تاریخ انتشار: 1399/07/28 16:35
کد خبر: 52753

اختصاصی/ حباب بسکتبال؛ بایدها و نبایدهای برگزاری لیگ برتر

رقابتهای فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از اواسط آبان ماه به صورت متمرکز در تهران آغاز می‌شود.
اختصاصی/ حباب بسکتبال؛ بایدها و نبایدهای برگزاری لیگ برتر

نیما باغبانباشی‌ همزمان با شیوع موج سوم ویروس کرونا در کشور، رقابت های ورزشی نیز رفته به رفته آغاز خواهند شد و این در حالی است که فدراسیون های مختلف بر اساس شرایط هر ورزش پروتکل های بهداشتی که تیم ها ملزم به رعایت هستند را آماده و در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهند.

بر اساس اعلام فدراسیون بسکتبال رقابت های لیگ برتر از اواسط آبان ماه به صورت متمرکز در تهران آغاز خواهد شد که به منظور کاهش خطرات احتمالی ابتلا به ویروس تصمیم بر آن شد که دور رفت این رقابتها فعلا به اینگونه برگزار گردد، اما با پروتکل های بهداشتی بسیار عجیب که به عنوان نمونه:

نخست تیم ها در سه مرحله، ابتدای دور رفت و برگشت و ابتدای دور حذفی اقدام به آزمایش PCR کنند و دوم آنکه تنها ۲۴ ساعت قبل از هر بازی اعضای تیم ها قرنطینه باشند!

این پروتکل های بهداشتی نه چندان سخت گیرانه قطعا موجب بروز مشکلات فراوانی خواهد شد چرا که که همین الان هم جست و گریخته خبر ابتلای چندین مورد از بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها به گوش می‌رسد که در صدر آنها ابتلای صمد نیکخواه بهرامی به کرونا به صورت رسمی اعلام گردیده است.

این طرح فدراسیون بسکتبال که به نوعی اقتباس کاملا ناقصی از نحوه برگزاری دور حذفی NBA در شهر اورلاندو است، احتمالا نخواهد توانست موفقیتی را برای برگزارکنندگان به ارمغان بیاورد چرا که به عنوان نمونه، در حباب اورلاندو تیم‌ها دو هفته قبل از روز ۳۱ جولای که آغاز دور حذفی بود در قرنطینه کامل بودند و در ۵ هفته پایانی هیچ گونه تست مثبتی از بازیکنان و عوامل به‌دست نیامد این در حالی است که تمام افراد حاضر در حباب هر ۴۸ ساعت ملزم به انجام آزمایشات پزشکی بودند.

در رقابتهای لیگ بسکتبال چین هم تیم ها کاملا در حباب مشابهی قرار دارند و تا دور دوازدهم این رقابت ها، بازی ها به صورت متمرکز و در قرنطینه کامل برگزار می‌شود. این در حالی است که با وجود شروع رقابتها بازیکنان خارجی تیمها که دیرتر اضافه شده اند هنوز مجوز حضور در کنار سایرین را بدست نیاورده اند.

هر چند که هزینه های گزاف تیم داری و همچنین هزینه های رعایت پروتکل های بهداشتی بار سنگینی بر دوش مدیران تیم های لیگ برتری قرار داده اما با قدری سخت گیری نسبت به رعایت قرنطینه می توان به صورت متمرکز بازی ها را آغاز نمود تا شرایطی مشابه لیگ برتر والیبال که هم اکنون نیمه کاره متوقف شده گریبان گیر بسکتبال نشود. در این میان مسئولان فدراسیون بسکتبال نیز بهتر است رعایت پروتکل ها را به امید خود مراقبتی بازیکنان نسپرده و با حمایت از تیم ها در این هزینه ها، نظارت ویژه ای بر رعایت پروتکل ها داشته باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2adnoy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جمشیدی:امسال بهترین سال دوران بسکتبالی ام بود؛شیمیدر جز بهترین باشگاه هاست