تاریخ انتشار: 1396/05/02 23:54
کد خبر: 193650

3 تغییر مهم و تاثیرگذار در پرسپولیس

3 تغییر مهم و تاثیرگذار در پرسپولیس

البته که تنها برگزاری یک مسابقه رسمی آن هم برابر نفت بحران‌زده در سوپرجام اصلا برای محک زدن خریدهای جدید پرسپولیس کافی به نظر نمی‌رسد، اما از دل همین یک بازی و البته سوابق این بازیکنان و نیز رویکردی که برانکو در تمرینات و مسابقات تدارکاتی به آنها داشته می‌توان به برخی نتایج مهم و کلیدی دست یافت. یکی از همین یافته‌های اساسی این است که پرسپولیس در این فصل حداقل سه خرید بسیار مفیدتر نسبت به فصل گذشته داشته و توانسته بازیکنانی را به خدمت بگیرد که برانکو می‌تواند در خلال فصل طولانی پیش رو نسبت به استفاده از آنها خوشبین باشد.

شجاع به جای یانسکی

باورکردنی نیست که فصل گذشته یکی از ستون‌های فهرست 18نفره بزرگسالان پرسپولیس را بازیکنی به نام پل یانسکی پر کرد! او یکی از دو خرید پرسروصدای اوکراینی بود که گذر زمان نشان داد چیز چندانی در چنته نداشته است. یانسکی خیلی به ندرت مورد استفاده قرار گرفت و همیشه متهم به اضافه‌وزن بود. بر همین اساس حتی یکی از بازیکنان پرسپولیس یک بار شوخی بدی با او کرده و به وی لقب «باردار» داده بود که خیلی جنجالی شد! امسال اما پرسپولیس به جای پریموف، مدافع مورد علاقه برانکو را خریده. شجاع خلیل‌زاده که البته منتقدان کمی هم ندارد و گاهی مرتکب اشتباهات بدی می‌شود، به احتمال بسیار زیاد بازیکن فیکس سرخ‌ها در لیگ هفدهم خواهد بود و در بدترین حالت ممکن حتی قابل مقایسه با یانسکی هم نیست.

منشا به جای پریموف

دیگر خرید اوکراینی پرسپولیس در فصل گذشته هم پریموف مهاجم بود که او هم تعریفی نداشت. برانکو تا وقتی مجبور نمی‌شد از این بازیکن استفاده نمی‌کرد و تنها یادگار به جا مانده از وی، گلی بود که در بازی نفرین‌شده با قشقایی به ثمر رساند! امسال اما پرسپولیسی‌ها برای خط حمله تیم‌شان گادوین منشا را خریده‌اند که حداقل روی کاغذ قابل قیاس با پریموف نیست. منشا البته در کمال بدشانسی مقطع ابتدایی فصل را به دلیل بیماری از دست داده و درست در شرایطی که می‌توانست با نیمکت‌نشینی انضباطی طارمی میخ خودش را بکوبد، خانه‌نشین شده است. با این وجود انتظار می‌رود او خیلی زود ارزش‌های خودش را در ترکیب پرسپولیس نشان بدهد.

مصلح به جای آرام‌طبع

یکی از غافلگیری‌های ترکیب پرسپولیس در مسابقه سوپرجام مربوط به فیکس شدن شایان مصلح می‌شد. مصدومیت جزیی جلال حسینی باعث شد انصاری در قلب خط دفاع باقی بماند و مصلح اولین بازی رسمی‌اش را برای پرسپولیس تجربه کند. او در سمت چپ یک مدافع پویا نشان داد که بارها با ارسال‌هایش روی دروازه حریف خطر ساخت. آنچه مسلم است اینکه این بازیکن در بدترین حالت ممکن هم به سرنوشت محمد امین آرام‌طبع دچار نخواهد شد. آرام‌طبع یکی از بحث‌برانگیزترین خریدهای پرسپولیس در فصل گذشته بود که برانکو هرگز به او اعتماد نکرد و از روی نیمکت تکانش نداد. با این وجود مصلح اگر فیکس نباشد هم احتمالا در بزنگاه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27vl5n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبر تلخ برای برانکو؛ کاپیتان فعلا نمی‌تواند بازی کند

منشاء؛ پیام برانکو برای طارمی
با وجود منشا کسی ناز طارمی را نمیکشد!