تاریخ انتشار: 1396/11/15 16:44
کد خبر: 161550

شجاع خلیل زاده: بیرانوند به کسی رحم نمی‌کند؛ به او گفتم علی خودی هستم، اما مرا زد!

برای شجاع خلیل زاده از این بهتر نمی‌شد. گل بزند و پرسپولیس سپاهان را شکست بدهد. او حالا با 6 گل زده دومین گلزن برتر پرسپولیس در این فصل است. 2 گل در لیگ قهرمانان آسیا زده، یک گل در سوپرجام به ثمر رسانده و 3 تا هم در لیگ برتر.
شجاع خلیل زاده: بیرانوند به کسی رحم نمی‌کند؛ به او گفتم علی خودی هستم، اما مرا زد!

 شجاع این موفقیت را مرهون توانایی‌های خویش و البته دستورات برانکو است. مربی کروات پرسپولیس که به شجاع آزادی عمل داده تا نفوذ کند و به خط حمله اضافه شود. او با همین حربه فصل موفقی را سپری می‌کند. هم در دفاع و هم در قامت یک گلزن.

قبل از هر چیز برویم سراغ گل‌هایی که به ثمر می‌رسانی. با استناد به این مساله که تو در تیم‌های قبلی‌ات گل می‌زدی اما نه اینقدر، در پرسپولیس چه اتفاقی افتاده که بیشتر به دروازه حریفان نزدیک می‌شوی و راحت‌تر گل می‌زنی؟

 در پرسپولیس برانکو به من آزادی عمل داده تا در حملات هم شرکت کنم. او از من خواسته این کار را انجام بدهم و من هم تا جایی که به خط دفاع آسیب نزند پیشروی می‌کنم و خدا را شکر تا امروز 6 گل هم به ثمر رسانده‌ام. در تیم‌های قبل، مربیان می‌گفتند در دفاع بمان و نفوذ نکن. من هم زیاد در کارهای هجومی شرکت نمی‌کردم. به همین دلیل هم هست که در پرسپولیس بیشتر از سایر تیم‌ها گل زده ام.

 مقابل سپاهان هم نه ضربه ایستگاهی در کار بود و نه اوت دستی. به همین دلیل پیش‌بینی حضور هر بازیکنی را میان مدافعان سپاهان می‌کردیم جز تو که دفاع وسط هستی. آنجا چه کار می‌کردی؟

 چند ثانیه قبل از اینکه من گل بزنم اوت دستی به سود ما اعلام شد. من هم جلو رفتم تا ضربه سر بزنم. پرتاب اوت اما سودی برای پرسپولیس نداشت. من به خط دفاع برنگشتم و همان جا در محوطه جریمه ماندم چون دیدم توپ مدام در حال رفت و برگشت است. با خودم گفتم بایستم شاید توپ سمت من هم آمد. قسمت بود فرشاد احمدزاده توپ را ارسال کند و من هم با ضربه سر دروازه سپاهان را باز کنم.

 البته ارسال فرشاد احمدزاده هم در نوع خود جالب بود. با پای راست و خیلی دقیق.

 فکر می‌کنم پای راست فرشاد بهتر از پای چپ‌اش است. فرشاد نشان داد اصلا چپ ندارد و با پای راست بهتر پاس می‌دهد. (می‌خندد )

 این نفوذ، پاس گل احمدزاده و ضربه سر زیبای تو دست به دست هم داد تا ششمین گل فصل ات را به ثمر برسانی. حالا تو بعد از علی علیپور دومین گلزن پرسپولیس محسوب می‌شوی. دوست دارم نظرت را در این باره بدانم.

 شاید بگویید کلیشه‌ای صحبت می‌کنم اما واقعیتش را که بخواهید گل زدن برای من مهم نیست. فقط دوست دارم تیم ببرد، حالا اهمیتی ندارد که علی علیپور گل بزند یا منشا یا من.

بعد از گل جلال حسینی سمت تو آمد و در شادی تو شرکت کرد. انگار حرف خاصی به تو زد. ماجرا چه بود؟

 سیدجلال گفته بود گل می‌زنم. به همین خاطر هم سمت من آمد و بابت گلی که به ثمر رساندم تبریک گفت. البته محمد انصاری هم خواب دیده بود گل می‌زنم. قبل از بازی گفت به من الهام شده که دروازه سپاهان را باز می‌کنی. هر چه به محمد انصاری الهام شود درست از آب در می‌آید(می‌خندد) به او گفتم ان شاا... بازی بعد هم به تو الهام شود که من گل می‌زنم. البته باید شب بازی‌های پرسپولیس هوای انصاری را داشته باشم تا خواب ببیند و من گل بزنم.

 در قریب به اتفاق بازی‌ها زود عصبانی می‌شوی و از کوره در می‌روی. این انتقاد را می‌پذیری؟

 در جریان بازی ضربان قلب آنقدر بالا است که باعث می‌شود این واکنش‌ها را نشان بدهم. واقعا دست خودم نیست اما حرف شما را قبول دارم، باید خودم را کنترل کنم.

حالا که 22 هفته از لیگ برتر گذشته، از کار با برانکو راضی هستی؟ آیا او همانی است که پیش بینی می‌کردی؟

 کسی که با برانکو کار نکرده باشد نمی‌تواند درک کند که او چه مربی بزرگی است. من حالا به این نکته پی می‌برم که برانکو چه مهره ارزشمندی برای نیمکت پرسپولیس است.

آنقدر با پانادیچ شوخی کرده‌ای که بعد از گل، بیرانوند آمد، دو خم تو را گرفت و خاک ات کرد. این شوخی‌ها کار دست تان ندهد.

 بیرانوند دست خودش نیست. او با زانو سمت من آمد. گفتم علی، خودی هستم اما مرا زد. در نهایت هم با کمر روی زمین افتادم. بیرانوند به کسی رحم نمی‌کند، فقط امیدوارم او در جام جهانی چنین حرکاتی انجام ندهد. جدا از شوخی بیرانوند یکی از بهترین دروازه‌بان‌هایی است که تاکنون در فوتبال ایران دیده ام.

اما سوال آخر. هنوز به حضور در تیم ملی امید داری؟

 امیدم را که هیچ وقت از دست نمی‌دهم. هنوز امیدوارم به تیم ملی دعوت شوم، هر چند فقط چند ماه تا آغاز جام جهانی باقی مانده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27wbwg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سه بازیکن دو اخطاره پرسپولیس،در آستانه محرومیت!