 تا 2018

این تیم در حال حاضر 13 امتیازی است و ازبکستان 12 امتیازی را در تعقیب خود می‌بیند. اما برنامه بازی‌های کره به شکلی بود که هنوز سخت‌‎ترین بازی‌های این تیم باقی مانده است. کره‌ای‌ها ابتدا باید در سئول از گربه‌سیاه چند سال اخیر خود یعنی ایران میزبانی کنند و سپس در تاشکند به مصاف جدی‌ترین رقیب خود در راه صعود مستقیم به جام جهانی یعنی ازبکستان بروند.

این شرایط تداعی‌کننده وضعیت 4 سال پیش تیم ملی ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل است. در آن مقطع نتایج ایران در مرحله گروهی زیاد خوب نبود و تنها راه شاگردان کی‌روش برای صعود مستقیم به جام جهانی، پیروزی در هر 3 بازی باقیمانده بود. البته کار ایران در 4 سال دشوارتر از ماموریت فعلی کره‌ای ها بود. ایران دو بازی خارج از خانه با دو رقیب اصلی خود داشت و فقط یک بازی نسبتا آسان مقابل لبنان در تهران داشت. به هر شکلی که بود ایران ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند و بالاتر از کره به جام جهانی صعود کرد و حالا کره بعد از 4 سال شرایطی کمابیش شبیه ایران را دارد و البته شانسی برای صدرنشینی ندارد و فقط به عنوان تیم دوم گروه می تواند راهی روسیه شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27pwje

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سانتر کن و ضربه سر بزن/ همه هدف کره ای ها در بازی با ایران