تاریخ انتشار: 1396/03/17 17:05
کد خبر: 205426

شهریار:با برده دارى در فوتبال مبارزه کنیم

علی دایی با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش از برخی قوانین فوتبال ایران انتقاد کرد.
شهریار:با برده دارى در فوتبال مبارزه کنیم

به گزارش فرتاک ورزشی،در مقررات نقل و انتقالات ایران بندى وجود دارد که بر اساس آن اگر بازیکن یا مربى در پایان فصل کمتر از پنجاه درصد مبلغ قراردادش را دریافت کرده باشد مى تواند یکطرفه قراردادش را فسخ کرد.

 

البته اطلاع موثق دارم وقتى این مقررات برای بازبینی به فیفا ارسال شده نسبت به آن ایراد جدى مطرح کرده و پرسیده اند اگر بازیکن یا مربی فقط یکسال قرارداد داشت این بند به چه درد او می خورد؟ فیفا براى ممانعت از ترویج برده دارى در مقررات خود بندى دارد که اگر یک ماه حقوق بازیکن و مربى به تعویق بیافتد یا یک ماه از زمان یکى از اقساط پرداختى بگذرد و پرداخت صورت نگیرد حق فسخ براى بازیکن و مربى ایجاد مى شود و تاکید دارد همه فدراسیون ها هم باید این بند را در مقررات داخلى خود بگنجانند.

 

حالا تیم هایى که یکسال با فریب و حیله و نیرنگ به هر دلیلى حق بازیکن و مربى را نادیده گرفته اند انتظار دارند قانون هم به کمک آنها بیاید بابت این خلف وعده ها به آنها پاداش هم بدهد و مثلا بازیکنى که قراردادش دویست میلیون بوده و سى میلیون گرفته بابت جدایى پانصد میلیون هم به باشگاه بدهد. این یعنى ترویج روشى که دوست ندارم نام عامیانه آن را بگویم.در طول فصل اعلام شد اعتصاب ، نظم لیگ را به هم مى زند و همه هم سعى کردند با خواسته هاى فدراسیون همراهى کنند اما از این به بعد انتظار از آقایان تاج، بهاروند، تورک ، وثوق احمدى و براتى که دو عزیز آخر در کنفدراسیون فوتبال آسیا صاحب منصب هستند و رویه هاى بین المللى را به خوبى مى دانند این است که مقابل زیاده خواهى ها و بد قانونى ها بایستند و عمل به قانون و مقررات را مثل همیشه در دستور کار قرار دهند. رساندن فریاد به گوش اى اف سى و فیفا کار ساده اى است اما انتظار ما این است این گره با سر پنجه قانون و مقررات مصوب خود فدراسیون در ایران باز شود و لابى هاى پشت پرده یا خودرایى افراد ناآگاه که خود را به اشتباه داراى قدرت تصمیم گیرى براى کل فوتبال مى دانند موثر واقع نشود.فعلا منتظر مى مانیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27vom6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وقتی سردار و علی دایی مساوی کردند