تاریخ انتشار: 1402/06/12 13:20
کد خبر: 197

خبر خوب سرمربی ژاپن به ایران: طلا مال شما

فلیپ بلین خبر مهمی در رابطه با تیم ملی والیبال ژاپن داد.
خبر خوب سرمربی ژاپن به ایران: طلا مال شما

حالا تقریبا یک هفته از کابوسی که در ارومیه تجربه کردیم، می‌گذرد؛ شروع خوب هر چند مقابل حریفان ساده که با یک پایان زهرآلود همراه شد و تیم ملی والیبال ایران در سالن پر از تماشگر که واقعا جای سوزن انداختن هم نداشت با نتیجه سه بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد.

غم سالن ارومیه، سوت‌های کرکننده علیه تیم ملی، شعارها و در نهایت شکست یک طرفه برابر تیمی که کری خاصی با آن‌ها در آسیا داریم، چیزهایی است که هرگز دوست نداریم به یادش بیاوریم. تورنمنتی که می‌توانست خیلی بهتر از این‌ها تمام شود اما نشد که بشود.

حالا والیبال ایران بعد از دو ناکامی بزرگ در لیگ ملت‌ها و قهرمانی آسیا خود را برای دو تورنمنت دیگر آماده می‌کند. اولی مسابقات بازی‌های آسیایی و بعد هم انتخابی المپیک که هر دو به دلایل مختلف حائز اهمیت هستند.

با وجود اینکه طلای بازی‌های آسیایی همواره اهمیت زیادی برای ایران داشته اما بسیاری از کارشناسان والیبال معتقد بودند که نباید با همان تیمی که می‌خواهد پا به مسابقات انتخابی المپیک بگذارد، راهی هانگژو چین شویم. با این حال تصمیم کمیته ملی المپیک و فدراسیون والیبال این بود که تیم اصلی ایران پا به رقابت‌های بازی‌های آسیایی بگذارد.

نکته مهم ماجرا اینجاست که در فاصله کمتر از یک هفته بعد از اتمام بازی‌های آسیایی کار ایران در انتخابی المپیک آغاز می‌شود. سفر طولانی از چین به برزیل را هم در نظر بگیرید که باعث می‌شود تیم ملی از نظر ریکاوری با یک چالش بزرگ مواجه شود اما به هر حال تصمیم بر این بوده که شاگردان عطایی با تمام قوا راهی هانگژو شوند.

اگرچه چندی قبل فدراسیون والیبال ژاپن تلویحا اعلام کرده بود که تیم ب این کشور به بازی‌های آسیایی می‌رود اما برخی معتقد بودند که شاید این هم سیاست آن ها باشد و در نهایت با تیم اصلی راهی هانگژو شوند. به همین خاطر به سراغ فلیپ بلین بزرگ رفتیم و از او در این باره سوال کردیم. سرمربی ژاپن در پاسخ درباره اینکه آن‌ها با چه تیمی راهی بازی‌های آسیایی می‌شوند گفت: "تیم اصلی ما به هانگژو نمی‌رود چرا که ما قصد داریم خود را برای انتخابی المپیک آماده کنیم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما می‌خواهیم در ژاپن جشن صعود به المپیک بگیریم برای همین روی مسابقات انتخابی تمرکز می‌کنیم."

به این ترتیب با عدم اعزام تیم اصلی ژاپن به بازی‌های آسیایی، تیم ملی والیبال ایران شانس اصلی کسب مدال طلا در این رقابت‌ها خواهد بود. هر چند که نباید تیم‌های دیگر از جمله چین میزبان، کره جنوبی، قطر و حتی تیم دوم ژاپن را دست کم گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/g36kj2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوری: شوک نهایی آمریکا به تیم ملی والیبال ایران